Wordt het dan eindelijk een leasetopper?
De Maserati Ghibli is de auto waar je heel erg graag van wilt houden. In vergelijking met de Duitse concurrentie komt de auto tekort op diverse vlakken. Maar als je een Ghibli met benzinemotor voorbij ziet (en hoort!) rijden, heb je spijt dat je toch de veilige keuze hebt gemaakt.
Op zich zijn er genoeg mensen die infotainment minder belangrijk vinden en heeft Maserati tegelijkertijd de Ghibli gedurende de carrière van de E-segmenter voorzien van updates. Het grootste gemis zijn eigenlijk ‘populaire’ motoren. De zescilinder benzinemotoren zijn geweldig en ook de 275 pk sterke V6 diesel is een pareltje. Maar de concurrentie wordt voornamelijk erg veel verkocht met een eenvoudigere viercilinder motor, al dan niet in combinatie met een elektromotor.
Goed nieuws, de Ghibli gaat dan ook eindelijk aan de hybride aandrijving! Dat meldt Automotive News Europe. De auto wordt op 21 april onthuld op de Bejing Auto Show. Maserati doet het relatief goed in China, maar ook daar worden hybrides en elektrische auto’s gestimuleerd. Ondanks dat Maserati behoorlijke populariteit geniet in China, vielen de verkopen vorig jaar wat tegen. Sowieso is de Ghibli geen hardloper: in totaal zijn er iets meer dan 100.000 exemplaren van gebouwd.
Qua specificaties is er nog niet veel bekend, maar wel dat het een plug-in hybride zal worden. Het lijkt zeer aannemelijk dat Maserati deze uitvoering ook naar Europa gaat brengen. Een PHEV heeft bijna altijd een veel lagere CO2-uitstoot op papier. Op dit moment worden de Ghibli’s dankzij hun hoge CO2 uitstoot zeer zwaar belast. De goedkoopste Ghibli (de diesel) kost 105.946 euro.
rollingstoned zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
viezefreddyw zegt
Blijft wel echt een schitterende wagen. Zeker zo in het rood. De foto die als header wordt gebruikt is fraai. Mooie hoek zo.
mashell zegt
Ik had ij die foto opeens het gevoel, ik wil een Ghibli. Terwijl is alleen nog maar grijze en zwarte heb zien rijden, dat straalt toch een beetje uit dat je pizzeria heel succesvol is, je dolgraag een Duitse auto had gewild maar je bang bent dat je klanten je dan niet meer authentiek vinden.
transaxleman zegt
Wat een prachtige auto blijft dat toch om te zien. Maserati is er echt sterk om tijdloze auto’s te bouwen. Zo’n Ghibli blijft mooi.
xjs678qr zegt
Dus er komt nu Android auto in, gecombineerd met hybride aandrijving en eventueel een ACC kan dit wel een concurrent worden voor pakweg de 530e, die in België toch vrij populair is…
w0ut zegt
De eerste paragraaf vat heel mijn gevoel over de Ghibli samen. Getwijfeld en spijt gehad. Tot ik eens met een eigenaar sprak ik me vertelde hoeveel en hoelang zijn wagen al in de garage heeft gestaan voor herstellingen.
nick007 zegt
Met mijn eerste vier jaar gereden, met ntussen is mijn tweede Ghibli intussen twee jaar. 0,0 problemen, laat staan dagen in de garage en ik rijd meer dan sportief… Maar je kan altijd pech hebben natuurlijk, bij elke wagen.
dwfc zegt
Voor de Maser fans, in dit artikel ook de releases van de modellen tem 2023.
https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/maserati-neuheiten-2022-elektro-sportwagen-hybrid-zweiter-suv/
Dutchcarwizard zegt
Die diesels zijn gebruikt te krijgen voor 40k. Maar toch, een Maserati Diesel is toch een beetje heiligschennis.
MaartenD zegt
Maserati en Leasetopper in ook heiligschennis
mp014 zegt
Hoera
MaartenD zegt
Maserati en een leasetopper in 1 zin, tranen in mijn ogen…
benzendebelhamel zegt
Geen reactie
lexis zegt
Recent review gezien van de collegas Autovisie. Trouwens ook een zeer goed youtube kanaal met leuke rubrieken.
Daar bleek toch dat de Massi echt niet moet onderdoen voor de rivalen op vlak van het rijgedrag in tegendeel ,zeker al niet voor de looks. Uiteindelijk situeren de minpunten zich vooral op het infotainment systeem dat niet van de modernste is. Is dat een probleem nee eerder een detail. Probleem bv in Belgie is gewoon de prijs en het imago. Weinig bedrijven zetten Maseratie op de leasinglijst als is het een concurrentie van de grote 3. Ook het onderhoud zal waarschijnlijk onder de noemer exlusief vallen. In mijn ogen DE mooiste van het moment gewoon tijdloze klasse. Geldt voor veel zaken die uit Italië komen.
Dutchdriftking zegt
Hebben de Chinezen op autogebied dus meer smaak dan wij. Wie had dat gedacht?!
piebepost zegt
Bij Audi heb ik jarenlang gedacht dat de gedachtengang op de ontwikkelafdeling was “We hebben een goede auto ontwikkeld, nu hebben we geen zin meer in design”. Bij Maserati heb ik dat net andersom. De Ghibli is een lust voor het oog, maar hij is nog niet “af” voor vermarkting. Zorg nou gewoon voor wat volume-motoriseringen, bel Google op voor een fatsoenlijk besturingssysteem en je doet de omzet stijgen. Steek de winst uit de extra omzet in kwaliteitsverbetering om je imago-probleempje van je af te schudden en je auto’s gaan als warme broodjes.