De Nederlander spreekt wederom woorden uit waar ze niet blij mee zullen zijn in Milton Keynes/Oostenrijk.
Mocht je het gemist hebben: Max Verstappen viel in Oostenrijk voor de vijfde keer in zeven races uit en heeft nu sinds de GP van Monaco geen punt gescoord. Teamgenoot Ricciardo daarentegen scoorde in de laatste drie races juist 55 punten, meer dan de helft van zijn totaalscore dit jaar. De Ozzie staat nu vierde in het kampioenschap met 107 punten, terwijl Max is blijven steken op 45 punten. Zelfs Force India’s Sergio Perez is onze pechvogel inmiddels voorbij gestoken qua verzamelde punten.
Dat alles is extra frustrerend omdat Max juist de indruk maakt er nog een klein tandje bijgezet te hebben dit jaar ten opzichte van zijn hoog aangeslagen teamgenoot. Vorig jaar leek Ricciardo over het geheel bezien nog de nét wat betere van de twee, maar dit jaar heeft Max dat in mijn ogen omgedraaid. Stel echter dat Red Bull nu opeens extra snelheid vindt in de RB13, dan wordt logischerwijze Ricciardo waarschijnlijk het speerpunt van het team om zijn outside chance op de wereldtitel te maximaliseren.
De kloof tussen Danny-Ric en kampioenschapsleider Vettel is namelijk vrijwel net zo groot (64 punten) als het gat tussen de Ozzie en Max (62 punten). Even los van HAM, BOT en RAI zou Ricciardo met nog 11 races te gaan dus zo’n zes punten per race goed moeten maken op Vettel om hem nog te veschalken. Dat zou in theorie nog kunnen, mits er magie komt van Newey en/of Renault. Max zou nu echter al zo’n twaalf punten per race goed moeten maken. Zeg nooit ‘nooit’, maar dat kan je normaal gesproken gewoon vergeten.
Niet verrassend dus dat Max een tikje teleurgesteld is over de hele situatie. Wél enigszins verrassend is dat de Nederlander in deze prille jaren van zijn F1-carrière zijn frustraties ook regelmatig uit, niet alleen in the heat of the moment, maar ook in de rustige momentjes na en voor races. Een tijd lang gold toch het adagium dat je niet kritisch was op je eigen team naar de buitenwereld toe. Hét symbool van deze controlezucht was ongetwijfeld voormalig McLaren-honcho Ron Dennis. Maar misschien is het wel geen toeval dat zijn vertrek uit de F1 samenvalt met de opkomst van een cultuur waarin coureurs hun teams soms eens een lekkere veeg uit de pan geven.
En toch…Hoe lang kan je iemand keihard in het gezicht zeggen dat de taart die ze hebben gebakken ‘niet te hachelen’ is voordat het wat irritant begint te worden voor de bakster in kwestie? Max lijkt in ieder geval te denken dat de grens nog niet bereikt is. In een interview met Autosport geeft hij aan dat hij het vertrouwen dat Red Bull de zaken op orde kan krijgen langzaam begint te verliezen:
“Ik bleef er deze keer behoorlijk rustig onder, maar wat er gebeurt is natuurlijk enorm teleurstellend. Ik verlies op deze manier het vertrouwen. Niet in mezelf, maar in het hele proces. Het blijft maar fout gaan. Het moet gewoon een keer ophouden. Ik weet dat ze hun best doen en dat het moelijk is om de problemen op te lossen. Het is ook telkens weer een ander probleem, dus dan kan je ‘het probleem’ niet echt oplossen.”
Max geeft wel aan dat Christian Horner en Helmut Marko zich verontschuldigd hebben bij de Nederlander vanwege de problemen. Het tekent een beetje de dynamiek binnen het team. Maar Max zegt dat hij weinig opschiet met zalvende woorden:
“Volgens mij hebben ze nog nooit eerder zoveel DNF’s meegemaakt in een seizoen. Normaal gesproken doe je er volgens mij drie of vier jaar over om er zoveel te verzamelen. Maar wat kan ik zeggen? Ik schiet niks op met ‘sorry’. Sinds Monaco heb ik geen enkel punt gescoord.”
