Verstappen heeft uiteraard nog een contract voor enkele jaren met z’n renstal, maar wat gaat er daarna gebeuren?
Tijdens de DTM races op Zandvoort heeft Max Verstappen een tipje van de sluier opgelicht over zijn toekomst. De Limburger ligt nog vast tot eind 2019 en z’n contract heeft volgens Red Bull een afkoopsom van een gaziljoen euro’s, maar ondanks z’n leeftijd zal ook Verstappen aan de toekomst moeten denken.
Max herhaalt dat hij geen reden heeft om bij Red Bull te vertrekken als de renstal hem een competitieve auto biedt. Da’s momenteel helaas niet het geval. Het potentieel van de RB13 kon niet ten volle worden benut door een fout bij het interpreteren van gegevens uit de windtunnel. Daarnaast had met name Max in de eerste helft van het seizoen nogal eens te maken met panne.
Toch blijft het team hard werken om de auto te verbeteren en yada yada, dat kun je zelf allemaal wel invullen. Desalniettemin heeft Max een medium sappige uitspraak gedaan. Vooralsnog heeft hij geen intentie om Red Bull te verlaten nadat zijn contract afloopt. Wel verwacht hij dat het team hem binnen 2 à 3 jaar een auto geeft waarmee mee kan worden gedaan om de knikkers.
Mocht dat niet het geval zijn, dan zou het weleens zo kunnen zijn dat Verstappen kijkt of het gras elders groener is. Voor het zover is maakt Verstappen aankomend weekend z’n opwachting in in het Belgische (en uitverkochte) Spa, waar de heren na een zomerstop weer aan de slag mogen.
w0o0dy zegt
Als hij na 2019 nog geen titel heeft of er voor heeft kunnen vechten dan zou hij gek zijn als hij NIET zou overstappen. Dus 2018 moet RedBull meedoen voor plaats 3 en in 2019 voor plaats 1 (of dus 2) en anders is hij weg. Logisch. Hij komt voor titels naar de F1 en voor niets minder.
willeme zegt
@w0o0dy: ik mag toch wel hopen dat Verstappen het ‘overstappen-naar-het-verkeerde-team-op-het-verkeerde-moment’ van Alonso weet te evenaren.
mashell zegt
@willeme: misschien moet hij vriendjes worden met Hamilton. Of Hamilton nou zo’n groot race talent is weet ik niet maar op het juiste moment de juiste stap maken daarin is hij de onbetwiste kampioen.
w0o0dy zegt
@willeme: evenaren? Ik neem ff aan dat je “vermijden” bedoelt.
willeme zegt
@w0o0dy: Nee.
str8six zegt
Ah, de bouwvak bij firma “Open Deur” is ook afgelopen lees ik.
desjonnies zegt
Moet altijd aan Alesi denken
Ook HET talent van zijn generatie, die bij (Ken) Tyrrell debuteerde in een race Schumacher achter zich wist te houden met een inferieure wagen en daarna aanbiedingen van Ferrari en Williams kreeg om voor hen te gaan rijden.
Koos als Franse Siciliaan voor Ferrari, kreeg weinig tot niets voor elkaar terwijl Williams het ene na het andere wereld kampioenschap won.
Timing is alles.
coubie74 zegt
@desjonnies: Senna achter zich wist te houden. En dit destijds tot grote frustratie van Senna.
rhellema zegt
@coubie74: volgens mij was dat Eddie Irvine, is toen nog tot een handgemeen gekomen in de pitstraat.
toniominestrone zegt
@coubie74: Naast dat Senna een begenadigd coureur was loopt het woord “frustratie ” als een rode draad door man’s race carrière.
heidekonijn zegt
@desjonnies: Dit. Met het verschil dat Alesi nou eenmaal niet het niveau Schu of Senna was. En ik was een gi-gan-tische fan van de man, en had een hekel aan de andere twee, maar feiten zijn feiten.
