• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Markham 450: Veel lol voor weinig geld

Auteur: chefke, gepost 4 mei 2008 om 14:32 – 30 Reacties

Markham 450


De oude chef van TVR, Al Melling, is bezig met de ontwikkeling van zijn eigen sportwagen. De twee ingrediënten zijn een grote Amerikaanse V8 en een betaalbaar pakket.

Het is een sportieve, lichte twee-zitter maar met wel een grote motor. Onder de motorkap ligt namelijk een 5,7-liter V8 van Chevrolet die 450 pk levert. De rest van de auto is zo simpel en licht mogelijk gehouden. Natuurlijk gaat het vermogen naar de achterwielen voor de betere rijbeleving. De auto moet rond de 50.000 euro gaan kosten en is vanaf het einde van dit jaar te bestellen.

Het concept doet mij vooral denken aan de Shelby Cobra. Ik denk niet dat dit zo’n legende wordt maar het idee is natuurlijk prima. Hopelijk weet Al Melling de Markham wel wat simpeler en betrouwbaarder te maken dan de oude TVR’s waardoor hij geïnspireerd is (via windingroad).

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten
    Dealers verdienen schandalig veel geld door tekorten
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, TVR

Vorig bericht: « De nieuwe BMW Isetta wordt elektrisch
Volgend bericht: Vrouw laat man zien hoe je moet inparkeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. DJD zegt

    4 mei 2008 om 14:36

    een engelse met een amerikaanse V8? what’s next, een chinese zonda?

    Login om te reageren
  2. Auke zegt

    4 mei 2008 om 14:38

    kun je evengoed een mazda mx-5 kopen vind ik. En dan heb je ook nog een degelijke wagen, wat een gedrocht zeg

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    4 mei 2008 om 14:39

    Leuk idee. Auto’s als deze kunnen er niet genoeg zijn. Dit geeft al snel een leuke beleving. :D

    Login om te reageren
  4. tom zegt

    4 mei 2008 om 14:40

    is een mooie wagen goede motor en nog betaalbaar ook

    Login om te reageren
  5. wies zegt

    4 mei 2008 om 14:41

    zo lelijk is hij toch niet hij, is gewoon nog niet helemaal af. trouwens, al melling was toch bezig aan een veyron-killer, de “melling hellcat”?

    Login om te reageren
  6. The Godfather zegt

    4 mei 2008 om 14:45

    Erg goedkoop is het niet, maar het is betaalbaar.
    Wel mooi, maar ik twijfel of het veilig is aangezien ze alles heel simpel laten.
    En hopelijk is het geen killa zoals andere tvr’s maar één met een makkelijke handeling.

    Login om te reageren
  7. Thijs zegt

    4 mei 2008 om 14:48

    hij heeft ook wel wat weg van een jaguar.. maar leuk concept:D

    Login om te reageren
  8. Stephan zegt

    4 mei 2008 om 14:48

    Toch wel raar dat hij voor zo’n americaanse motor kiest, gezien hij een briljant ontwerper voor motoren is. Maar het zal vast rete hard gaan :D

    Login om te reageren
  9. RenesisHP zegt

    4 mei 2008 om 14:50

    @Auke.

    Ja en nee.
    De mx5 heeft waarschijnlijk de betere en delicatere handling en ook een betere kwaliteit. Het is een perfecte cruiser. :D
    Deze Markham zal het op al die punten afleggen. :(
    Alleen heeft deze Markham al snel een pk/kg verhouding van 1op3 en dat is fucking ziek. :twisted:

    Login om te reageren
  10. dekster zegt

    4 mei 2008 om 15:20

    @mx5/rx8owner
    Geef toch gewoon toe dat je de verkeerde auto hebt gekocht ;)

    Login om te reageren
  11. X-man zegt

    4 mei 2008 om 15:21

    Gewoon een TVR griffith met andere koplampen en een luchthapper.

    @DJD, is al vaak gedaan hoor, kijk onder andere naar de cobra, of de allereerste griffith. Allebei oorspronkelijk engelsmannen maar met een amerikaanse motor

    Login om te reageren
  12. RenesisHP zegt

    4 mei 2008 om 15:38

    @dekster.

    Ehh, welke bedoel je, de mx5 of de rx8? Allebei zijn geweldige auto’s op hun eigen manier en spijt heb ik dus ook niet. Verkeerde keuzes zijn het zeker niet, mijn vriendin moet er ook in rijden. ;)

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    4 mei 2008 om 15:56

    snel/safe/simpel .. en een erorm potentieel in de states ..

    Login om te reageren
  14. yannick zegt

    4 mei 2008 om 17:27

    lijkt wel een getunede miata

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    4 mei 2008 om 17:39

    @yannick.

    Getunede miata. he??? :? :?:

    Eerder deze TVR.

