Nope, geen spelfout in de titel. Toro is Spaans voor stier, Super Trofeo is de raceversie van de baby-Lambo. Een rare naam, maar wat maakt het ook uit met 1000 pk.
Mansory doet haar best staande te blijven tussen het nieuws van de grote jongens en heeft een ‘rustig’ moment uitgekozen om het doek van al haar creaties te trekken. Raakte je al opgewonden van de S63 AMG Coupe of de G63 AMG Sahara Edition van Mansory, dan is deze Huracan Torofeo het mooiste wat je vanavond gaat zien.
Voor Mansory-begrippen is het exterieur behoorlijk beschaafd gebleven, al is er veel, heel veel aan de Huracan versleuteld. Mansory heeft de Huracan nog wat extra scherpe randjes gegeven met carbon splitters, een nette spoiler, nieuw ontworpen spiegels, de nodige extra openingen en een indrukwekkend carbon dak annex motorcover. Veel interieurdelen lijken gelakt in dezelfde kleur als de buitenkant, maar kom je dichterbij, dan zie je dat het allemaal gekleurd carbon is.
Mansory heeft de Huracan niet alleen optisch en stuk agressiever gemaakt, ze pompen ook de nodige extra juice in de Lambo. Ze monteren twee turbo’s op de 5.2 V10, met 1000 pk en begrensd koppel van 1000 Nm als resultaat. In 2,7 seconden zwiept de naald van de snelheidsmeter van 0 naar 100, de top bedraagt 340 km/u.
johanhummer9 zegt
Ajo straks komt UGR toch met 1500+pk setjes
screamgt zegt
@johanhummer9: Klopt, en een onderhoudsinterval van om en nabij de 500km.
guusboum zegt
@screamgt: zo veel? Na elke 1,6km (standing mile) lijkt me realistischer…
jensgib zegt
De voorkant ziet er dik uit achterkant minder.
dannybmw zegt
Die velgen… Je zou bijna zeggen dat het een wintersetje is… Geen porem
badboys zegt
Doe mij de gewone Huracan die vind ik supermooi of anders wachten op de Huracan Superleggera.
Dutchdriftking zegt
Leuk al die shopjes, zal mij benieuwen welke er in het echt in Geneve staan!
sr20det zegt
@dutchdriftking: allemaal morgen
postman91 zegt
Lamborghini is 9 van de 10x te gek. Ook deze is weer oh-oh-oh wat lekker.
gtwillem zegt
Niet mijn smaak, maar het kon vele malen erger. In het donkerrood of donkerblauw zal het beter staan dan dit mint kleurtje.
Ik ben serieus benieuwd hoe lang dit heel blijft. VW heeft jarenlang de Veyron ontwikkeld om 1.000pk betrouwbaar op de weg te komen, en diverse tuners doen het met een ander, minder extreem, model uit dezelfde groep.
rolov zegt
@gtwillem: de veyron kreeg niet genoeg koeling voor het blok. Dat Was het hele probleem met dat blok. De vorm van een veyron Is ook geen supercar vorm. Maar piech wilde perse dat hij die vorm kreeg.
schellekens006 zegt
@rolov: jij zult een goede monteur zijn, jij werkt zeker bij Bugatti. Knap hoor.
rolov zegt
@schellekens006: wat dan? Lieg ik? Ik schud het niet uit mijn mouw hè.
gtwillem zegt
@rolov: Piëch wilde een 1.001pk sterke supercar die aannalle eisen van een normale auto moest voldoen. Iedereen moet er in kunnen rijden, het snelheidspotentieel moest bereikbaar zijn, de auto moest betrouwbaar zijn etc…
De W16 was weliswaar iets te veel, maar bood wel voldoende ruimte om er 1.000pk betrouwbaar te houden. Koeling was inderdaad een issue, maar dat is bij V12’s niet anders. En ze hebben het schitterend opgelost met de Veyron.
rolov zegt
@gtwillem: ze hebben het schitterend opgelost maar dat duurde wel vreselijk lang. Dat Was de reden.
sjeemsbond zegt
Toro betekend niet alleen stier, maar feo betekend ook nog eens lelijk. Dit is dus de mansory huracan lelijke stier… Vind het eigenlijk best wel meevallen.
rolov zegt
Hij lijkt wel ovaal geworden.
rob5nismo zegt
De driehoeken op de kofferbak vind ik op de elemento lijken
steef2 zegt
Ik ben na vandaag alweer Mansory moe.. :(
mrrallycross zegt
Deze is beter dan die andere twee