
Dat zijn nog eens groeicijfers.
Waar menig autodealer klanten zag wegblijven kon 2014 voor Maserati niet beter beginnen. De Italianen zagen hun verkopen in Nederland in de eerste 3 maanden bijna 14 keer over de kop gaan ten opzichte van het eerste kwartaal van 2013. Champagne Prosecco!
Toegegeven: in Q1 van vorig jaar werdenen een schrale vier (4!) Maserati’s op gele platen gezet (3 Granturismo’s en 1 Grancabrio), dus veel slechter kon het niet gaan. Maar met 59 registraties (44 Ghibli, 13 Quattroporte, 2 Granturismo) is een net resultaat neergezet, het blijven auto’s die niet iedereen zich kan permitteren. Met name de dieseltjes vliegen de showroom uit.
Ook in de rest van Europa presteerde de Drietand goed, de gemiddelde verkoopstijging bedroeg 464%. Maserati heeft zich tot doel gesteld in 2015 jaarlijks 50.000 auto’s te verkopen. Vorig jaar waren dit er 15.400, het jaar ervoor 6.288.
Mooi! Des te meer Maser’s er op de weg komen des te mooier ’s Neerlandsch straatbeeld wordt!
Ja, als ik het geld had zou er bij ook een Ghibli voor de deur staan. Al het andere in zijn klasse zou ik zonder problemen laten staan.
-edit: nutteloze bijdrage-
@mrrallycross:
Met zo”n nickname begrijp ik de comment niet, juist rallycrossers waren drie ronden lang dare devils die spatborden met olie vraten voor het ontbijt.
En na de overwinning gemalen glas door de champagne heen.
Zeker geen figuren die Maserati zouden afzeiken met populistisch gewauwel.
Verleden week met een gebruikte Quattroporte gereden.
Viel ontzettend tegen, ding is zo goed geisoleerd dat je de glorieuze V8 niet in het interieur hoort brullen
En da’s verrekte jammer want iedereen in je omgeving kan daar juist wel van genieten.
@desjonnies: dan zet je toch gewoon een raampje open? zalig, maserati v8 sound en frisse buitenlucht opsnuiven!
@breakingpoint:
shit, vergeten, echt waar, zat heel de tijd met de flippers te spelen en me werd verteld dat je zo’n bak in de file in vrij moet trekken, omdat’ie in een verzet de hele tijd de koppeling door laat slippen en dat dat de hoofdoorzaak is van de beperkte houdbaarheidsdatum van de koppeling.
En de climate control was fantastisch, evenals het genereuze schuifdak.
@desjonnies: jammer! telkens ik een maserati zie, draai ik zelf ook mn raam open! heerlijke sound
@desjonnies: wat heeft maserati met spatborden, olie en eten te maken?
@mrrallycross: Nou, heel misschien heeft Maserati een glorieus verleden in de autosport…?
Niet te veel Maserati’s op de weg natuurlijk.Dan is het niet exclusief meer.Sjonnies vinden Volkswagen “de beste auto”. Ik druk liever m’n Maserati als dat ik in een VW moet rijden.
Top, mooie auto’s. Vooral de Granturismo blijft erg mooi.
Lijkt me redelijk. De supra cijfers betreffen natuurlijk effectieve inschrijvingen, maar de Maserati-dealer ACG in Gent alleen al had een tweetal weken terug reeds 67 Ghibli verkocht sinds 1 januari (waarvan zo’n 70% diesel, jawel). Ik weet dat zij vorig jaar wereldwijd nr. 3 waren in verkochte aantallen (na Milaan en Londen), maar vermoedelijk schuiven ze nu richting ‘1’…
Goed nieuws natuurlijk!
maar toch, een diesel in een maserati vind ik hetzelfde als een GT3 RS zonder spoiler, net niks dus.
Zie net in A’dam een Granturismo voorbij rijden. Prachtige bak. Kan daar niet genoeg van krijgen!
Oudoom van me heect ook een ghibli gekocht, kan niet wachten tot hij hem krijgt! Echt gave auto’s!!
Mooie cijfers ook! Slimme zet van Maserati dus, om die diesels uit te brengen! Anders waren het er zeker veel minder..
Gun het ze van harte , het geluid van hun is gewoon heerlijk
Kies niet voor een 5 serie of een E klasse. Ga voor de Ghibli!! Ook na jaren word je nog steeds niet geassocieerd met petjes!
Maserati op de Duitse toer; meteen succes! Kom er maar in maser q7 wannabee
Eigenlijk kent maserati z’n eigen klanten niet, dit hadden ze 10 jaar geleden ook kunnen doen…. Falen op z’n italiaans
In de autoweek stond dat in q1 een maserati was verkocht in 2013 en dat het met 5200 % was gestegen dit jaar. Nu weet ik niet wat waar is
ik zeg het niet al te graag maar diesel is het magische woord. Net als voor cadillac als ze ooit voet op grond willen kunnen zetten in europa …
Tegenwoordig is 90% van alle Maserarti’s in West-Europa een diesel.