    Login om te reageren
  16. DJD zegt

    4 mei 2008 om 18:36

    wat zeuren mensen hier toch over die MX-5, dit ding lijkt mij stukken leuker. voor hetzelfde geld wat je aan een MX-5 uitgeeft, heb je hier iets exclusievers en ,naar mijn idee, leukers voor. en daarbij: ik vind hem wel ietsje mooier dan de MX. dit is net even anders…

    Login om te reageren
  17. VonStroke zegt

    4 mei 2008 om 18:44

    Idd nogal TVR Tamora (niet slecht hoor). Ik had liever wel een TVR-achtige straight six in het vooronder gezien.

    Login om te reageren
  18. JH zegt

    4 mei 2008 om 19:12

    Als Melling erachter zit zou ik heeeel erg oppassen want het zou niet het eerste “gebakken lucht” idee van hem zijn (denk aan Norton Nemesis motorfiets, etc.)

    Login om te reageren
  19. Roderik zegt

    4 mei 2008 om 19:55

    Volgens mij heeft Melling niks geleerd sinds hij bij TVR weg is. Een probleem bij veel TVR’s was namelijk dat je zo ongeveer de hele voorkant van de auto er af moest halen om bij de motor te komen. En wat zien we bij deze auto: Een zelfde soort motorkap.

    Login om te reageren
  20. monk zegt

    4 mei 2008 om 20:13

    dat belooft wat, maar ik kan me niet aan het idee onttrekken dat die kostenbesparing toch ergens vandaan moet komen… Plus dat vermogen niks is als je het niet lekker op de weg krijgt.

    Login om te reageren
  21. DJD zegt

    4 mei 2008 om 20:53

    @monk: wie zegt dat je hem niet goed op de weg krijgt??

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    4 mei 2008 om 21:21

    Ehm… Waarom zou ik niet voor minder geld een echte TVR Griffith kopen?
    (en kom me niet aan met ‘betrouwbaarheid’, op dat punt moet de Markham 450 zich ook nog bewijzen)

    Login om te reageren
  23. The Honda Spirit zegt

    4 mei 2008 om 22:29

    welke mafkees vergelijkt nou een TVR met een Mazda Miata MX5? Sorry hoor maar dit vind ik echt te maf voor woorden.

    Neem dan een S2000… ook al vind ik die TVR / Melling absoluut mooier qua lijn.

    Login om te reageren
  24. Carmaster zegt

    4 mei 2008 om 23:26

    @ DJD

    Zoo bijzonder is een Amerikaanse V8 in een Britse auto niet hoor,
    kijk naar Jensen en Bristol. Die hebben ook Amerikaanse V8-en.
    Om nog maar te zwijgen over de AC Cobra (eerst AC Ace genoemd).

    Login om te reageren
  25. Carmaster zegt

    4 mei 2008 om 23:29

    @ VonStroke

    TVR Griffith bedoel je?

    Login om te reageren
  26. Monk zegt

    5 mei 2008 om 01:58

    @DJD
    Ik niet, ik zeg afwachten, want dat ie 450 pk heeft is natuurlijk leuk, maar als de rest van de auto je rijnste rommel is….

    Login om te reageren
  27. Dink zegt

    5 mei 2008 om 17:24

    Kuch 1!
    Al Melling was nooit ‘De oude chef van TVR’, dat was Peter Wheeler. Al werkte samen met Wheeler en Ravencroft aan de AJP8 en 6.

    Kuch 2!
    Melling is een fantast – een genie – met grootheidswaanzin. Iedereen die ’t een beetje volgt weet dat inmiddels.

    Kuch 3!
    Meer dan 300 pk in een ‘auto als deze’ vergt heel wat meer ontwikkeling dan je voor dit schijntje kan kopen. Zo niet dan toch en rij u te pletter. Doe maar es een snelle bocht met een TVR: een hobbeltje en je bent ‘out’.

    Ik ben even uitgekucht, maar hou u op de hoogte. Helaas mag ik wat dit project betreft geen inside info prijsgeven. Wat wel mag stem ik vanavond even af.

    Tip: koop nu nog een goede Cerbera voor ze er niet meer zijn of onbetaalbaar zijn.

    Afgelopen weekend nog even met een – bijna – Z06, 6 liter Diablo VT en Cerb meegereden en dan is zo’n gemene 4.2 liter ineens wel heel veel waar voor de centjes.

    Login om te reageren
  28. Pomoek zegt

    5 mei 2008 om 23:48

    Het is echt een kopie van de Griffith. Niets mis mee, maar met een wat bescheidener motor zou je pas echt een leuke sportwagen hebben, die echt weinig kost. Voor mij is de benchmark € 10.000,-. Voor dat geld een Miata-achtig autotje bouwen is volgens mij pas echt een uitdaging. Voor 50 mile koop ik liever een 2e hands Elise, dan zo’n, excusez le mot, veredelde kitcar.

    Login om te reageren
  29. Jan C. zegt

    6 mei 2008 om 14:01

    Engelse wagen met een Ami-motor zijn er al veeeel langer.

    Login om te reageren
  30. Dink zegt

    6 mei 2008 om 14:16

    Re: Pomoek: helemaal mee eens. Kies uw motorblok, chassis goed voor 300 pk en klaar ben je.

    Leuke ST 5pitter d’r in . . . of een Honda 2 liter . . . Of toch die V8?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North