Mansory: ‘What do you want us to change on the inside?’
Klant: ‘Just f#ck my shit up.’
Mansory: ‘Say no more.’
We denken dat het gesprek met de eerste S63 AMG Coupérijder en Mansory ongeveer zo is gegaan, want het binnenste van de coupélimo – omgedoopt tot Diamond Edition – is een wonderbaarlijke combinatie van leer en felle kleuren geworden. Ongeveer alles werd met blauw of witte koeienhuid bedekt. Nope, we overdrijven niet. Zelfs het tapijt moest er namelijk aan geloven. Dus wel even netjes de bordeelsluipers uit voordat je hierin gaat rijden, svp.
Aan de buitenkant is de tuning ronduit geslaagd te noemen. Fors bumperwerk met grote luchtinlaten, wielkastverbreders, sideskirts, een dak- en kofferklepspoiler en 22-inch velgen. In de motorkap werden twee luchtroosters aangebracht. Of dit ook enig effect heeft weten we niet, maar met de tuningbeurt die de V8 heeft gekregen – van 585 pk/900 Nm naar 985 pk/1400 Nm – lijkt het ons geen overbodige luxe.
Mansory claimt dat ze de tweedeurs kolos in 3,2 seconden naar de 100 km/u kunnen laten sprinten. De topsnelheid is begrensd op 300 km/u. Daarmee is deze Mansory een snellere sprinter dan de Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe, maar daar loopt de teller wel door tot de 350 km/u.
Vanaf morgen is ‘ie te begluren op de stand van Mansory op de Autosalon van Genève.
purepet9000 zegt
Superdik! Jammer van het Mansory-logo.
rikus zegt
De karosseer edition.
bouwvakkert zegt
Ziet er nog niet eens heel slecht uit op het logo na.
supersim200 zegt
De binnenkant is bekleed met het leer van een Milka koe zeker.
bouwvakkert zegt
@supersim200: sure, misschien even naar pearle?
supersim200 zegt
@bouwvakkert: Oké, ik moet toegeven dag het niet helemaal paars is. Maar de Pearle helpt je niet met kleurenblindheid hoor.
henkhupelschoten zegt
wel gaaf maar als ik ooit naar een tjoenboer toe zou gaan blijft het toch wel brabus (komt vast en zeker door de geweldige wagens die ze vroeger al hebben afgeleverd) , en hoe lang gaat het nog duren voordat brabus z’n 900 pk in de coupe gooit, ik denk niet lang meer.
mrdjm zegt
Pf, lelijk zeg met dat stuur waarin een soort zwart/blauw marmer/hout zit en dan komt dat ook terug in de spoiler achterop. Zonde, kleurtje kan ik wel waarderen!
commentaar1 zegt
Zo fout dat het weer mooi wordt! Wel jammer dat deze direct naar Dubai of US gaat
scottishcarspotter2000 zegt
Power: goed. Uiterlijk: niet goed
donvincenzo zegt
De klokken zijn vervangen door twee tablets of zo?
mercedesclk350 zegt
@donvincenzo: Zo is dat in de S-Klasse. De rechter is touchscreen, de linker kan tellers en/of andere dingen tonen.
donvincenzo zegt
@mercedesclk350: Ah, ok. dus dat zag er voor de make-over ook al niet uit.
mercedesclk350 zegt
@donvincenzo: Ben het er mee eens dat in de Mansory S Coupé het heel slecht weggewerkt is.
Net als al de nieuwe Merc interieuren, alsof ze dan met zijn allen kijken naar het design, en dan ineens zien dat ze een touchscreen zijn vergeten. Hop, tabletje erbovenop. Weg design.
Donstil zegt
@donvincenzo: Dat heeft elke S klasse uitvoering standaard en daarmee ook de Coupe.
Dutchdriftking zegt
En hoe lang blijft dit heel?
gtwillem zegt
Zeer smaakvol.
arii zegt
Zijn die 2 schermen in de dash standaard?
rottepeer zegt
lekkertje deze doe mij maar 1
philipf zegt
985 pk en begrenzen op 300… Dat is triest
bedirhan zegt
@philipf: iets met max snelheid die de banden aankunnen
philipf zegt
@bedirhan: monteer je andere banden. Kan heel simpel opgelost worden. Als je zo’n auto kan kopen. Kan je ook wat extra kwijt voor betere banden toch?
gtwillem zegt
@philipf: het is niet zozeer dat de banden ‘goedkoop’ zijn, maar wat je wilt hebben. De Brabus performance banden zijn een stuk minder comfortabel, de banden die 350 aankunnen moeten elke keer voor dat je 350 wil gaan doen gecheckt middels een soorten röntgen controle.
Vergeet niet welke krachten de banden aan moeten kunnen, om 1.000nm koppel te verwerken en 2.000kg te kunnen dragen. Als je dan ook eersteklas comfort wilt, moet je concessies doen.
steef2 zegt
@gtwillem: hoe doet Ferrari dat dan? Met de F12? Is die niet comfortabel?
gtwillem zegt
@steef2: denk even mee beste Steef. Een F12 is inderdaad niet comfortabel zoals een S-klasse comfortabel is. Dus kunnen de banden die er onder zitten veel meer op performance gericht zijn.
Daarnaast is een F12 vele malen liever voor de banden. Een F12 weegt veel minder, heeft minder vermogen en aanzienlijk minder koppel.
haccialt zegt
Mercedes is owning it.
jrmpower24 zegt
Ik lach terug.
Wat een vreselijk ding.
jensgib zegt
Buitenkant is lelijk vind ik, maar de binnenkant vind ik wel mooi.
mercedesbenz63 zegt
Tjongejonge wat een bolide
rolov zegt
Wat een afgrijselijke velgen. En de binnenkant ook. Ik ben meer van het motorische en dat zit wel goed.
rolov zegt
@rolov: o die velgen van die linkerkant kan ik nog wel handelen. Keek ik net overheen.
schoent zegt
Mooie kleur combinatie dat wit met gouden accenten
mrrallycross zegt
Ander interieur, andere velgen en de “spoilers” er af, dan is er nog wel wat van te maken
badboys zegt
Geef mij maar de standaard S63 AMG Coupe de mooiste grote coupe van de markt.
wd97 zegt
Buitenkant ziet er netjes uit, ik zou alleen iets minder uitbundiger gaan met het interieur..
spykerboy zegt
Dat interieur… Geweldig zeg! Zou het alleen in rood gedaan hebben ipv blauw
toyotafortuner zegt
De kleur doet me denken aan een Camaro RS die ik laatst spotte. Echt een mooie kleur! Het interieur is wel een beetje erg over the top.
bofkont zegt
“Aan de buitenkant is de tuning ronduit geslaagd te noemen”
Praat aub voor jezelf Ricardo, damn wat een verkracht hok.
knipperlichtje zegt
Iedereen lacht de Mansory S63 AMG Coupé uit met z’n foute tuning.
schellekens006 zegt
Lijk me wel iets voor mijn zusje die heeft net haar rijbewijs.