• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati Ghibli Hybrid met viercilinder eindelijk onthuld!

Auteur: willeme, gepost 16 juli 2020 om 14:03 – 48 Reacties

Ghibli Hybrid

De extra duurzame, schone en hopelijk bijna BPM-vrije Maserati Ghibli Hybrid is hier.

Maserati is een merk voor petrolheads. Het is een merk waar de meesten wel een zwak voor hebben. Maserati is niet zo perfectionistisch als een Porsche of zo strak als een BMW. Het is een soort Italiaanse Jaguar. Een auto voor mensen die stijl belangrijker vinden dan infotainment en viercilinders.

Florissanter

Dat zijn toch twee belangrijke redenen waarom de Maserati Ghibli niet helemaal is aangeslagen. Het is absoluut geen enorme flop, maar de verkoopcijfers hadden wellicht iets florissanter kunnen zijn als de Italianen iets conformistischer te werk waren gegaan. Anders gezegd: niemand kocht een Ghibli vanwege het infotainmentsysteem, maar lieten ‘m er wel voor staan.

Ghibli Hybrid

Ghibli Hybrid

Met de nieuwe Maserati Ghibli Hybrid wordt dat hopelijk allemaal goed gemaakt. De geruchten circuleerden al een tijdje, maar nu is de Ghibli Hybrid er eindelijk. De motor is een 2.0 liter grote viercilinder met turbo. Deze wordt ondersteund door een 48V dynamo en elektrische supercharger, e-booster genaamd. Voor een ideale gewichtsverdeling is de accu achterin gemonteerd. Over gewicht gesproken, volgens Maserati is de Ghibli Hybrid maar liefst 80 kilogram lichter dan de Ghibli diesel.

Ghibli Hybrid

Prestaties

Qua vermogen levert de Ghibli Hybrid exact evenveel als de benzinegestookte zescilinder: 330 pk. Het maximum draaimoment is maximaal 450 Nm. Standaard is de Ghibli voorzien van een achttrapsautomaat van ZF, die alle krachten naar de achterwielen transporteert. De prestaties zijn meer dan in orde. Van 0-100 km/u accelereren duurt 5,7 seconden. De topsnelheid van de Ghibl Hybrid is voor de verandering eens niet begrensd op 250 km/u. Op de Autostrada kun je 255 km/u, als de Carabinieri even de andere kant op kijkt.

Blauw

3200 GT-esque achterlichten

Over kijken gesproken, als je goed kijkt kun je zien dat de Ghbili Hybrid iets afwijkt van de gewone Ghibli. De kieuwen en remklauwen zijn in het blauw uitgevoerd. Een beetje zoals Porsche het fluoriscerende groen gebruik voor de e-Hybrid modellen. Nieuw zijn ook de achterlichten, die een andere indeling hebben en moeten denken aan de Boomerang-achterlichten van de Maserati 3200 GT.

Lamp

Lagere BPM

Met de nieuwe aandrijflijn is het de bedoeling dat de Ghibli een heel stuk goedkoper wordt. Een lagere CO2 uitstoot zorgt voor een lagere BPM-boete. Om de kritische klanten over te halen is ook het infotainmentsysteem aangepast. Het nieuwe systeem heeft een grote scherm en draait op een OS van Android.

Ghibli Hybrid

Elektrificatie

De Maserati Ghibli is de eerste geëlektrificeerde Maser, maar er zullen er meer volgen. De nieuwe GranCoupé en GranCabrio zijn volledig elektrisch rijden en staan gepland voor 2021.

Video:

Uiteraard zijn er ook bewegende beelden van de Ghibli Hybrid!

Ook interessant!

  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • De goedkoopste benzine Maserati Ghibli op Marktplaats
  • Maserati Ghibli 'Fragment' is de familiebak van Batman
  • Maserati Ghibli Trofeo rijtest video
    Maserati Ghibli Trofeo rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Ghibli, Hybride, Maserati

Vorig bericht: « Mercedes: Red Bull is favoriet op Hongarije
Volgend bericht: 4 extreme autodromen die werden waargemaakt met geld »

Lees Interacties

Reacties

  1. scalvaro zegt

    16 juli 2020 om 14:51

    Oke, 4 cylinder, maar wat de heck. Prima alternatief en beter dan een zware walmende diesel.