Daar heeft Max natuurlijk gelijk in, maar moet de Nederlander ook openlijk blijven hameren op dit punt of moet hij zijn team iets meer in bescherming nemen? Max staat er tenslotte zelf waarschijnlijk ook niet om te springen als Christian en Helmut een potentieel stuurfoutje breed uitmeten in de pers. Je bespiegelingen over deze kwestie kan je kwijt op de gebruikelijke plaats.
pjjmv zegt
Ik vind het uitspreken van je teleurstelling over bepaalde resultaten iets heel anders dan je team afzeiken?
Boomer zegt
@pjjmv: Klopt, verstappen doet alleen consistent het tweede. Teleurstelling is iin de heat of the moment een keer wat roepen. Hij doet het iedere keer, ook dagen na het voorval.
mout zegt
* hachelen
(sorry – ’t is een van de typisch jiddische woorden die in de Amsterdamse straattaal van een eeuw geleden insloop. Komt van Hebreeuws ‘hachal’ – eten)
jaapiyo zegt
@mout: mazzeltov!
str8six zegt
Hoe kan Max de betere van de twee zijn als ie 5 vd 7 keer is uitgevallen en z’n teamgenoot de podiums aan elkaar rijgt. Mis ik iets?
willeme zegt
@str8six: Max is tot nu toe sneller in de kwalifiacties en viel veelal uit op een positie voor Ricciardo.
Maar die twee zitten enorm dicht bij elkaar qua snelheid. Beide topcoureurs met enorm veel potentie.
racerx zegt
@str8six: los van mijn persoonlijke mening staat het scoren van punten mijns inziens niet gelijk aan kwaliteit van de rijder. Max bewijst keer op keer in kwali/FP en race starts sneller te zijn dan zijn team maat, dat geeft toch te denken wat er had kunnen gebeuren als het spul gewoon heel was gebleven. Met jouw redenering zou Alonso een van de slechtste coureurs van het veld zijn, am I right?
slickrick zegt
@racerx: je kan beter een auto hebben die een tiende van een seconde langzamer is maar het wel doet dan een snellere auto die vaak stil staat.
Wie beter is Max of Ric is dus vrij moeilijk te zeggen. Feit is dat Ric zijn punten heeft gepakt en dus hoger staat.
F1 = 80% machine en 20% coureur
racerx zegt
@slickrick: Heb je 100% gelijk in.
esprit84 zegt
@racerx: wakeupcall: je wordt afgerekend op punten
racerx zegt
@esprit84: Fijn dat wanneer ik de deur openhoud, jij ‘m nog even intrapt. Goed werk. Doet verder niets af aan mijn verhaal.
Stefje zegt
@str8six: dat ligt niet aan de capaciteiten van Ric, maar aan het geluk dat zijn teamgenoot soms op momenten uitvalt dat het toch anders Max was die het podium zou pakken (of er iig de beste papieren voor had).
Max valt niet uit omdat hij stuurfouten maakt, Max valt uit door pech met zijn bolide.
berlinetta zegt
@str8six: Ik vind dat ook nogal een vergaande aanname die je niet zomaar kunt maken op basis van kwalificaties en enkele rondjes die Max heeft gereden.
w0o0dy zegt
@berlinetta: zie mijn post van 15:24
vtechlover zegt
@str8six: omdat max gemiddeld een hogere pace heeft dan daniel dit jaar (ik denk omdat zijn auto agressiever staat)
Verder ben ik het er ook niet mee eens dat mensen zeggen dat max de betere is want daniel kan je nooit onderschatten.
Laten we hopen dat het er nu weer wat geluk max’s kant op gaat!
str8six zegt
@str8six: @allen hierboven: natuurlijk snap ik de beredenering wel maar ik vind dat in dit stuk wel weer met een enorme orange bril word geschreven. Feit is dat Daniel het een stuk beter doet dit jaar, de feiten liegen er niet om. Natuurlijk heeft Max veel pech gehad maar om nu te zeggen dat Max de “nét wat betere” coureur is terwijl ie pas twee keer is gefinished gaat me te ver. Andersom zouden we dit klink-klare onzin vinden en dat vind ik nu ook.
desjonnies zegt
@str8six:
To finish first, you first have to finish – (oude uitspraak uit de Dordogne ofzo)
w0o0dy zegt
@str8six: ondanks het uitvallen had Max meer rondes in de race Voor Ricciardo gereden dan erachter (gemeten tot de GP van Oostenrijk) en hij stond voor in het kwalificatie duel, en had meer snelste racerondes… En was in de vrije trainingen vrijwel altijd sneller..
