Het aantal registraties van Maserati in België, Luxemburg en Nederland nam in het eerst kwartaal van dit jaar sterk toe. Zo registreerden België en Luxemburg in de eerste drie maanden van dit jaar 19 eenheden (10 meer dan de dezelfde periode vorig jaar). In Nederland noteerde Maserati in het eerste kwartaal van 2005 maar liefst 24 nieuwe registraties, vergeleken met maar zeven wagens in de eerste drie maanden van 2004.
Volgens een persbericht kunnen de goede resultaten die door Maserati in geheel Europa zijn geboekt voor een belangrijk deel worden toegeschreven aan de aanwezigheid van de nieuwe, sportieve en prestigieuze Quattroporte op alle markten. Daarnaast handhaaft het modeljaar 2005 Coupe-Spyder-GranSport gamma haar goede en vaste niveau en acceptatie.
w0o0dy zegt
Niet alleen in de Benelux maar ook in de VS is met name de Quattroporte erg populair. Bovendien sleepte de auto vijf prijzen in de wacht bij verkiezingen onder lezers van autobladen. Stukje op autozine. http://www.autozine.nl/nieuws/index.html#5657
autoblogger zegt
De nieuws-sectie van autozine is altijd een exacte copy-paste van het persbericht, ik zag em net ook in de mailbox zitten;)
Maar Maserati is wat mij betreft ook goed bezig, de modellen zien er netjes uit en een groei van 25% is zeer goed in deze tijden!
Hier nog even de volledige tekst:::
Het jaar 2005 staat te boek als een succesjaar voor de Maserati Quattroporte. Met name dankzij de Quattroporte groeide Maserati wereldwijd met 25% en in de Verenigde Staten zelfs met maar liefst 54%. Begin 2006 belooft minstens net zo succesvol te worden gezien de vijf internationale onderscheidingen die de Quattroporte kreeg toebedeeld: Maserati’s vierdeurs sedan wordt dan ook nog steeds beschouwd als een klasse apart.
Het best gelezen autoblad in Duitsland, Auto Motor und Sport, bestempelde de Quattroporte als ‘Beste Auto van 2006’. De Quattroporte bemachtigde hier met 36% van de stemmen de trofee voor ‘Best Import Car’ in de ‘topklasse’. Dit was 20% meer dan de nummer 2 kreeg toebedeeld. De typisch Italiaanse styling en elegantie werden als belangrijkste argumenten voor de keuze genoemd. De Quattroporte zegevierde boven zijn rivalen in een onderzoek van 100.000 lezers van het meest prestigieuze Duitse autoblad. De uitreiking van de prijzen vond plaats in Stuttgart, in het bijzijn van Maserati’s directeur, Karl Heinz Kalbfell. De Quattroporte sleepte ook de eerste prijs in de wacht bij de Nederlandse editie van Auto Motor und Sport.
Het Italiaanse maandblad Quattroroute, dat deze maand haar 50ste verjaardag viert, kende de Quattroporte al een andere prijs toe. De lezers van het maandblad verkozen de Maserati tot de ‘Car I Prefer 2006’. De Quattroporte claimde de prestigieuze onderscheiding in de ‘Flagship-klasse’ voor het derde achtereenvolgende jaar. Met 42% genereerde de Quattroporte meer dan twee keer zoveel stemmen als de dichtstbijzijnde concurrent.
In Frankrijk kreeg de Quattroporte ook een prestigieuze onderscheiding van het gerenommeerde Automobiel Magazine. In de januari-editie wordt de Quattroporte verkozen tot beste auto in het luxesegment. Zoals Stephane Meunier, uitgever van het blad, al aangaf: “Het vlaggenschip van Maserati is de enige auto ooit die deze prijs drie keer achter elkaar heeft gewonnen. Het geeft duidelijk aan hoe geliefd de Quattroporte is bij het Franse publiek.”
Tenslotte, ook de lezers van het Zwitserse Auto Illustrierte bedeelden de Quattroporte een onderscheiding toe: ‘Best Car 2006’ in de Luxury Class. De Quattroporte sleepte hiermee voor de tweede keer op rij de prijs in de wacht. Ook hier was de overwinning overtuigend met 25% van de stemmen – 10% meer dan de nummer twee.