    Wat een compleet niets zeggend filmpje trouwens…..

    Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      16 juli 2020 om 22:57

      Walmende diesel? Als je een groene gekkie bent: diesel is best efficient per kilometer en als een dieselauto 3x zo lang mee gaat en de productie 5x zo minder schadelijk is voor de wereld (geen vieze lithium accu’s).. is zo’n diesel onderaan de streep zo gek nog niet. Ik rij zonder enig schuldgevoel mijn diesel rond met roetfilters etc. Durf ook wel met mijn gezicht achter de uitlaat te zitten zonder dat ik instant luchtwegen kapot maak. Durf niet mijn hand niet in een opengebroken accu te steken..

      Login om te reageren
  2. hamerhaai zegt

    16 juli 2020 om 14:56

    Best een mooie auto, maar 4cilinder meh en dat Android maakt hem ook zo cheap.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juli 2020 om 19:08

      Een Maserati die 0..100 in 5,7s doet is ook met 4 cilinders en Android niet cheap.

      Login om te reageren
  3. raoufff zegt

    16 juli 2020 om 15:03

    Mooie wagen voor de topmannen van woningbouwcorporaties.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juli 2020 om 19:09

      Hybride en dus heel maatschappelijk verantwoord. Nu kan het wel.

      Login om te reageren
  4. sonnybonds zegt

    16 juli 2020 om 15:12

    tja wordt er niet echt warm van. Een elektrische Maserati. Maargoed deze is wel betaalbaarder

    Login om te reageren
  5. dendennis zegt

    16 juli 2020 om 15:13

    Ik wil echt niet tof doen, maar op papier gaat mijn 330d even snel.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      16 juli 2020 om 15:15

      @dendennis: dat is toch ook gewoon een snelle auto?

      Login om te reageren
      • dwfc zegt

        16 juli 2020 om 22:14

        Rij je nu Duits :-)

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 juli 2020 om 15:16

      Jouw 330dd zal ook wel wat lichter zijn denk ik. Deze Ghibli moet nog een elektromotor en accu meezeulen.

      Login om te reageren
      • dwfc zegt

        16 juli 2020 om 22:07

        1878 kg droog aan de haak.

        Login om te reageren
    • hollow zegt

      16 juli 2020 om 15:45

      @dendennis: heb zelf ook een 330d (F30) die draait op 310pk en 670 Nm. Is sowieso een aangename en snelle wagen. Ga er nog enkele jaren mee rijden en dan met spijt in het hart weg doen. Om in te ruilen voor wat? Een 4 cilinder? Zucht.

      Login om te reageren
      • presenteddust zegt

        16 juli 2020 om 17:32

        Geef mij maar de v6, zelfs in diesel versie.
        Een heerlijke wagen om mee te cruisen …
        Infotainment kan me gestolen worden ?

        Cheers

        Login om te reageren
        • rogerzz zegt

          16 juli 2020 om 23:03

          Krijg je geen zak voor terug, een diesel over een paar jaar.. Fijn dat de wereld diesel in de hoek zet als ‘vies’ wat best kortzichtig is. Als ik jou was zou ik hem met heel veel plezier zonder schuldgevoel rijden, en als ie weg moet wil ik hem wel ;) Wat heb je nou nog meer nodig dan een snelle praktische 3 serie (station hoop ik?).

          Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      16 juli 2020 om 17:55

      @dendennis: niet zo tof doen Dennis;)

      Login om te reageren
    • alfa147ti zegt

      16 juli 2020 om 21:59

      Ik zou niet een BMW hier mee willen vergelijken,
      BMW is voor de massa en zit misschien iets beter in mekaar maar wordt ik daar vrolijk van.

      Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    16 juli 2020 om 15:18

    Lijkt me een prima auto. Grootste pijnpunt van deze auto is volgens mij toch wel de infotainment (voor zover je dat belangrijk vindt). Dat is nu weer wat beter gemaakt. Daarnaast is de auto goedkoper, schoner en zuiniger. Niks mis mee. Enige nadeel zal wel het geluid zijn. Die V6-blokken klinken echt goed en een fraai geluid hoort toch wel bij een Maserati.

    Login om te reageren
  7. viggen93 zegt

    16 juli 2020 om 15:20

    Eindelijk. Jammer dat het bij hen altijd zo lang duurt voordat er een nieuwe versie komt. Hopelijk hebben ze een beetje sound tuning bij de uitlaten gedaan want een 2 liter viercilinder maakt net als bij BMW geen spannend geluid en dat hoort eigenlijk wel bij een Maser. Nu nog een V6 versie hybrid met dik 400pk. Dan wordt het leuker

    Login om te reageren
  8. nautique206 zegt

    16 juli 2020 om 15:28

    Ze moeten wel, maar juist de motor is het belangrijkste van de Maserati. De navigatie mogen ze er van mij gerust uitlaten

    Login om te reageren
  9. baserati zegt

    16 juli 2020 om 15:29

    Dan zal de Giulia en Stelvio ook wel volgen met zo’n setup. Zal eens tijd worden

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      16 juli 2020 om 18:32

      @baserati: ja, dit zal in de basis wel de 2.0 uit de Giulia zijn, voorzien van wat andere software plus hybride systeem.

      Login om te reageren
  10. throwingstars zegt

    16 juli 2020 om 15:34

    Maar wat is dan de CO2-uitstoot?
    Hier in België is de regel: minder dan 50g/km: lekker veel fiscaal voordeel. Meer dan 50 g/km? Hierrr met je geld!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 juli 2020 om 15:40

      De Nederlandse regel is: Hierrr met je geld, altijd!

      Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      16 juli 2020 om 15:41

      @throwingstars: dat ga je niet redden met een opgevoerde startmotor..moet het een plugin zijn

      Login om te reageren
      • throwingstars zegt

        16 juli 2020 om 15:59

        @nautique206: My bad, ik dacht dat het een plug-in was, because 2020. Dan zijn de regels weer anders. Gotta love Belgium, waar niets, maar dan ook echt niets logisch is…

        Login om te reageren
  11. bcv92 zegt

    16 juli 2020 om 16:05

    “als de Carabinieri even de andere kant op kijkt.” Jongens, carabinieri is meervoud, oftewel: “als de Carabinieri even de andere kant op kijken.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 juli 2020 om 16:27

      Hoe noem je dan één persoon van de Carabinieri?

      Login om te reageren
      • larini zegt

        16 juli 2020 om 17:12

        @berlinetta: smeris

        Login om te reageren
      • bcv92 zegt

        17 juli 2020 om 00:05

        Un carabiniere. http://www.treccani.it/vocabolario/carabiniere/
        Woon al lange tijd in Italie en heb werkelijk geen idee waarom over het algemeen het meervoud van Italiaanse zelfstandige naamwoorden als enkelvoud gebruikt worden in het buitenland. Zie het vaak ook in “Italiaanse” barretjes in Nederland op de menukaart staan: panini t.o.v panino. Heel apart.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          17 juli 2020 om 08:40

          Ik denk dat dat ermee te maken heeft dat we in NL denken goed te zijn in talen, maar stiekem geen Italiaans spreken.

          Login om te reageren
  12. KaiserSoze zegt

    16 juli 2020 om 16:40

    Ik vind hem qua uiterlijk heel erg mooi. Wel erg jammer dat het magische V8 geluid van de Quattroporte niet meer terugkeert.

    Login om te reageren
    • coupedriver zegt

      17 juli 2020 om 00:04

      Binnen twee weken laat Maserati de Ghibli Trofeo V8 zien…

      Login om te reageren
  13. joos straetmans zegt

    16 juli 2020 om 16:58

    Bewegende beelden van een stilstaande Maserati :) Hopelijk slaat deze Ghibli wel aan, ik gun het Maserati wel. Als ze daarnaast maar benzinemotoren met een fantastisch geluid kunnen blijven maken.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    16 juli 2020 om 17:42

    Het blijft een mooie auto. Op dat Tesla stuur na dan.

