Je wil serieus meedoen in het topsegment of je wil het niet.
Goed, Maserati maakt een SUV. Over die schrik zijn we nu allemaal wel heen, het is nu tijd voor de leukere nieuwtjes. En dat is dat de Levante vermoedelijk de 530 pk sterke V8 uit de achterwiel aangedreven Quattroporte gaat krijgen.
De V8 uit het topmodel van de Quattropporte (rijtest) past met gemak ook in de Levante, kwam autoblog.com achter. Toen men vroeg of het mogelijk was om deze topmotorisering in de Levante te gooien kregen ze een bevredigend antwoord; “Yes, it fits, and we have a prototype already.” Mooi.
Maserati wil met de Levante meedoen in het topsegment en dan is het misschien zelfs een bittere noodzaak dat er een degelijk topmodel komt. Als je op dit moment een gestoord dikke en snelle motor in je SUV wil moet je toch echt uitwijken naar een Cayenne Turbo of iets leuks van AMG. De Maserati Levante is vanaf zijn introductie namelijk alleen leverbaar met bi-turbo zescilinders.
superfries zegt
Bij Range Rover kun je anders ook prima terecht voor een suv met bijna evenveel vermogen als een GLE 63 AMG
Stefje zegt
@superfries: Laten we de Bentayga ook niet vergeten, dat is nog immer de snelste productie SUV ooit gebouwd. Én hij rijdt beter dan de Cayenne Turbo S, terwijl dat de maatstaf was.
viezefreddyw zegt
@Stefje: Maar godallemachtig wat is die Bentayga lelijk.
berlinetta zegt
@Stefje: Uit welke bron haal jij dat hij beter rijdt? En wat versta je onder beter?
lincoln zegt
@berlinetta:
Duurder waarschijnlijk ..
Anyway .. Tis allemaal een beetje dezelfde klodder ..
berlinetta zegt
@lincoln: Als beter rijden inhoudt dat deze auto per gereden kilometer harder afschrijft, dan zal hij inderdaad beter zijn.
berlinetta zegt
@superfries: En BMW ook. En Jaguar zal volgen denk ik.
lambo4all zegt
achja waarom ook niet, zal het goed doen in moeder Rusland en andere verre oorden. Daarbij brengt deze wagen dan natuurlijk weer geld in het laatje voor leuke Alfa Romeo’s en een broodnodige opvolger van de Granturismo. Ik zeg kom maar op bak.
GerbenN zegt
In het wit met bruin leer graag!
lincoln zegt
Welja .. Trap erin die meuk ..
V8 of V6 blok kost voor de fabriek hetzelfde ..
Alleen de leaseprijs zal wat hoger uitpakken ..
chield zegt
Heeft best wat weg van een Infiniti FX. Zeker wel een geyle bak
sanki zegt
@chield: meteen het eerste wat ik ook dacht..
BRT zegt
Die Levante begint al interessanter te worden. Helaas gaat het om de 3.8 en niet om de v8 uit de Granturismo S. Dan was het geluid al een reden ‘m te kopen.
lambo4all zegt
@BRT: maar laten we eerlijk zijn, die v8 uit de GT is traag, hoogtoerig, verbruikt idioot veel en stoot meer uit dan een brandende olietanker. Als ze in de Granturismo 2 jaar geleden die nieuwe 3.8 hadden gelegd verkocht dat ding tenminste nog, nu wordt je er door de eerste beste snelle diesel uitgetrokken.
nopetrolnofun zegt
@lambo4all: Daar gaat het bij Maserati niet om, het is geen Lamborghini / Ferrari. En wat is er mis met een hoogtoerig blok? Er is niks leukers dan dat. De v8 van Maserati is de best klinkende v8 ooit gemaakt vind ik, die nieuwe 3.8 v8 klinkt echt te slecht.
berlinetta zegt
@nopetrolnofun: Maar wil jij een hoogtoerig en lawaaierig blok in je auto hebben die je waarschijnlijk elke dag gebruikt? Dat gaat snel vervelen.
nopetrolnofun zegt
@berlinetta: Jaa, dat wil ik maar al te graag. Heb het nu ook, alleen moet ik het met 6 cilinders doen ?
lambo4all zegt
@nopetrolnofun: iemand moet dat ding gaan kopen, die liefhebber gaat toch niet de suv nemen
BRT zegt
@lambo4all: Daar heb je wel een punt. Alleen is er dan geen bijzondere reden meer om voor de Levante te gaan.
frederik zegt
Ja zo’n biturbo V6 kun je ook nauwelijks mee aankomen natuurlijk.
dirkiii zegt
@frederik: dat blok schaam ik me echt voor als ik dat onder de motorkap heb.
berlinetta zegt
Ik ben echt benieuwd hoe deze auto in het echt is. Hij kan me op de foto’s namelijk niet overtuigen. Kan de vergelijkingen met Infiniti en Mazda nog niet uit mijn hoofd zetten.
lincoln zegt
@berlinetta:
Onder aan de streep is het just another car ..
Begrijp de styling wel .. Was ook leuk op agile jaren 60 maseraties ..
Maar op deze bakbeesten is het een totale aanfluiting ..
berlinetta zegt
@lincoln: Ik vind het ook niet passen. Elegante styling op een bakbeest houdt niet in dat de auto daardoor geen bakbeest meer is.
Dutchdriftking zegt
Leuk! Wat betreft die 2 andere mogelijkheden, vergeet de Range Rover SVR niet.
sener_sen zegt
“Als je op dit moment een gestoord dikke en snelle motor in je SUV wil moet je toch echt uitwijken naar een Cayenne Turbo of iets leuks van AMG.”
Uhmm je ziet bmw over het hoofd maar bmw heeft wel het beste te bieden kwa pk’s dus aangezien je het over dikke snelle SUV’s hebt kan je die gerust erbij melden. Of vind je dat bmw niet mee doet met het topsegment (X5M,X6M) je hebt het over altenatieven die jij graag voor de deur zou hebben :)
berlinetta zegt
@sener_sen: BMW had er zeker bij genoemd mogen worden (zoals ik zelf ook al aangaf), maar BMW heeft niet het beste te bieden qua pk’s. AMG, Porsche en Bentley hebben namelijk meer pk’s te bieden.
derek306 zegt
Ook bij deze suv geld de regel.. de velgen maken de auto! Ik heb tot nu toe alleen een test mule zien rijden. Dus ik ben erg benieuwd!
kingjoop zegt
Als je dan toch een power-SUV gaat rijden, doe het dan in stijl: Maserati. Niet de snelste, niet de best rijdende, wel de mooiste.
danmar zegt
Toch een beetje jammer dat sommige knopjes en hendeltjes wat minder Italiaans premium zijn: https://twitter.com/Tweetermeyer/status/723180945084309504/photo/1
meridian zegt
@danmar: Ach dat vinden alleen kenners en fijnproevers een problem
meridian zegt
Ben wel benieuwd wat voor soort mensen in deze auto zullen gaan rijden
crackdavid zegt
@meridian: Ik denk rijke mensen..
heilbot zegt
Wat heeft dat ding een enorme squad kont, ziet er echt niet uit!!