Op een prille lentedag werd de Chef Tuning van CDC Performance schreeuwend wakker en besloot zijn agressie te botvieren op een Quattroporte, en riep daarbij de hulp in van Wald. Het resultaat werd overgoten in een Ferrari Rosso Corsa-verfje en ze durven er nog geld voor te vragen ook.
Deze wirwar aan tuningonderdelen heeft uiteindelijk geleid tot een brute Maserati, als je daar tenminste van houdt. De Drietand combineren met aftermarket spultroep heeft namelijk dikwijls een negatieve uitwerking op onze netvliezen. Het Duitse CDC Performance begon met de bodykit van onze Japanse vrienden van Wald. Dat bestaat uit een voor- en achterbumper, zijskirts, kofferklepspoiler en een diffuser, allen van koolstofvezel. En om te accentueren dat je geen smaak hebt wordt de voorbumper geaccentueerd met LED’jes.
Zwart is het thema bij zowel de koplampen als de achterlichten, grille, het dak, de ventilatieroosters en de 10-spaaks 22″ Concave-velgen. Deze kleur wordt binnenin doorgezet met een leerbehandeling en rode stiksels. Dat gaat nog, maar kom op jongens, was die dertiendelige opplakset met stukjes carbonfiber nou echt nodig? Juk.
Onder kap werd de V8 aan de beademing gelegd middels twee turbo’s (0,35 bar). Uitblazen gaat via een nieuwe sportuitlaat van RVS en het totaalvemorgen komt uit op 580 pk terwijl het koppel steeg naar 570 Nm. Filmpje, als je durft.
jordy14 zegt
Ik vind hem wel mooi!
darkpluisje zegt
normaal vind ik dat je een statige wagen als dit subtiel moet houden… maar vind deze eigenlijk wel kinky :D
darkpluisje zegt
@darkpluisje: leuk op een foute manier… maar liever het origineel :p
jrk68 zegt
Had ie net zo goed de hulp van Dewald in kunnen roepen, daar was ie ook niet mooier van geworden.
De meeste auto’s knappen niet op van Tupperware en iconen zoals dit al helemaal niet.
c63amgvos zegt
Hier droomt elke jonge van toch ?
alassad zegt
Ik zou m origineel houden, maar toch kan ik dit wel waarderen!
ascari15 zegt
0.35 bar turbo druk is ook niet veel.
guccimelly zegt
Jullie zijn telaat met dit news is al 2 dagen op carbuzz jullie zijn dieven geen eigen news
dennisr zegt
@guccimelly: Bel je John de Mol ook altijd op dat het eerder al op Ned 1 was?
ga toch weg man..
RubenPriest zegt
@guccimelly: loool dit is een blog geen nieuwssite now gtfo
gedwongenleaser zegt
@guccimelly: blijf lekker bij je carbuzz zou ik zeggen.
kjell zegt
OMFG!!!! Give it to me!!
besaram zegt
Khenker dit is te dik voor woorden!!
RubenPriest zegt
@besaram: het niveau daalt hier ook met de minuut
zender zegt
@rubenpriest: Dat is een generatie nét voor ons (gelukkig)
jordy14 zegt
@zender: niet iedereen in die generatie met kranker hoor. Ik vind dat je niet me zo’n ziekte mag schelden’
darkpluisje zegt
@rubenpriest: +1 you made my day! :D
besaram zegt
@rubenpriest:
Niet alles zo serieus nemen joh.
jij hbt een hoog niveau blijkbaar.
Stoer!
birdboy zegt
Nou, dat is zo slecht nog niet. Bodykit is minder, maar wielen, kleurcombo, interieur, geluid en ook het filmpje zijn eigenlijk wel lekker.
love4sportcars zegt
holy shit! deze wagen is mooi! ik wil em!
alfa156 zegt
Van klassebak naar pooierbak.
Die dakhemel is ook niet fijn afgewerkt..
slippie101 zegt
Ziet er goed uit! Alleen interieur standaard houden aub!
E34M5Touring zegt
In het zwart graag. Met stock interieur. Turbotuning altijd dikke +. Maserati Quattroporte altijd dikke +
gedwongenleaser zegt
@E34M5Touring: Alle opgeplakte meuk dikke -. Doe ‘m maar gewoon stock (zowel binnen als buiten), turbootje erop mag altijd maar is geen vereiste…
zender zegt
@gedwongenleaser: TURBO TUNING?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!!? Quote van directie Maserati ”De toekomstige V8 motoren kunnen we met turbo’s helaas niet zo mooi laten klinken als de huidige”. Turbo’s zijn ***. Atmosferisch :D :D :D +1+1+1
gedwongenleaser zegt
@zender: tja de keuze is in dit geval een luxe probleem; iets lekkerder sound (schijnbaar) of iets meer vermogen, hangt er maar net vanaf wat je wilt toch?