w0o0dy zegt
@str8six: https://nl.motorsport.com/f1/news/analyse-verstappen-ricciardo-2017-statistieken-926557/
str8six zegt
@w0o0dy: interessante kost. Eerste visual is wel vertekend doordat we nu pas 7 races hebben gehad t.o.v. een heel seizoen. Max lijkt idd de bovenliggende te zijn op het moment dat er geen punten verdeeld worden.. Dat is zuur.
racerx zegt
Prima toch, het is een vrij begrijpelijke en volwassen reactie.
mashell zegt
@racerx: en zeuren over het team deed zijn vader ook. En dat zette de neerwaarste spiraal in de carriere van zijn vader in.
Max, volg het voorbeeld van Button en zeg nooit, helemaal nooit, iets negatief over je team of over de producten van de sponsoren of over je teamgenoot. Dan houd je het het langste vol en wordt je net zo geliefd en misschien ook wel net zo succesvol als Ricciardo.
bmwfreak038 zegt
@mashell: dat blijft de hamvraag.
roller zegt
De citaten zelf zijn niet zo schokkend, de interpretatie van de schrijver maakt het dat het allemaal veel ernstiger lijk. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
aquila2003 zegt
Lol! Waar slaat het op dat max nu een tandje zou hebben bijgezet? Wat ie heeft kunnen laten zien dit jaar is naar mijn mening juist slechter. Ook dikwijls slechtere kwalificatie als riciardo. Bovendien komt ie vaak kinderachtig, bot en zeurderig over. Tuurlijk heeft ie domme pech, maar geef mij maar riciardo.
Edge zegt
@aquila2003: Moet je me toch eens zeggen welke raceklasse je hebt gekeken. Over zijn prestaties in de race valt vanwege de vele uitvalbeurten te twisten, maar Max staat met 5-4 voor t.o.v. Ricciardo in de kwalificatie.
aquila2003 zegt
@Edge: ik zeg toch: dikwijls. Dat betekent iets anders als ‘altijd’ of ‘meermaals’
pomoek zegt
@aquila2003: Dan is de stelling: Verstappen is dikwijls sneller dan Ricciardo ook waar. Je zegt dus eigenlijk niets.
w0o0dy zegt
@aquila2003: fout 5-3 voor Verstappen
lekkerlinksrijden zegt
@aquila2003: Hans Anders of zo’n soort winkel wil nog wel eens helpen om statistieken te lezen
mashell zegt
@aquila2003: mooi he… Je noemt Max ” kinderachtig, bot en zeurderig” en je krijgt commentaar over je bijna opmerking mbt tot de kwalificatie resultaten. Blijkbaar kunnen de Max fans hem alleen verdedigen op de kwalificatie resultaten en vinden ze hem soms ook wat “kinderachtig, bot en zeurderig” overkomen.
Dit is een leerjaar voor Max. Leren omgaan met pech (met geluk wist hij vorig jaar al heel goed om te gaan). Leren omgaan met het materiaal, zuinig zijn. En leren omgaan met de pers. Hij is nog maar 19, als hij over een jaar of 5 voldoende bijgeleerd heeft dan kan hij wel eens rijp genoeg zijn om kampioen te worden.
72bug zegt
@mashell:
Welk geluk heeft Max vorig jaar gehad? Het feit dat een auto heel blijft tot aan de finish is normaal, en geen geluk. Daarnaast is het naar mijn mening volledige onzin dat Max te ruw met zijn spullen om gaat. Het is een F1 auto, geen Ford Model-T uit het jaar 0.
mashell zegt
@72bug: die overwinning in Spanje ging wel met geluk gepaard. En het is een formule 1 auto. Daar bouwt elk team er maar twee van. Die zijn dus niet zo uitontwikkeld als een Golfje. Daar ga je dus als coureur dus voorzichting mee om. Vettel gaf de Red Bulls meisjes namen, iets wat aangeeft dat ze als een dame behandeld moeten worden. Of Max te ruw is kan ik niet zeggen maar dat is wel iets wat het team en vooral Max zichzelf moet afvragen.
antoonniels zegt
Ik ik ik ik. Dacht dat dit toch een teamsport was. Het woord We komt maar weinig bij Max voor. Beetje meer als representant van het team communiceren mag ook wel, waarbij hij zeker kritisch mag zijn!