The proof of the pudding is in the eating.
kilum zegt
Ik ben blij te lezen dat hij 2 a 3 jaar zegt. Ik denk namelijk dat het beste toch wel is bij een top team te blijven. Ze krijgen het vanzelf wel weer een jaar (of meerdere) op orde. En anders zal je net zien dat je switched naar een ander team en dat je vorige team wereldkampioen wordt.
berlinetta zegt
@kilum: Denk jij dan dat Max van plan is om naar een subtopper over te stappen? Het lijkt me toch logisch dat hij bij een topteam blijft.
mashell zegt
@berlinetta: de subtoppers van nu zijn het topteam van morgen en andersom. McLaren is nu een drama maar kan als Honda het lek boven krijgt volgend jaar het te kloppen team zijn. Ferrari doet na jaren van spek en bonen nu mee voor de knikkers. Red Bull kan zomaar ook opeens de topper worden als Renault wat weet te vinden.
gwnbmw zegt
@mashell: mclaren gaat in dit motoren tijdperk geen ene reet meer winnen. misschien langste zonder een titel te winnen als je er al is 1 hebt gewonnen, maar daar blijft het bij. arrows gaan ze misschien inhalen met meeste wedstrijden rijden zonder te winnen, en misschien nog de prijs voor: meeste carrieres van talenten verkloot.
kilum zegt
@berlinetta: Nee, ik bedoel het anders. Stel hij switched volgend jaar naar Mercedes. En dan wordt RedBull volgend jaar kampioen. Dan baal je flink. Dus dan kun je misschien beter bij RB blijven. Ook als het een paar jaar wat minder gaat.
berlinetta zegt
@kilum: Ohzo. Ik had meer voor ogen dat Mercedes, Ferrari en Red Bull sowieso top teams zijn (vooruit, McLaren ook nog wel een beetje). Het lijkt mij dat Max gaat pendelen tussen deze teams in zijn carriere.
kilum zegt
@berlinetta: Lewis werd wereldkampioen in een MnLaren en maakte daarna de switch naar Mercedes. Dat was toen nog niet eens een top team.
mashell zegt
@berlinetta: we dachten ook dat Jos Verstappen bij de topteams zou blijven maar het gang vrij snel van kwaad tot erger. Max is nu nog het jonge frisse talent, maar er kan en zal zomaar opeens een jonger en frisser talent opduiken.
Breinstein zegt
De vraag is waar hij naartoe kan/moet. Zie hem niet naar Mercedes gaan, die hebben Hammilton nog en anders staan er een talent als Ocon klaar.
Ferrari zou kunnen, waar Raikkonen op de wip lijkt te zitten. Maar die zie ik eerder voor Ricciardo kiezen. Vettel lijkt me er ook 1 voor de langere termijn. En dan hebben ze ook nog een talent als Giovinazzi.
sportevo zegt
Als Red Bull volgend jaar nog geen winnende auto neer kan zetten, dan kan Marko nog zulke hoge afkoopsommen blijven roepen maar dan staat hij de toekomst van een goede rijder enorm in de weg.
Verstappen moet aan de andere kant ook loyaal blijven aan de mensen die hem deze kans hebben gegeven en dus niet na 1 minder seizoen al meteen de handdoek in de ring gaan gooien.
HZW zegt
Jos heeft allang bevestigd dat Max gewoon bij Red Bull blijft, maar ze kunnen ook niet anders, dus dat was een open deur.
Verder zal Renault ook wel stappen gaan maken, die willen niet als fabriek team in de middenmoot blijven rijden.
Dutchdriftking zegt
O-verstappen!
juniorclk zegt
Dit zit hij al langere tijd te zeggen.
Niets nieuws dus….
blogade zegt
Max Verklappen
bassx zegt
Denk dat Max niet zozeer zal kijken naar de huidige prestaties van de teams. Hamilton zat in 2012 in hetzelfde schuitje. Hij kon nog een jaar redelijk mee doen voor een paar podiums in 2013 bij z’n huidige team. Na een gesprek met Brawn aan moeders keukentafel werd hem al duidelijk dat 2014 het jaar niet zou worden voor McLaren, Ferrari zat al in de problemen en andere teams waren geen optie. Omdat voor Max het jaar erop weer de motoren veranderen zal hij moeten kijken welk team de beste kans maakt een goede PU af te leveren in combinatie met chassis.