    Login om te reageren
  15. bpc zegt

    16 juli 2020 om 18:58

    Mensen die een auto laten staan voor het infotainment system… Waar gaat de wereld naartoe…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juli 2020 om 19:14

      Naar een wereld waar de dingen die er echt toe doen ook tellen. Dat infotainment systeem gebruik je elke kilometer dat je er mee rijdt, het is dus een extreem belangrijk onderdeel van de auto. Tenzij je natuurlijk liever met je oordopjes in en je mobieltje in de hand wilt rijden maar dat vind ik dan weer primitief.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        16 juli 2020 om 19:24

        @mashell; iedere kilometer? Wat spook jij allemaal uit in de auto? Ik ben nog altijd 95% van mijn tijd naar buiten aan het kijken…

        Login om te reageren
      • bpc zegt

        19 juli 2020 om 20:26

        Navi, bluetooth, usb ? Goed genoeg, de rest vind ik gimmick… En quasi elke radio sinds 2010 voldoet hieraan

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      16 juli 2020 om 19:19

      @bpc, is ook een typisch autojournalisten/autofreaks dingetje.
      Zelfde als de steeknaadjes aan de onderkant van het dashboardkastje; hier op den Autoblog.nl is dan van levensbelang. De gemiddelde autokoper gaat echter niet met een vergrootglas door de auto….

      Login om te reageren
      • sonnybonds zegt

        16 juli 2020 om 20:40

        yep en dat gezeur over kiernaden. netalsof iedereen daar het eerste naar kijkt bij een nieuwe auto…

        Login om te reageren
        • markos78 zegt

          16 juli 2020 om 21:15

          Precies! Het gaat om er dat het ding lekker stuurt en je er een grijns van op je smoel krijgt.

          Login om te reageren
    • dwfc zegt

      16 juli 2020 om 22:16

      naar de kloten !

      Login om te reageren
  16. dwfc zegt

    16 juli 2020 om 22:12

    Maserati, het klinkt wel hé, maar Willeme, buiten de persrelease, zeg me eens wie de leverancier is van het motorblok ! Het zal dus een Maser zijn met een Fiat blok ….. wat een afgang.

    Login om te reageren
    • coupedriver zegt

      18 juli 2020 om 09:28

      Dwfc, dit blok is in de basis dat van de Gulia, maar dat werd wel ontwikkelt in Modena toen het ontwikkelingcentrum van Alfa bij Maserati werd gevoegd. Alles beter dan de diesel. En binnen twee weken komt de Ghibli Trofeo V8. De laatste V8, dus sla je slag!!

      Login om te reageren
  17. goodvibrations zegt

    16 juli 2020 om 22:16

    Belangrijkste reden dat Italiaanse auto’s niet (meer) aanslaan is, als je het mij vraagt, de iconsistente line-up… Ze maken wat iedereen mooi vindt.. Maar niet waar iedereen vraag naar heeft… kan/wil betalen. Als ze de strategie van VW zouden toepassen komen ze verder.. ‘m.a.w. Gewoon motoren over de gehele linie delen. En consistent modellen lanceren in (a) b c en d segment.. Nu zijn ze de klant alweer kwijt als het volgende model er is.. Waar is de visie/positionering per merk? En entertainment/afwerking is niet bullshit, het kan de oorzaak zijn dat menigeen toch uitwijkt naar audi, bmw of Mercedes.. Ook kleine blokjes helpen kopers te pakken.. Maar doe dat vanaf het begin.. Niet op het moment dat een model alweer belegen begint te worden ?.

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      16 juli 2020 om 22:18

      Jij moet er gaan solliciteren !

      Login om te reageren
  18. haroldt zegt

    17 juli 2020 om 13:48

    Blijft mooi tijdloos.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North