De Nederlander klust mogelijk bij als adviseur.
Hoe snel is de nieuwe Aston Martin Valkyrie nu precies? Volgens Christian Horner heul snel, maar al die power moet wel goed op het asfalt gebracht worden. Wat dat betreft zouden Aston Martin en Red Bull er goed aan doen om enkele testrijders aan te nemen. Gelukkig hebben ze in eigen huis genoeg talent rondlopen.
Volgens Auto Express gaan Max Verstappen en Daniel Ricciardo mogelijk helpen met de ontwikkeling van de Aston Martin Valkyrie. De Britse autobouwer zou zijn begonnen met simulatiewerkzaamheden en het is de bedoeling dat in oktober de Valkyrie testritjes gaat maken in de echte wereld. Aan Verstappen en Ricciardo de taak om de auto zowel in de simulatie als op het circuit te testen. De twee coureurs zullen bijdragen aan de optimale afstelling van de hypercar.
De Valkyrie moet voor klanten een Formule 1-ervaring kunnen nabootsen als het gaat om snelheid. Een vergelijkbaar concept met Mercedes-AMG, die met de Project One een Formule 1 auto voor op de straat ontwikkelen. In de Valkyrie zit echter geen V6 turbomotor, maar een atmosferische 6.5 liter grote V12 met een hybride systeem van Rimac (1130 pk). Jummie!
g60gti zegt
Hoort dit niet gewoon bij een baan als F1 coureur?
rikus zegt
@g60gti: nee?
g60gti zegt
@rikus: ooh nou dan niet
pogtador zegt
@g60gti: nee?
bassx zegt
@g60gti: Wel als je voor Ferrari werkt, frisdrankfabrikanten maken normaal gesproken geen auto’s.
87sandyd zegt
@bassx: Dus Max test wel de smaak van die radioactieve drap? :’)
deora zegt
Ik heb nog steeds hoop dat we de Valkyrie of Mercedes Project one dit weekend in actie gaan zien tijdens het Goodwood festival of speed.
duckmefaddy zegt
Simulator werk kan in ook prima doen. Heb genoeg NFS gespeeld. Zorg alleen voor een PlayStation controller, heb nooit de luxe gehad voor een stuurtje
breakingpoint zegt
@duckmefaddy: NFS en simulatie in 1 alinea? LOL
rhellema zegt
@breakingpoint: humor niet kunnen herkennen…nog meer lol!!?
breakingpoint zegt
@rhellema: tuurlijk wel. We begrijpen elkaar dus ;)
rhellema zegt
@breakingpoint: vandaar ook de knipoog!???
berlinetta zegt
@breakingpoint: NFS is behoorlijk realistisch. Ik heb ooit eens 370 km/u aangetikt in mijn opgefokte Eclipse. Eitje.
drdre1 zegt
@berlinetta: yep, volgens mij ben ik in NFS ooit van de ene ootoo in de andere OOTOO gezweeft. Maar ze stonden beiden stil dus das ook realistisch.
cpp1 zegt
Kijk now we are talking…een 6.5L V12! Heerlijk.
ericc zegt
Zouden ze bij AM nu eindelijk beginnen met middenmotor auto’s te bouwen ipv auto’s met motor aan de voorkant? Ze hebben ooit een proto gebouwd maar de CEO van toen heeft dit afgekeurd. Ipv kwam de DB9….
duckmefaddy zegt
@ericc: je gaat me niet vertellen dat dat het enige is wat je ooit heeft weerhouden van het aanschaffen van een Aston Martin
joostie zegt
@duckmefaddy: Wel!
henkhupelschoten zegt
@ericc: de motor hoort ook gewoon voorin te zitten. Vele malen mooier dan zo’n Botox kont.
mashell zegt
@henkhupelschoten: van de Porsche Boxster zeggen de “grumpy old men” op de Britse TV dat deze van voren en van achteren hetzelfde is, een dikke kont hoeft dus niet voor een wagen met een middenmotor.
