Het lijkt erop dat Maserati nog wildere toekomstplannen heeft dan we al dachten. Ze willen niet alleen met een SUV en een kleinere sedan komen, maar ook nog eens met een echt sportauto. CEO Harald Wester heeft laten weten dat hij de strijd wil aanbinden met de Audi R8 en Porsche 911. Bring it on!
Zoals Harald Wester het voor zich ziet zou deze Maserati GranSport een dikke V8 achterin moeten krijgen, plaats bieden aan 2 personen en ongeveer 4,4 meter lang zijn. Op jaarbasis zouden zo’n 1.500 tot 2.000 exemplaren van deze 150.000 euro kostende auto gebouwd moeten worden.
Als je dat zo hoort klinkt het wel heel erg als een broertje van de Ferrari 458 Italia, al heeft Wester het over een carbonfiber chassis in plaats van een aluminium chassis. Uiteraard kan dat later nog aangepast worden. Of zou Maserati kunnen kiezen voor een aangepast chassis van de Alfa Romeo 4C. Die auto zal immers ook bij Maserati gebouwd gaan worden.
Als Audi & Lamborghini immers een platform kunnen delen dan kunnen Maserati en Ferrari dat zeker.
Het zal overigens nog wel een tijdje duren voordat deze auto er gaat komen. Op dit moment ligt er alleen nog een ‘vaag’ plan en als er toestemming komt dan zal deze auto pas op zijn vroegst in 2015 op de markt komen. (via: alvolante.it)
PS Alle foto’s van de prachtige blauwe Maserati GranSport boven dit artikel kan je op Autojunk bekijken.
jordy14 zegt
Zeker wel benieuwd. Maserati’s zijn gewoon altijd cool, maakt niet uit wat de specs zijn.
burninrubber zegt
@jordy14: zeer zeker 1
gerard1710 zegt
@jordy14: Altijd cool? Ik zag laatst iets dat luisterde naar de naam Koebang…
jordy14 zegt
@gerard1710: Correctie, alle maserati’s zijn cool uitgezonderd de Kubang.
loloo zegt
@gerard1710: de uitzondering die de regel bevestigt
gerard1710 zegt
@loloo: en @jordy14: ok dan, ik ga de uitdaging aan: de Quattroporte II-IV en 420 zijn niet cool… ;)
jordy14 zegt
@gerard1710: correctie, alle moderne maserati’s zijn cool. Uitgezonderd de Kubang. Zo goed?
Justawheelchairguy zegt
Ik zeg: Bouw een opvolger van de MC12 op basis van de F70!
imdoctorbob zegt
Klopt wel dat Maserati’s toch net altijd wat te groot/zwaar/underpowered zijn om kwa prestaties mee te komen met de concurrentie. (+ ze mogen ook nooit sneller zijn als Ferrari’s over het algemeen)
Misschien dat een wat kleiner model perfect zou zijn voor het merk. Het is in ieder geval een stuk beter dan een SUV
jolig zegt
@imdoctorbob: Inderdaad, ze mogen toch nooit beter zijn qua rij-eigenschappen dan de tegenhanger van Ferrari. Dus een supersporter lijkt me een vreemde keus. Misschien maken ze een wat luxere/mooiere auto. Dat is geen gek idee.
robinio zegt
@jolig: Alleen al voor het monsterlijke uitlaatgepruttel van een Maserati zou ik voor een Maserati gaan. Net als dat ik die 8c echt gruwelijk vind klinken.
Jazzie zegt
Klinkt spannend en is zeker welkom. Ik vermoed dat dit model op een aangepast 4C platform zal staan. Het 4C platform lijkt me meer geschikt voor verschillende modellen dan de 458.
tvr1974 zegt
@imdoctorbob + jolig ; jullie vergeten het woordje “tegenwoordig” er voor. Overigens was de filosofie van Maserati het bouwen van snelle comfortabele reisauto’s. Echte Supersporters bouwen ze niet of nauwelijks. Overigens was de MC12 sneller dan zijn tegenhanger de ENZO dus we shall wait and see, maar een carbon (lees lichtere) auto dan de 458 Italia/California en dan minimaal hetzelfde vermogen zou natuurlijk wel leuk zijn.
burninrubber zegt
Waarom fixen ze niet een nieuw design voor de Ka-bang!! Ipv hierover na te denken?
AS zegt
Lol mijn foto.
topless zegt
Goed idee. Een van mijn favorieten.
jrmpower24 zegt
WAUW! dat lijkt me wel wat!
JaxDryke zegt
Ze willen een echte sportauyo hebben.
Wat is er mis met de MC12?
raul88 zegt
Hoe meer tridente’s hoe beter! :D
Overigens is de Kubang slechts een concept hè mensen, ergens heb ik nog hoop dat het uiteindelijke productiemodel ons nog positief kan verrassen.
Misschien is het ook gewoon even wennen.. ik was in eerste instantie ook niet gecharmeerd toen Porsche met de Panamera Concept op de proppen kwam, maar stiekem vind ik die Panamera toch nog best wel dik! Iets met smaak en twisten;)