Orichy zegt
Soms lijkt het erop, dat dingen te veel en te vaak worden herhaald, om er een onderwerp van te maken.
Terughalen van wat er ooit is gezegd en er dan een “nieuw” eigen verhaal van maken.
Het is al treurig dat de overige media het doet.
Maar nog treuriger als Autoblog erin meegaat.
Ken dat niet anders? Soms is nieuws geen nieuws en zeker niet nieuwswaardig, of nog sterker, benoemenswaardig.
cpp1 zegt
@Orichy: men, bij AB, moet toch aan een quota van gemiddeld 5 onderwerpen p.p. per dag komen…op de een of andere manier moeten er toch items gedraaid worden. Nieuwswaardig is het in veel gevallen niet, dat is een ding wat overduidelijk is…
Dutchdriftking zegt
Het lijkt me ook gewoon nogal k*t. Als het voor ons al vervelend is….
nord zegt
Max is geen haar beter dan zijn vader.
Uitzonderlijke talenten, allebei, maar karakter zit ze in de weg en het zal er op neer komen dat ze uiteindelijk met lege handen staan.
Kijk eens naar Schumacher die was 1 met zijn team, viel ze nooit af en bedankte ze na elke overwinning.
heidekonijn zegt
@nord: Mogelijk wat kort door de bocht vader en zoon op dezelfde lijn te zetten. Maar met de Schumi vergelijking heb je een punt. Idem Senna, Prost, Lauda, Mansell, Hill.
Wat ik erin zie is dat hij afwil bij RB om zo vrij te zijn voor openliggende plaatsen elders.
nord zegt
@heidekonijn: is inderdaad misschien wat kort door de bocht, maar herinner de momenten met Jos op de baan nog heel goed. Dat zag er ook altijd heel snel en getalenteerd uit, totdat het verkeerd uitpakt. Herpakken wad er helaas niet bij. Het bleef op dezelfde crash-gevoelige niveau.
FB_774660162700524 zegt
@heidekonijn: Beetje vreemde vergelijking met zijn vader. Max heeft al veel meer bereikt in zijn korte loopbaan als dat zijn vader heeft bereikt. En is het niet een beetje logisch dat je is een keer uit je dak gaat als je voor de 5de keer uitvalt in 7 races. We hebben het over Red Bull. Zelfs de minste auto’s vallen niet zo vaak uit als Max. En dat is nogal zorgelijk. Ze moeten gewoon zorgen dat de auto in orde is zodat hij de race kan uitrijden. En Max moet voor de punten zorgen. Zo simpel is het. Tja en als hij constant met een auto moet rijden die niet goed is, kan hij pissed worden, logisch!!!!
Edge zegt
@heidekonijn en @nord; Jullie hebben het nu over coureurs die actief waren in een tijd waarin de regels anders waren. Als een onderdeel niet werkte zoals je wilde ging je als team aan de slag en deed je als coureur wat extra testsessies. Vooral Ferrari en Schumacher waren daar steengoed in. Ferrari had op het hoogtepunt gewoon een compleet tweede F1 team enkel voor de testkilometers.
Tegenwoordig is alles veel strakker gereguleerd. Je mag nog maar een paar dagen per jaar testen, je mag nog maar een X-aantal minuten/uren in de windtunnel maken, een bepaald aantal teraflops aan CFD-data verwerken en onderdelen moeten een minimaal aantal races meegaan. Het is daardoor ook veel lastiger voor coureurs en teams om een auto (door) te ontwikkelen. Max kan niet eventjes à la Schumacher een paar extra testdagen maken om met Red Bull en Renault aan een oplossingen te werken. Kon dat wel, dan zou ‘ie vast minder klagen en rustiger blijven.
mashell zegt
@edge: maar dat geldt voor alle coureurs en teams hetzelfde. Wat nu nog meer geldt dan toen is dat je als coureur een representant van het team bent en je het team niet afvalt. Jos Verstappen zei ooit eens in zijn Benetton tijd bij RTL letterlijk: “Je moet ook de support van het team achter je hebben staan”. Niet alleen is dat slecht Nederlands, het is ook onprofessioneel. Jos heeft Max tot een ontzettend goede coureur gekweekt. Maar over de omgang met de pers moet Max lessen van iemand anders nemen, Ricciardo of Button bijvoorbeeld. Het is voor zijn carriere gewoon beter niet al te open en eerlijk te zijn.
alfalfa zegt
Toeval bestaat niet…. Tactiek wel!
desjonnies zegt
Mijne heren, het probleem ligt nog ergens anders, hoe lang gaat het nog duren eer Max’ een oneervolle bijnaam gaat krijgen, zoals er nu nog grappen met baarden van 34 meter worden gemaakt over Vader Jos en de grindbak.
