• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati’s tweede SUV is in aantocht

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 25 oktober 2017 om 14:16 – 34 Reacties

Maserati


De Italianen hebben de smaak goed te pakken.

Met de introductie van de Levante betrad Maserati een voor hen onbekend terrein. Slecht is het echter niet afgelopen. Tenminste, als we de cijfers die Sergio Marchionne presenteert mogen geloven dan. Volgens hem heeft Maserati een behoorlijke sprong gemaakt ten opzichte van het voorgaande jaar. Waar ze in de eerste drie kwartalen van vorig jaar 23.900 auto’s afleverden, ligt het aantal dit jaar al op 36.000.

Volgens Sergio is deze stijging volledig te danken aan de vraag naar de Levante. Nu blijkt dat mensen staan te springen om auto’s als de Levante (rijtest) acht de Italiaan de tijd rijp om uit te breiden. Het plan is om een SUV te maken die net onder de Levante moet vallen. De wagen zal geproduceerd worden op hetzelfde platform als de Stelvio. Daar blijft het overigens bij, want de motor delen ze dan weer niet.

Als de projecties kloppen, zal de voorlopig nog naamloze SUV de verkoopcijfers van Maserati naar 70.000 of zelfs 80.000 per jaar laten groeien. Met hun plannen volgen ze overigens de werkwijze van Porsche, dat na het succes van de Cayenne op de proppen kwamen met de Macan.

Tot slot vermeldt Marchionne nog dat de aankomende SUV duurder in de markt gezet zal worden dan zijn concurrenten. Hierbij moet je vooral denken aan wagens als de BMW X3, de Jaguar F-Pace en de Audi Q5.

Foto via @dutchstylez

Ook interessant!

  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Maserati Ghibli Trofeo rijtest video
    Maserati Ghibli Trofeo rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Audi RS3 Performance rijtest video
    Audi RS3 Performance Edition rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, levante, Maserati, Sergio-Marchionne, stelvio, SUV

Vorig bericht: « Een motorfiets als deze zag je nog nooit
Volgend bericht: Yamaha MWC-4 is de Japanse Twizy »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    25 oktober 2017 om 14:20

    En ik maar denken dat de Levante een soort X3, Macan etc is. Vind het maar een krap ding eerlijk gezegd en mooi vind ik hem ook niet. Jammer, want het merk kan het wel…

    Login om te reageren
    • nord zegt

      25 oktober 2017 om 14:34

      @viezefreddyw: Qua buitenmaten is hij toch wel groot te noemen met onder andere een lengte van meer dan 5 meter. Ook wordt gezegd dat er meer dan voldoende aan bagageruimte is in vergelijking met zijn concurrenten. Het ontwerp zelf oogt niet groot wat ik een waardevol pluspunt vindt bij een SUV.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        25 oktober 2017 om 14:48

        @nord: De bagageruimte van een Levante ligt op 580 liter. Dat van bijvoorbeeld een Q7 op 890 liter en met de banken ingeklapt 2075 liter. Van een X5 ligt dat op 650 liter tot 1870 liter met de banken ingeklapt. Dat vind ik best een groot verschil.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          25 oktober 2017 om 17:41

          @viezefreddyw:

          “Want het merk kan het wel” ..

          Waar is maserati dan eigenlijk goed in ??

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            25 oktober 2017 om 17:42

            @lincoln: In mijn ogen mooie auto’s tekenen. Maar dat lieten ze even niet zien bij de Levante.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              25 oktober 2017 om 17:55

              @viezefreddyw:

              In 1960 misschien ..
              Het is de laatste 40 jaar toch eerder een pompeuze grap dat een echt automerk ..

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                25 oktober 2017 om 17:57

                @lincoln: Ieder voor zich natuurlijk. Ikzelf vind hun auto’s wel mooi. Alleen de Levante dus niet…

                Qua niveau kan het alleen lang niet meekomen met de concurrentie. En al helemaal niet voor de bedragen wat je er voor moet neerleggen.

    • bitd zegt

      25 oktober 2017 om 14:35

      @viezefreddyw: hij is best groot, geloof zelfs qua lengte groter dan de Q7, maar het is zo’n lompe vertoning met die goedkope achterlichten.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        25 oktober 2017 om 14:46

        @bitd: De Q7 is een stukje langer nog, scheelt niet heel veel. Wat wel veel scheelt is het gewicht. De Audi is gewoon 235 kilo lichter.

        Login om te reageren
        • bitd zegt

          25 oktober 2017 om 14:48

          @viezefreddyw: ja, ik vond hem te licht, hybrid maakt alles goed :) 2500 kg container !

          Login om te reageren
        • LaLancia zegt

          25 oktober 2017 om 14:48

          @viezefreddyw:
          De Stelvio is juist weer lichter dan z’n concurrenten, dus dat zal voor de Maserati dan ook wel gelden lijkt me. Dat compenseert de boel weer een beetje.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            25 oktober 2017 om 14:50

            @lalancia: De Levante weegt 2205 kilogram… En dat is de dieselversie. De benzineversie weegt 2100 kilo volgens mij.

            Login om te reageren
            • LaLancia zegt

              25 oktober 2017 om 15:05

              @viezefreddyw:
              Ik bedoelde dat de Maserati-versie van de Stelvio dan ook minder zal wegen dan z’n concurrenten (F-Pace/Q5). Dat de Levante zo zwaar was wist ik overigens niet, maar het is op hetzelfde niveau als de Range Rover, dus zo gek is het ook weer niet, denk ik.

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                25 oktober 2017 om 15:18

                @lalancia: De Range Rover Sport weegt een kilo of 90 minder maar heeft wel weer een stuk meer bagageruimte. 784 liter en 1761 liter met de banken ingeklapt.

