
De grote baas van Red Bull legt met een paar krachtige quotes heel handig een hoop druk op de schouders van Renault.
Dietrich Mateschitz probeert de verwachtingen voor komend seizoen alvast te downplayen. In zijn optiek kunnen we beter rekening houden met een kalme seizoensstart en mogen we niet teveel verwachten van het Oostenrijks/Britse team in de eerste helft van seizoen 2017.
Tegelijk stelt “Didi” dat Red Bull komend jaar sowieso een geweldig chassis heeft en dat het RB-rijdersduo tot de beste in het veld behoort. Puntje blijft echter wat de concurrentie gaat doen. Mercedes heeft waarschijnlijk niet zitten pitten dus die zijn ongetwijfeld vooraan het veld te vinden. De progressie van Ferrari is echter lastig te peilen omdat de Italianen vorig jaar wél zaten te pitten.
Nieuwe Energy Recovery System van Renault
Renault heeft de verwachtingen voor 2017 ook al getemperd. De Fransen hebben hun krachtbron deze winter stevig onder handen genomen. Zo komt er een nieuw Energy Recovery System dat moet helpen om het gat met de oppermachtige Mercedes-motor te dichten. Verder ging ook de ICE op de schop. In hoeverre en wat er precies veranderde blijft natuurlijk hocus pocus. (via: Autosport.com)
Let,s make a show ..
A show about nothing ..
(Citaat van George costanza) ..
@lincoln: everbody’s doing something, we’ll do NOTHING!
Of van Mercedes en Ferrari.
Net hoe je het bekijkt.
Het meest indrukwekkende van dit hele verhaal is dat ik nergens de naam Verstappen zie! :)
@Jochempie: gemiste kans!
Zolang Red Bull niet weer gaat lopen miepen als blijkt dat Renault niet de sterkste motor heeft gebouwd, vind ik het allemaal best. De Fransen zetten zich heus wel 100% in, zeker nu er weer twee gele auto’s rondrijden met hun naam erop.
@berlinetta: Dat gaan ze zeker doen, puur om de druk op de leverancier op te voeren. En het is lief dat ze zich 100% inzetten, maar het resultaat telt in de F1 wereld, ongeacht de inzet.
Is ICE echt een issue in Formule 1 wagens? Best leuk als je een beetje een dvdtje kunt kijken tijdens de pitstop, of dat je lil’ dinges kunt draaien, maar die gasten hebben het al druk zat! Of is coureurtje spelen tegenwoordig echt zo simpel?
@gulli: Internal Combustion Engine, geen In-Car Entertainment ;)
@jochempie: InterCityExpress! Internal Combustion Engine noemen we in Nederland gewoon verbrandingsmotor.
@mashell: InterCityExpress.. Vloeken in de kerk, vriend ;)
Beetje de pret bederven zo, langzame start van het seizoen…op voorhand dus al weinig vetrouwen vanuit Renault zelf? Het lijkt wel alsof de motorfabrikanten bang zijn voor mercedes..
@caterpie: Logisch wel dat Red Bull de verwachtingen wat tempert. De nieuwe regels zijn voornamelijk gericht op veranderingen met betrekking tot Aero. Een afdeling waar RBR traditioneel gezien vrij sterk in is. Veel mensen verwachten dan dus dat Red Bull het de Mercs erg lastig gaat maken, maar als Renault geen motor bouwt die in de buurt komt van die van Merc haalt dat eventueel betere chassis van RBR weinig uit.
Tja, Renault gaf zelf ook aan dat ze pas rond 2018 gelijkwaardig met de sterkste motoren verwachten te zijn dus als een echte verrassing komt dit niet. Ik hoop vooral dat de Renault motor betrouwbaar, zodat ze vroeg in het seizoen genoeg punten kunnen pakken en dan vanaf de tweede seizoenshelft à la 2013 de achtervolging in kunnen zetten.
Kans is natuurlijk goed aanwezig dat RB al genoeg moeite heeft om de top 10 bij te houden.
@dutchdriftking: Daar ben ik ook wel bang voor, Mercedes, Mercedes gemotoriseerde team’s en Ferrari zouden allemaal zomaar sneller kunnen zijn.
Om nog maar van outsider McLaren-Honda te zwijgen.
@dutchdriftking: Dat denk ik niet, aerodynamica zit sowieso weer erg goed in elkaar en aan de rijders ligt het ook niet. ik verwacht niet dat Renault met zo’n baggermotor op de proppen zal komen dat er geen top 5 finishes behaald kunnen worden
Dus nog maar even wachten voordat Max wereldkampioen wordt..
@pinut187: Zeker niet met Red Bull en Renault.
Renault? Ik dacht dat het ze door die horloge boer in elkaar geschroefd werden!!
@pomoek: Nee, die plakt z’n stickertje erop. Ook op onze fietsshirtjes, trouwens.
Denk wel dat hij hierin gelijk heeft