Max heeft nu serieuze hulp nodig om zijn doelen bij te stellen, een goede eindplek in het WK kan’ie op zijn buik schrijven, beter is het voor Max PR om teamgenoot Ricciardo door dik en dun te steunen om op deze manier van zijn underdog positie gebruik te maken en de sympathie van de massa te behouden.
Zoals Max zelf al heeft aangegeven is het hele seizoen ruk, maar kan er lering worden getrokken uit tegenslag, tegenslag maakt je sterker en het wordt nu zaak om je imago te bewaken en de sympathieke aanstaande schoonzoon te blijven.
Win je nog iets of pak je nog een mooie plaats, dan is dat gewoon mooi meegenomen en goed voor het moreel.
Dus stel de Renault motor maar een tandje of drie lager af en mak er voor de rest van het seizoen een show moment van.
Er is nog tijd genoeg voor dat wereldkampioenschap.
pomoek zegt
@desjonnies: ik denk dat je wel gelijk hebt. Het zou verstandig zijn dat hij zich concentreert op het behalen van resultaten. Voor Oostenrijk zou ik zeggen: P6 of hoger, nu zeg ik: haal maar gewoon weer eens een paar punten binnen. Laat zien dat je een teamspeler bent, werk samen met de engineers in het beter en betrouwbaar maken van je auto en geniet van de gevechten op de baan.
nord zegt
@desjonnies: Karakter zat er al vanaf dag 1 niet in bij hem, denk niet dat dat een punt is waarin hij zichzelf zou willen verbeteren. Daarin heeft de almachtige hem wat minder in toebedeelt.
quincy zegt
@nord: Max is duidelijke een goede vriend van jou, te lezen aan al jouw verhalen.
Al dat geneuzel van iedereen over media, karakter en imago. Je gaat de F1 toch niet in om goed met de pers te kunnen praten! Je gaat de F1 in om te racen en belangrijker, te winnen! Door de auto die telkens kapot gaat krijg je geruchten dat hij niet goed met het materiaal om gaat (nog niks in feiten over bevestigd namelijk, alhoewel het wel kan en plausibel klinkt natuurlijk), dus ook imago schade. Bekijk het vanuit elke andere sport, waar iedere sporter chagrijnig wordt als zijn materiaal kapot gaat en hij/zij niet de sport kunnen beoefenen en winnen zoals zij willen. Kritisch op Max is goed, maar er zitten er hier een aantal die gewoon haat tegen hem en Jos hebben. En dat lees je in elke reactie van hen terug. Weinig gebaseerd op feiten, maar op meningen en hoe zijn vader is. Onderbouw dan die dingen eens met feiten!
nord zegt
@quincy: nee, ken hem niet persoonlijk. Maar ken wel de formule 1. Volg het al sinds de jaren ’70 met gepaste enthousiasme en ik heb gasten als Verstappen zien komen en gaan. Talenten waar heel veel van verwacht werden en waarmee het niks werd of doodgingen, er zijn er genoeg geweest. Plots staat er een Nederlandse Belg op de barricade en is elke puber die het woord ‘haten’ bezigd, uit het niets kenner.
Er zijn een paar dingen die Verstappen niet goed doorheeft.
1.Formule 1 is een teamsport. Al zijn de tijden veranderd, je hebt nog steeds de ‘eenheid’ van je hele team nodig en je werkt samen aan de overwinning. Een talent dat ook altijd liep te zeiken op zijn team is Alonso, kijk eens waar hij zich nu in gemanoeuvreerd geeft..
2.Verstappen is getalenteerd maar ook roekeloos mede door zijn jonge leeftijd, die ‘edge ‘ is er na een paar jaar af, kijk maar naar Vettel. Toen hij begon werd hij gezien als het talent en gedoodverfde opvolger van schumi, maar dat kan hij al niet meer waarmaken.
