Iemand heeft z’n administratie absoluut niet op orde.
De handhaving op drankrijders wiens rijbewijs had moeten worden afgepakt, lijkt wel een opfrisbeurtje grondige herziening te kunnen gebruiken. 200 tot 350 personen die vanwege rijden onder invloed eigenlijk hun roze pasje hadden moeten inleveren, konden namelijk ongestoord in de rondte blijven rijden.
Minister Van der Steur wijt de flater aan gebrekkige registratie en communicatie en geeft aan de handhaving te willen versterken. Van der Steur lijkt weinig keus te hebben aangezien het alcoholslot onlangs definitief de nek is omgedraaid. De minister belooft trouwens wel dat ook zonder degelijke sloten bikkelhard wordt opgetreden tegen notoire drankrijders.
Zo zou worden overwogen om langere rijontzeggingen op te leggen. Ook gingen eerder geluiden op om eeuwige rijontzeggingen uit de la te trekken. Goed plan, mits de administratie op orde is. Maar daar schortte het de afgelopen tijd wel vaker aan op het ministerie van Veiligheid en Justitie.
kimhung zegt
Euuuhhhh…..
wat heeft parlement wel op orde….
op wacht geld na en dikke belasting heffing
toniominestrone zegt
Goed bezig , daar op het ministerie van justitie, er gaat geen week voorbij of er is wel stront aan de knikker,wat een incompetentie.
TimoBac zegt
Wat heeft die Vd Steur een kutbaan. Hij is alleen maar negatief in de media!
lekbak zegt
Dit verzin je toch niet.
Meer kan ik er nu ook niet over zeggen zonder een ban te krijgen…
lincoln zegt
Goedzo v/d Steur ..
Gooi er dat eeuwige ” keihard aanpakken” maar weer in om de wereld te laten zien wat voor een slappe lul je bent ..
En gooi het vooral op gebrekkige communicatie ..
mrs250 zegt
Ach, ik heb in 15 jaar redelijk wat kilometers gereden, vrijwel altijd in auto’s die de aandacht van de lokale veldwachter moeten trekken. In die tijd echt maar 3x mn rijbewijs hoeven tonen.
Een notoire drankrijder z’n rijbewijs afpakken zonder reëele pakkans is zinloos.
reistje zegt
@mrs250: Ik hoor altijd hele verschillende verhalen. De ene heeft nooit een controle en de andere komt er toch wel een aantal per jaar tegen (waaronder ik zelf).
Vervelende veldwachters is een van de hoofd redenen waarom ik mijn Impreza heb weggedaan. Mijn record staat op 5x gestopt te zijn in een week, geen boetes ik deed immers niks fout maar het word snel vervelend. Gelukkig laten ze mij op de motor wel met rust.
mrs250 zegt
@reistje: eerst had ik een Corrado met open uitlaat, m’n vader’s knalgele S60 T5 leende ik in die tijd ook vaak om eens stevig gas mee te geven. Daarna nog een blauwe Clio 3RS en een kanariegele Megane RS gereden. Ook niet de meest onopvallende auto’s.
Laten we het er maar op houden dat ze hier waarschijnlijk vooral letten op bontkraagjes in een Duitse bak.
hammerman zegt
Als ze nou een foutje zouden maken met mijn belastingheffing, dan had ik er geen probleem mee. Dit is echter te zot voor woorden…
hammerman zegt
@hammerman: PS Foutje in mijn voordeel natuurlijk ;-)
hassani zegt
Wat hebben ze wel op orde daar, stelletje knooierds zijn het
csx3000 zegt
Met drank op rijden ik zie het probleem niet zo lang er niks gebeurt.
soes750 zegt
Als eindverantwoordelijke van een compleet falend ministerie en zelf met een salaris van ruim 100K per jaar, komt hij toch overal mooi mee weg. Helaas gaat dat bij heel veel bedrijven niet veel anders. Dus eigenlijk is het doodgewoon wat hij doet.
tombe zegt
Doet me altijd hier aan denken:
http://youtu.be/xLf_cuaUTHk
Hadden ze die vent z’n roes laten uitslapen was er nix gebeurt
schuimbekje3 zegt
Ik heb inmiddels meer dan 1.2 miljoen kilometers gereden… En ik ben zegge en schrijven maar liefst 4 keer een alcohol controle tegengekomen.
De laatste keer was tijdens carnaval 2014 (wist ik veel) toen ik terug reed naar Nederland en in Brabant bij een McBarf een hamburger ging scoren.
Daarvoor heb ik nog 2 keer NIET hoeven blazen omdat ik op de motor zat en verkeersbegeleiding deed. En nog een keer in Rotterdam bij Brainpark op een vrijdagavond bij een andere McBarf, waar ik daarna nog een brief kreeg van politie rotterdam dat ze me in de gaten hielden met mijn blauwe auto en gouden velgen en dat straatracen niet getolereerd werd… (alsof ik daarvoor tijd had tijdens werk).
Vraag #1 Hoe krijgen alcomobilisten het uberhaupt voor elkaar om gepakt te worden?
Ik heb ooit een test gedaan met een ademanalyse apparaat.. Ik drink 1x per maand een flesje belgisch of iers bier, een glas whiskey of shandy, dus geen zwaar doorgewinterde drinker. Ik kon eerder niet meer meer lopen dan het apparaat ook maar aan gaf dat ie alcohol detecteerde.
Vraag #2 Hoe krijgen alcomobilsten het voor elkaar om zoveel te zuipen dat dat kreng uberhaupt aan slaat?
Vraag #3 Hoe krijgen alcomobilsten het voor elkaar om zo vaak gepakt te worden dat ze een verbod krijgen?
Vraag #4 Hoe krijgt justitie het voor elkaar om vervolgens dat nog eens te verkloten dat die alcomobilsten een straf krijgen?