Het dak van de Laferrari halen is nog niet zo moeilijk, maar wie verzint een passende doch onbegrijpelijke typeaanduiding voor deze dakloze supercar?
Koud een dag écht alle touwtjes in handen bij Ferrari en nu al goed voor een paar interessante uitspraken. Sergio zou Sergio niet zijn als hij zijn lippen stijf op elkaar zou houden. En dus weten we meer over de nieuwe ‘betaalbare’ Ferrari Dino en de dakloze LaFerrari.
Om met die eerste te beginnen. Ferrari begon destijds met de Dino om een zescilinderblok te homologeren voor de racerij. Dat deze sportwagen klanten naar de showroom lokte die geen V12 wilden of konden kopen, was natuurlijk mooi meegenomen. Na de 206 en 246 was het echter over en uit voor de zescilinder en kregen diens opvolgers louter achtcilinders. De lijn is door te trekken tot de huidige 488 GTB. Toch zijn er geruchten dat Ferrari zou werken aan een nieuw instapmodel, die het met de 911jes van deze wereld moet gaan opnemen. Tenminste, dat zou je denken, want Marchionne laat in een interview met Automobilemag weten geen plannen te hebben voor een instapmodel met zescilinder.
We normally don’t talk about these things. But let me ask you: Where should that Dino be positioned? How much should it cost? How would it relate to the next 488? What is the right balance between too many and not enough units? We haven’t found answers to these questions yet.
De komst van de LaFerrari-spider wil hij overigens wél bevestigen, al was dat natuurlijk al een publiek geheim. Marchionne geeft aan dat potentiële klanten al benaderd zijn en daarvan is het bewijs reeds uitgelekt in de vorm van een giftbox. Daarop een silhouet van de LaFerrari Spider, die ongetwijfeld een veel onlogischere naam gaat krijgen dan LaFerrari Spider. Niet heel duidelijk en dus reden voor ondergetekende om weer even in de Wacom-pen te klimmen en bovenstaande impressie in elkaar te flansen. Niet verkeerd toch, zo’n dakloze LaFerrari?
Edge zegt
Hoe harder ze nee roepen, hoe groter de kans dat hij er alsnog gaat komen.
jaspermeul zegt
De california T is toch de instap rari? Misschien dat ze daar iets mee doen…
rcolt zegt
Lola Ferrari lijkt me een uitstekende naam
Dizono zegt
@rcolt: ik vermoed dat LaSergio Spider meer kans maakt…
jobberns zegt
@Dizono: of gewoon Ferrari LaApertaFerrari. Als je je hypercar ‘de Ferrari’ noemt, waarom noem je de open versie dan niet gewoon ‘de open Ferrari’? ?
arnodk zegt
@jobberns: LaFerrari spider gewoon :) Klinkt prima
donvincenzo zegt
@rcolt: La Ferrabrio
bastiaangt zegt
Laat ik maar eens een onlogische poging doen dan: LaSpider.
LaAperta klinkt te mooi, dus dat kan het nooit worden natuurlijk: veel te logisch.
Aan de andere kant klinkt LaSpider ook zo slecht niet…
Zou het dan LaFerrari E12SpiderPerformante gaan worden?!?
kapitein187 zegt
Die render ziet er niet verkeerd uit zeg.
berlinetta zegt
Die Spyder-versie lijkt me niet zo interessant. Had het veel leuker gevonden als er een model onder de California was gekomen met een V6. Vanafprijs van 200k en een concurrent voor de 570S en 911 Turbo.
cadrez zegt
LaFerrari Aperta moet wel volstaan denk ik.
janmetdelangeachternaam zegt
Mis alleen nog de velgen en achterspoiler van de f50, dan zou die perfect zijn
mrrallycross zegt
Wel vet collectors item zo een lafferari spider
harrie zegt
LaBoulevardcruiserWith800HorsepowerTooMuch
ArnoldH zegt
Ik blijf het jammer vinden dat er nooit een Ferrari Enzo cabrio is geweest
knipperlichtje zegt
Zou er ook een dakloze F12 komen? Het zou jammer zijn als ze daar na de 550 Barchetta, 575 Superamerica en 599 SA Aperta mee stoppen.
berlinetta zegt
@knipperlichtje: Gezien de reeks auto’s die jij opnoemt, verwacht ik dat er ook wel een variant van de F12 komt. Zou ik overigens erg gaaf vinden. Dakloze supercars met V12 zijn immers best zeldzaam.
tymon_wiertsema zegt
@knipperlichtje: Ik hoop van wel, het zou zonde zijn als ze die niet maken, ik zou liever een F12 Aperta hebben dan een LaFerrari Aperta.
janmetdelangeachternaam zegt
@knipperlichtje: die is er toch al, de superamerica of ergens in die richting. Alleen wel extreem zeldzaam
davelepeef zegt
@janmetdelangeachternaam: bedoel je een 599 Superamerica 45? Da’s een one-off, dat kun je best zeldzaam noemen ja :)
davelepeef zegt
@knipperlichtje: F12 TRS, there you go. Maar is een coachbuilt, zijn er een paar die niet helemaal gelijk zijn ook. Dus voor er één op de markt komt kun je vast nog ff sparen ;)
kilum zegt
De BlaBlaSpyder
E34M5Touring zegt
Jammer van de Dino. Dat leek mij nou juist een tof ding! Kan me niet voorstellen dat die er echt niet komt. Als Sergio ergens van houdt is het centjes. En zo’n model levert denk ik een hoop centjes op.
autonieuwsvandestraatje zegt
die tweede alinea klopt gewoon voor geen zak.
ik word er misselijk van en krijg er hoofdpijn van
tymon_wiertsema zegt
Die Dino gaat er echt wel komen, Ferrari kan Lamborghini en McLaren niet lekker hun gang laten gaan in dat segment.
janmetdelangeachternaam zegt
@tymon_wiertsema: lamborghini is toch niet actief is dat segment?
2wheeler zegt
@janmetdelangeachternaam: ik denk dat hij de hoerekan in gedachte heeft, maar die is volgens mij een stukje duurder.
tymon_wiertsema zegt
@2wheeler: nee die bedoelde ik wel, de LP580-2 is toch wel een beetje een vijand voor de 570S?
davelepeef zegt
@tymon_wiertsema: dat is toch gewoon de vijver van de 488??
kilum zegt
Ik zou een Dino als concurrent voor de Porsche Cayman/ Boxter echt wel zien zitten. Het zal vast ook wel verkopen.
menbren zegt
Volgens mij sluit ome Sergio de Dino ook niet uit, hij geeft alleen aan dat er nog vragen zijn die beantwoord moeten worden. Een V6 biturbo met een pk’tje of 550 zou het best goed kunnen doen denk ik…
clarkson zegt
LaFerrariSpider want spaties gebruiken is zo overbodig. Wel gaaf hoor zo’n spider.
technofreak zegt
LaAuxSeinsNus
martijn11 zegt
Alles bij ferrari wordt dakloos
naamloos3 zegt
LalalalalaFerrari
Dutchdriftking zegt
Tja, de man krijgt misschien zelfs Ferrari naar de klote….
gieltj zegt
LaFfe Spin
exclusieviteitsfreak zegt
Ik denk dat ik eens een productie-voorstel ga doen aan huidig Ferrari CEO Amedeo Felisa : http://www.ferrari.com , want ik zie een fabrieksproductie van de LaFerrari Spider wel zitten, hetzij in beperkte mate . . .