3. In de formule 1 krijg je maar weinig tijd om klaar te stomen. Volgende jaren staan er weer talenten die net zo snel of nog sneller zijn.
escort77 zegt
Ach, het is allemaal heel relatief. Als de puzzelstukjes een keer wel op hun plaats vallen en hij wint een race (en dat kan gewoon, Ricciardo @ Baku) dan is alles vergeten en vergeven omdat meedoen om de wereldtitel (het volgende doel) er sowieso niet in zit.
mrrallycross zegt
Max vs Riccardo..
Wie is nou de betere van de 2?
w0o0dy zegt
@mrrallycross: zie mijn post van 15:24 als reactie op de opmerking van @str8six:
mashell zegt
@mrrallycross: Ricciardo! Die loopt te glimlachen en klaagt niet. Formule 1 is elke twee weken anderhalf uur rijden en voor de rest 50 uur per week een marketing popje zijn.
pa045 zegt
@mashell: 2e opmerking die je maakt waarmee je laat zien er HELEMAAL geen verstand van te hebben. Je kan beter niks meer schrijven over F1. Gaat je nog een brugje te ver op dit moment..
mashell zegt
@pa045: haha. Kijk naar Max en je ziet logo’s, logo’s en logo’s. Ik vind het wel fijn om te zien dat je nog zo naief bent en denkt dat het om de sport gaat. Maar helaas, het gaat ook hier vooral om het geld.
lincoln zegt
@mashell:
Ik denk dat je het broodenspelenvolk een beetje overschat ..
rhellema zegt
@lincoln: hahaha aldus de zelfbenoemde intelligente die maar wat graag naar de toer van Frans zit te kijken. Gaat het goed met je epo-vriendjes?
pa045 zegt
@mashell:
Tuurlijk gaat het om geld. Net zo als alle sporten welke op TV worden uitgezonden. Net zoals AutoBlog waar jij zo fanatiek op reageert. En net zo goed als de supermarkt waar je iedere dag naar binnen loopt. Ik vertel je misschien wat nieuws: alles draait om de centjes.
Maar dat betekend niet dat Max en alle andere coureurs anderhalf uur sturen en dan 2 weken pronken. Wanneer je zoiets zegt, incl. jouw allereerste opmerking over dit topic, heb je een plank voor je kop!
Mijn klanten horen mij ook een babbeltje maken, een rekening maken en geld innen, maar dat betekend niet dat ik tussendoor hier niks voor hoef te doen!
rhellema zegt
@mashell: grappig dat je het woord naïef koppelt aan geld. Ik zie achter jouw naam een kroontje staan dus je bent een betalend lid van Autoblog. Deze site ontvangt inkomsten voor de reclames die hier getoond worden welke je als betalend lid niet te zien krijgt. Dus je betaalt Autoblog voor iets waar ze al inkomsten voor krijgen, dat vind ik nou naïef.
awesome zegt
Dat stuk over de taart kun je ook omdraaien…
Hoe vaak kun je sorry zeggen voor de vieze taart die je hebt gebakken?
quincy zegt
@awesome: je kan ook de bakker an de taart vervangen voor iemand die goede taarten bakt… probleem opgelost ;-)
lincoln zegt
Prima Max ..
Dat is heel normaal voor een jongen in de pubertijd ..
nicolasr zegt
Verdomme Max. Ik hou helemaal niet van alcoholvrij bier. En al helemaal niet van twee liter ervan adten.
MercMeister zegt
Mercmeister :ik begin het vertrouwen te verliezen in deze man/jongen/zeurpiet.
MaartenD zegt
Misschien dat het materiaal de rijstijl van Max niet aan kan..toch gek dat Ricciardo er geen last van heeft…
bmwfreak038 zegt
Sorry koop je niks voor, en menig één heeft er al een kast vol van. Ik ben niet kapot van Max Verstappen, dat heb ik ook meerdere malen gezegd openlijk, ben ik heel eerlijk in. Maar dit verdient niemand, ik zou het seizoen afmaken(het is immers toch naar de klote) en verbeterd er niks lekker gaan!
toniton zegt
Speculaties, speculaties….
Stelletje opa’s, niemand weet er wat van inclusief me, myself and I.
Iemand ooit in zo’n ding gezeten ? Nee, dus kleine kans dat je iets van zijn situatie weet of zijn auto.
henk_he zegt
@jaapiyo: “moelijk”?