Als alle oliebollen weer naar buiten komen bij het zien van deze Mercedes-AMG G 63: voor klachten moet je bij Mansory zijn.
Welkom bij de uitreiking van de prestigieuze prijs ‘meest afzichtelijke interieur van 2021’. Mansory komt op de valreep nog met een inzending en die roepen we meteen uit als de winnaar. De titel ‘meest afzichtelijk interieur van 2021’ gaat naar… de Mansory Mercedes-AMG G 63 P900 Limited Edition 50th U.A.E.! Gefeliciteerd Mansory!
De naam van deze auto is al net zo overweldigend als het uiterlijk. Die zullen we daarom even ontleden voor jullie. Het is dus in de basis een Mercedes-AMG G 63. Deze is vervolgens aangepakt door Mansory, die dit apparaat 900 pk en 1.020 Nm koppel heeft gegeven.
Het gaat om een special edition die speciaal voor de Verenigde Arabische Emiraten is bedoeld. Daar heeft Mansory namelijk onlangs een gloednieuwe showroom geopend, met als centraal thema ‘wansmaak’.
Dit thema komt ook prachtig toch uiting in deze Mansory Mercedes-AMG G 63 P900 Limited Edition 50th U.A.E. . Vanaf de achterkant bezien valt het nog mee. Daar lijkt het namelijk gewoon een matzwarte G 63 met een widebody, zoals er zoveel zijn. Halverwege de auto verandert de kleur echter opeens in matpaars. Omdat de auto speciaal voor de Verenigde Arabische Emiraten is, zijn er op diverse plekken de contouren van dit land te zien.
Het exterieur is nog tot daaraan toe, maar met het interieur heeft Mansory deze keer echt een grens overschreden. De ene helft is knalgeel en de andere helft is pimpelpaars. Tot overmaat van ramp zijn er ook nog bruine delen met een patroon van gele vlekjes. Het geheel is ronduit misselijkmakend. Om het toch nog positief te bekijken: het is fijn dat Mansory ook werkgelegenheid creëert voor met mensen met een ernstige vorm van kleurenblindheid.
Wat de Mansory Mercedes-AMG G 63 P900 Limited Edition 50th U.A.E. moet kosten weten we niet, maar het prijskaartje zal ongetwijfeld niet mals zijn. Het lijkt onvoorstelbaar dat iemand hier grof geld voor neer wil leggen, maar waarschijnlijk staan de klanten in de rij voor de showroom in Dubai.
dalmore zegt
Zo zie je maar weer, met geld koop je alles behalve 1 ding: smaak.
sprankel zegt
Dit ding dient niet om te verkopen, het is om op te vallen tussen de massa. Hun doelpubliek bereik je niet met klassieke reclame terwijl ze het nu wel doen + worldwide gratis exposure want al die auto blaadjes trappen er altijd in.
Of je het nu mooi of lelijk vind, het bewijst dat je daar alles kan krijgen op maat maar dit is echt niet wat ze aan hun klanten daadwerkelijk verkopen al heb je altijd uitzonderingen.
luckyluke zegt
Zelfs Ronald mc donald zou zich hierin schamen
schreute01 zegt
Nu écht of alweer?
vbarchetta zegt
Begrijp de trend van links en rechts 2 aparte kleuren leer op de stoelen niet echt. Maar ik vind dat gele leer in een auto toch wel errug dik. Vroeger zag je dat vaker bij Lamborghini. In de G-wagon is dat echt fraai. Zelf zou ik wel het tapijt zwart houden voor het contrast. Verder 1 kleur buitenkant, dat paars is wel echt lelijk.
Ram-G-maN zegt
Voor iedereen die COVID-19 heeft opgelopen en diens smaak heeft verloren. Schijnt toch wel een grote markt te zijn. Massa is kassa, zal vast wel een business case voor zijn.
bernoulli zegt
LA Lakers Edition.
Corrado16v zegt
Het houdt niet op, niet vanzelf
cossiekiller zegt
Ideaal voor carnaval in het voorjaar. Als het zou doorgaan…
kennone zegt
@cossiekiller: wel unieker dan de zoveelste stampwoage
drsjeroen zegt
Zo’n G-klasse zelf is toch eigenlijk ook een karikatuur van zijn eigen
joostdetaalnazi zegt
@drsjeroen: van z’n eigen wat?
Autokenner zegt
Oog pijn
SickDon zegt
Hier is man sorry echt te ver gegaan. En komen ze niet weg met een simpele man sorry.
iborisch zegt
Ik ben kleurenblind… Dat geel aan de binnenkant zie ik wel, mooi hoor, maar waar zit dat paars dan?
Oh en die buitenkant? Prachtige kleur blauw op de voorkant!