gasskaas zegt
@mashell: daar zit een viercilinder boxter in. Die past in twee kratjes bier.. daarom noemen ze de voor en achterkant het zelfde
Edge zegt
@ericc: De huidige CEO Andy Palmer is in ieder geval wel een fan van middenmotor-sportwagens. Tegenover de Amerikaanse naamgenoten van Autoblog bevestigde hij dat er een sportwagen komt die in het vaarwater van de Huracan en 488 moet gaan zitten. De wagen zit volop in de ontwerpfase, zou veel trekjes van de Valkyrie meekrijgen en moet in 2020 het daglicht zien
fejjie zegt
Vraag me af hoe de Valkyrie zich verhoudt ten op zichte van de Porsche 919 die nu alle record lap times verbreekt.
berlinetta zegt
@fejjie: Ben ik ook wel benieuwd naar. Beide auto’s hoeven niet te voldoen aan regelgeving dus het zou een mooi vergelijk zijn.
Cabrioot zegt
@berlinetta: toch wel een beetje want de valkyrie word een gewone straat auto dus zal die wel aan alle belachelijke regeltjes moeten voldoen, de AMR Valkyrie heeft daar geen last van ;-)
VeniVidiVici zegt
Dat moet dan wel een heel perfect uitgebalanceerde auto worden, want als er iemand is die fijngevoelige technische feedback kan geven dan is het Max wel.
dave130r zegt
@venividivici: Zeker want Max is de meest ervaren en meest succesvolle coureur die er is.
VeniVidiVici zegt
@dave130r: Als jij je eerst eens verdiept in Max zijn verleden in de karting hoe hij samen met Jos meesleutelde en dat de engineers bij Toro Rosso toen en nu bij Red Bull zeer lovend zijn over Max zijn input dan had je deze zure cynische opmerking niet gemaakt!
peugpower1000cc zegt
@venividivici: bam jonguh
dave130r zegt
@venividivici: Niets ten nadele over Max maar hij komt pas net kijken, denk dat zijn vader betere feedback kan geven door al zijn ervaring in tal van verschillende klassen. Als ik AM & RB zou zijn zal ik bijvoorbeeld een belletje doen naar oud coureurs zoals Tiff Needell.
notsobig zegt
@dave130r: En jij hebt zoveel ervaring over Max en Tiff Needell dat je dat zo geweldig weet allemaal?
gjvp zegt
@dave130r: tiff needell.. nee die heeft ff wat gepresteerd hahahaha
AstonMartinDriver zegt
@venividivici: ???
gitaarknul zegt
@venividivici: net als de ferrari f50, want daar werkte schumi aan mee dacht ik. Ook een parel qua balans en fijngevoeligheid natuurlijk. Oh wacht.
trustmeiamanengineer zegt
Alsof AM zelf geen goede testrijders heeft…. Bovendien racen ze als sinds het ontstaan van het merk. Maar goed, een F1 coureur een paar rondjes laten rijden doet het altijd goed voor de marketing natuurlijk.
berlinetta zegt
@trustmeiamanengineer: Precies dat laatste. Het verkoopt toch iets beter als je kunt zeggen dat de auto mede is ontwikkeld door 2 bekende F1-coureurs ipv 2 onbekenden.
Cabrioot zegt
@trustmeiamanengineer: hoofd van de test afdeling heeft zijn sporen verdient bij Lotus dus AM heeft zelf de nodige ervaring en vergeet de AM fabriekscoureurs als nicki thim, darren turner niet
w0o0dy zegt
@RubenPriest: er is nog een Verstappen gevraagd voor die klus. Jos Verstappen is officieel gestopt als talent scout en gaat zich met de afstelling van de Valkyrie bezighouden. Overigens heb ik ergens anders gelezen dat het dan specifiek over de “track-only” variant zou gaan en niet per se de “normale Straatauto”.
ikleesookoverautos zegt
Is toch een mooi klusje en ze zullen echt wel wat hebben aan de feedback. Senna was ooit ook met de ontwikkeling van de NSX betrokken en dat weet tot op de dag van vandaag ook nog iedereen. Dus ook nog eens goed voor de marketing.
jjcp zegt
Ja en Schumacher was betrokken bij de ontwikkeling van de multipla, want ja marketing hé.
Kan ook de enzo geweest zijn, maar daar heeft ie net zo weinig mee van doen.