
Het kleine broertje van de Quattroporte, de Ghibli, was er al mee uitgerust. Nu heeft Maserati ook de topper uit de line-up van een zelfontsteker voorzien.
De 3.0-liter V6 (2.987 cc) levert 275 pk en 600 Nm aan koppel, gelijk aan de Ghibli dus. Het common rail-injectiesysteem is van VM Motori afkomstig en spuit de duivelsbrandstof met 2.000 bar in de zes cilinders. Een turbo met variabele geometrie zet de nodige druk op het inlaattraject.
Om de nee-zeggers met kritiek op het motorgeluid van diesels voor te zijn beloofd Maserati een Active Sound System. Een systeem met ‘akoestische actuators’ bij het einde van het uitlaattraject die het geluidsniveau afstemmen op de gekozen rijstand (normal, sport).
In Italië krijgt de Quattroporte diesel overigens twee versies, een met 250 en een met 275 pk. Of dit ook In Nederland het geval zal zijn, is nog niet bekend.
Dan de livepics: die zijn van de tot 100 stuks gelimiteerde Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna, met glanslak waar aluminium deeltjes op gegooid zijn. Shiny!
Mooie krullen… :-)
Stiekem wel heel mooi.
Leuke concurrent voor de Jaguar XJ!
Als hij vrij betrouwbaar is en geen onderhoudsintervallen heeft van 5.000 km kan dit wel eens een topper worden ;)
@RazorHead: je zou eens met de tijd mee kunnen gaan .,
Als het betekent dat we wat meer Quattoportes op de weg gaan zien, dan zeg ik zeker geen nee! Ff een break van de shitload aan diesel Panamera’s.
Eigenlijk is het natuurlijk verkeerd. Maar hierdoorgaan we wel meer qp’s zien en dat vind ik goed nieuws!!
maak er een 1.2L 3 cilinder TDI van voor de graaileasers hier in Nederigland. Want zonder die geile 14% bijtelling moet het volk hem over het algemeen niet.