                Zelfs de grotere Range Rover is nog ietsjes lichter dan de Levante. Maar het is voor mij geen verrassing dat de Levante zoveel weegt. De Ghibli van mijn vader weegt ruim 1800 kilo. Duizendachthonderdvijfendertig kilo. Voor een diesel. Een vergelijkbare Mercedes E350 diesel weegt 135 kilo minder. Een vergelijkbare BMW 530D weegt 220 kilo minder!

  2. gregorius zegt

    25 oktober 2017 om 14:38

    En de motoren niet? Die 2.9 met 510 pk lijkt me toch een uitstekend torretje om erin te leggen.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      25 oktober 2017 om 14:48

      @gregorius: Klinkt helaas alleen voor geen meter…

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        25 oktober 2017 om 14:51

        @viezefreddyw: Vind ik alleszins meevallen. Lekkerder en sportiever dan een standaard M3/M4 in ieder geval…

        Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        25 oktober 2017 om 15:15

        @viezefreddyw: ik zou snel gaan schuilen als ik jou was, ze “alfisti” are coming :)

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          25 oktober 2017 om 15:21

          @lekkaah: Ach, het zijn net VAG-fanboys. Bijna iedereen is net zo als je aan ‘hun’ merk komt.

          BMW is immers ook kudt!!

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            25 oktober 2017 om 15:23

            @viezefreddyw: Don’t touch ‘my’ brand :'(

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              25 oktober 2017 om 15:25

              @lekkaah: http://fffff.at/files/2011/05/aiweiwei-bmw.jpg

              Login om te reageren
              • lekkaah zegt

                25 oktober 2017 om 15:36

                @viezefreddyw: freddy gespot:
                http://www.thedistractionnetwork.com/images/car-fails-405.jpg

              • viezefreddyw zegt

                25 oktober 2017 om 15:42

                @lekkaah: Haa, je bent gewoon jaloers op mijn mooie replica!

  3. berlinetta zegt

    25 oktober 2017 om 14:56

    Als dat ervoor nodig is om het merk weer goed te laten draaien dan ben ik voor. Ik hoop alleen dat hij totaal niet komt te lijken op de Levante. Wat vind ik dat een nietszeggende SUV zeg. Hij ziet eruit alsof hij 10 jaar geleden op de markt had moeten komen, als een Hyundai.

    Login om te reageren
  4. nout zegt

    25 oktober 2017 om 15:54

    Wat me vooral bij is gebleven van dit apparaat is hoe absurdistisch teleurstellend de diesel klonk en voelde, en het hele karakter van de auto onderuit haalde – uit de Harry’s Garage review. Esthethisch denk ik dat Maser sowieso de weg een beetje kwijt is, het kan allemaal net an maar de vorige Quattroporte was echt prachtig.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 oktober 2017 om 16:13

      @nout: Nou, ik lees toch anders in vrijwel alle rijtesten dat die diesel een hele fijne motor is, ook qua geluid.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      25 oktober 2017 om 17:46

      @nout: Nee hoor. De diesel werd zelfs geroemd om hoe hij klonk. Qua aandrijflijn is het sowieso een prettige motor. 275 PK en 600 Nm koppel. In combinatie met de 8-traps bak van ZF een hele fijne aandrijflijn.

      De motor klinkt zelfs een beetje als een V8.
      https://youtu.be/Tb2iNBZTaxE

      Login om te reageren
  5. occasiefapper zegt

    25 oktober 2017 om 16:09

    Please Fiat, draai Maserati de nek om:'( dit is een complete lijdensweg en is het merk niet waard.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      25 oktober 2017 om 17:42

      @occasiefapper: Om vervolgens met z’n allen te zeiken dat FCA hun merken langzaamaan dood laat bloeden. Net als met Lancia…

      Login om te reageren
  6. hadsjikidee zegt

    25 oktober 2017 om 16:29

    Helaas zijn het frauderende cijfertjes. Veel van die Levantes en Maseratis worden ‘verkocht’ aan de dealer in de US en tellen dan zogenaamd mee als verkochte autos. Zelf heb ik nog geen enkele Levante gespot in het wild. Ook de kwaliteit schijnt nog steeds het geld niet waard te zijn als je naar vergelijkbare auto’s gaat kijken. Doe mij maar een macan

    Login om te reageren
    • tomas123 zegt

      26 oktober 2017 om 12:58

      @hadsjikidee: heb er 1x een gezien en dat is al langer dan een jaar geleden..

      Login om te reageren
  7. ibssr zegt

    25 oktober 2017 om 18:10

    Maserati kan door modellen te maken die concurreren met de Macan en Cayenne, nieuwe sportwagens blijven maken. Dat is toch goed nieuws. Tevens vind ik Maserati een prachtig merk. Ook het geluid van de “nieuwe” Granturismo en Grancabrio is fantastisch. Echter ook de benzine versies van Ghibli, Levante en 4-porte klinken goed. Ook het verkopen van 36.000 maserati’s in de eerste drie kwartalen is een prima resultaat. Maserati maakt nu onderdeel van FCA (Fiat Chrysler Automobiles) waarvan de aandelen de afgelopen 12 maanden met 160% zijn gestegen. FCA is hiermee dus succesvoller dan Tesla.

    Login om te reageren
    • ibssr zegt

      25 oktober 2017 om 18:11

      @ibssr: *koersen op de beurs*

      Login om te reageren
  8. amersfoorter zegt

    25 oktober 2017 om 19:53

    Ik hoor nog de commentaren toen de cayenne werd uitgebracht. Vooral van die kneus-puristen…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North