Haha bier. Max Verstappen en Heineken zijn commerciële matties geworden.
Als wereldkampioen is het lekker leven. Max Verstappen is de laatste persoon op aarde die een sollicitatiebrief moet schrijven. Naast zijn job als coureur komen de schnabbels hem aanwaaien. En daar profiteert de Nederlander natuurlijk maximaal van.
Eerder werd al bekend dat de tweevoudig wereldkampioen Formule 1 ambassadeur van EA Sports zou worden. Daar blijft het niet bij. Max Verstappen gaat nu ook bier verkopen, hij is namelijk het gezicht van Heineken 0.0. De Nederlandse bierbrouwer heeft de coureur van Red Bull Racing aangesteld als wereldwijde ambassadeur.
Heineken 0.0
De taak van Max is zijn fans om te leren gaan met verantwoord alcoholgebruik. Dat is een eitje met Heineken 0.0 aangezien het alcoholpercentage niet heel hoog ligt zullen we maar zeggen. De bestaande campagne van Heineken onder het motto When You Drive, Never Drink blijft overigens gewoon doorlopen.
Op de paddock kun je Verstappen spotten met een Red Bulle’tje in zijn handen, buiten de paddock met een Heineken. Wat een lopende marketingmachine is deze coureur toch ook. Overigens is Max Verstappen niet als enige verbonden aan Heineken. Ook zijn team Oracle Red Bull Racing maakt deel uit van het partnerschap.
Heineken in de Formule 1
Voor de Formule 1-kijker betekent dat nog meer beeldschermtijd met Heineken. Dat ben je als het goed is al gewend, want het biermerk adverteert volop binnen de Formule 1. De bierbrouwer is sinds 2016 verbonden aan de koningsklasse binnen de autosport. Niet onverdienstelijk: Heineken groeit nog steeds en het biermerk ziet de verkoop van Heineken 0.0 alleen maar toenemen.
Naast EA Sports en Heineken zijn Jumbo en ViaPlay ook belangrijke sponsoren van Max Verstappen. De coureur mag wel een grotere helm gaan gebruiken, want anders past alle reclame niet meer.
cloverleaf zegt
Ik ben toevallig net een paar weken gestopt met alcohol. Komt wel heel dicht bij zo… 🙈
schuimbekje3 zegt
Ik zie het wel gebeuren dat F1 straks op methylalcohol loopt, als ‘renewable’ brandstof…
Dan is dit al een voorproefje (pun intended).
kniesoor zegt
Dat dat 0.0 slootwater ‘bier’ mag heten, een gotspe 🤔
B4R7 zegt
Dat Heineken überhaupt bier mag heten. Met of zonder alcohol…
Robert zegt
Grappig. Waar ik het ‘pils’ van Heineken niet heel erg hoog heb zitten (alhoewel er m.i. ook echt nog wel slechtere zijn), vind ik juist hun 0.0 een van de betere in het genre.
Het is mooi dat de grote (Nederlandse) multinationals hun naam willen verbinden aan zo’n topsporter, alleen vind ik het wel jammer dat ze juist iemand ondersteunen die qua salaris al helemaal niets te klagen heeft. Goed, de meeste bedrijven willen zich klaarblijkelijk alleen geassocieerd zien met winnaars, maar en er lopen in dit land nog tientallen, zo niet honderden sporters rond die op het hoogste niveau actief zijn maar zich ondanks dat nog geen full-prof kunnen noemen omdat het buiten de trainingen en wedstrijden om 24/7 schrapen van fondsen en gelden is.
Kom voor de gein eens kijken op Papendal, zou ik zeggen. Ik durf de gok wel aan: voor 20% van wat Verstappen in een jaar binnen harkt kun je daar alle actieve sporters in een heel jaar van reis en verblijfkosten voorzien
karhengst zegt
Het pils is ook nog wel te drinken. Liever een frisse Heineken dan een vlakke Juup of Bavaria, laat staan het weeïge Amstel. Maar er zijn gewoon een hoop kroegen waar de tap niet smaakt en laat Heineken daar nu ook nogal vaak voorkomen.
Massageproduceerd pils is sowieso niet het Formule 1 onder de bieren, eerder de kelderklasse (pun intended) van je thuisdorp. Je pakt het mee voor de sfeer, niet vanwege de hoge kwaliteit.
Sowieso nog liever en lauwe Heineken dan een koude Red Bull. Gezien de populariteit van energy drinks onder jeugdigen zou je het zowaar nog als een verbetering kunnen zien. Dus wellicht is het toch zo slecht nog niet dat Heineken nu Verstappen sponsort.
Otua zegt
De jeugd aan 0.0 bier een verbetering? Klinkt mij meer als een legale manier om minderjarigen alvast op jonge leeftijd klaar te stomen om alcoholist te worden. Al ben ik het wel eens met je eerste punt, Heineken is geen hoogstaand pils maar het drinkt prima weg en de 0.0 smaakt vrijwel hetzelfde
mashell zegt
Sponsoring is geen gift, het is een marketing instrument. Dus door het sponsorgeld moet Max Verstappen met een Heineken 0.0 gezien worden en de Heineken directie hoopt dat de futloze jeugd dan hun Red Bull energiedrankjes door Heineken 0.0 gaan vervangen. Hoewel een triatleet veel harder moet werken dan Max Verstappen of een voetballer (die hebben zelfs een lunchpauze in het midden van de wedstrijd) komen ze minder of niet op TV en dus zijn ze minder waard vanuit marketing zicht en verdienen ze minder.
schuimbekje3 zegt
Ik denk dat de hoofdsponsor van Max daar wel een probleem van gaat maken wanneer H0.0 een concurent gaat worden van Red Bull Energy Drink.
potver7 zegt
Het wordt pas nieuws als Chaudfontaine de hoofdsponsor wordt.
willemveenstra zegt
Vroeger wilde Heineken niks met Autosport te maken hebben. Nu Max het zo goed doet past het ineens wel in hun filosofie.
Ik blijf ver weg bij dit bedrijf. Toen niet dan nu ook niet. Geen euro van mijn kant naar die huichelarij.
mashell zegt
Je blijft weg van Heineken omdat ze autosport sponsoren? Vreemde logica. Weg blijven omdat je alcohol het kwaad van de wereld vindt, Heineken bier vies vindt, een hekel hebt aan mensen die in Zwitserland wonen of groen geen mooie kleur vindt zou logischer zijn.