zender zegt
@gedwongenleaser: Sound. Prestaties zijn leuk.. maar ik vind sound nét wat belangrijker. Combinatie van beide mag ook :D
ferrari94tr zegt
Het ziet er nu wel kek uit, maar waarschijlijk geeft het heel snel een verouderderde indruk. Dit is wel vaker met van die cokemobielen.
spank zegt
Duivelse bak, precies zoals ik hem hebben wil.
ater zegt
eerste quattroporte die ik mooi vind standaard vind ik hem niet zo mooi
moondustfocus zegt
Dat knalrood staat wel erg lekker
zender zegt
Wel erg dikke uitvoering, kleur al helemaal. Ben ik nou de enige die de velgen te groot vindt? Een maatje kleiner en hij is helemaal af.
tomleeuw zegt
Gut eigenlijk is alles hieraan fout, en toch is het woest aantrekkelijk. Maar die carbon flut dat gaat te ver, dat is niet fout maar gewoon triest.
BRT zegt
Wel een onwijs dikke wagen dit! Wel raar dat ze de pre-facelift hebben genomen. Maar ook wel voordelig want nu kunnen we voor 50k een 2ehandsje kopen en hem meteen daar neer knallen.
syliaca zegt
Ik vind hem erg gaaf geworden, wist niet dat je een Quattroporte op een mooie manier kon tunen!
bruinbeer zegt
kleur is bruut, velgen ook, voorkant gaat nog maar de rest hoef ik niet. liever het origineel. ik houd niet van schreeuwerige bakken.
Carreza zegt
Met een Quattroporte kan je echt bijna niets fout doen. Deze versie valt voor mij dus nog best mee!
maseratizzzzzzzz zegt
Erg mooi, maar toch liever de originele sport gt s, turbo’s mogen ze ook houden, krijg je minder mooi geluid van, dan maar wat langzamer….
carfreak16 zegt
Het foute carbon. Verder is tie leuker dan de standaard quattroporte
lamborghini zegt
Ek ready
bonkers zegt
Die ziet er gaaf uit! Mooie bumpers, velgen en lak
lamborgfan zegt
Fout.. Maar gaaf! (:
citroenfanboy zegt
Zo maak je eenn lelijke auto prachtig naar mijn mening!
meneersander zegt
Vind hem wel dik!
Megakix zegt
Beetje ‘wacht voor het…’ introotje…en goed gefilmd + muziek.
Maareh…handjes af van de Quattroporte !!! Neem hiervoor simpelweg de GT, die wel ‘snakt’ naar wat extra spanning. Het vermogen ligt overigens wel ruim 130Pk hoger, lekker.
kickass zegt
Hij is gelijk al z’n elegantie kwijt… :(
bruinbeer zegt
@kickass: zo’n verwoording zocht ik ook. danku, precies wat ik ook vind
w0o0dy zegt
tja, duitsers… geen smaak, geen stijl. Het uiterlijk is grondig verneukt en het interieur maakt dat een hoerenkast stijlvol lijkt. Turbo’s op die Ferrari/Maser v8… lijkt me geen fijn plan. Minimaal top 5 in de lijst van best klinkende motoren.. veel liever de supercharger kit van Novitec…
http://www.youtube.com/watch?v=rX954NeZYvE&hd=1&t=1m32s
TSI-tje zegt
@w0o0dy: Quote:”tja, duitsers… geen smaak, geen stijl”
Één keer raden wáár Novitec vandaan komt…
Uh.. d’r schiet mij één woord te binnen, namelijk “FAIL”
:P
w0o0dy zegt
@TSI-tje: LOL! Die FAIL mag je lekker op je eigen voorhoofd plakken.. lees mijn comment nog maar eens en zie wat ik schrijf en niet wat jij hebt gelezen.. er is wel degelijk een verschil.
JamesBond007 zegt
Maserati moet je hooguit onder de motorkap tunen. Vermogen kan je nooit teveel van hebben en maserati kan het makkelijk hebben. Blijf alleen van het uiterlijk af en bemoei je niet met dat prachtige design ervan.
knalfa zegt
Die Quattroporte is echt porno op wielen!!
TSI-tje zegt
Natuurlijk is deze wat ‘over the top’ Maar met een dergelijk auto kan dat. Het is niet mijn smaak, maar er zitten zeker leuke feature’s op deze uitvoering.
De remmen (vooral de klauwen voor, tsjees wat een formaat)
De verlaging (staat’em goed) en de dikke wielen.
Gelukkig heb het het geld niet om een keuze te moeten maken wat ik met m’n quattroporte moet doen. Anders werd het tóch moeilijk.
loloo zegt
Alleen jammer dat het een van de vorige generatie is