De carbon-fee is bij deze G-Klasse langs geweest, en ze was in een gulle bui.
G-Klasses en tuning, het is net zo’n vanzelfsprekende combinatie als Russische diplomaten en weggegooide boetes. Mansory doet ook mee, en hun tuningfilosofie draait om één principe: ‘hoe kunnen we zo veel mogelijk koolstofvezel per vierkante centimeter kwijt’. Deze G-Couture is een model dat de filosofie uitstekend uitdraagt.
Het interieur is behoorlijk druk, daar moet je van houden, maar als het je lukt om hele kleine steentjes te regelen, dan kan je wel mooi een potje dammen op het dashboard. Dat is nog eens klassiek vermaeck!
ericc zegt
Al die tuners van tegenwoordig en Mansor(r)y in het bijzonder kunnen enkel met Carbon overweg. De echte coachbuilders zouden wat meer op het voorplan moeten treden met echt vakwerk.
Aan AB vraag ik dan ook om een blog te maken met een overzicht van de beste 10 coachbuilders.
6cylinder zegt
@ericc: Ohja iedere Jan Met Pet En Geld wil carbon maar jij vind het een beter idee met aluminium aan te gaan klooien? Lekker duizenden uren stopppen in een body zwaarder dan carbon. Kom op man, wees reëel.
Daarnaast moet je echt wel wat kennis in huis halen om mooi carbon te kunnen fabriceren.
4x4wheels zegt
@6cylinder: “lichtgewicht” en “G-klasse” gaat überhaupt niet samen. Volgens mij heeft bovenstaande het over meer diversiteit, ik kijk zelf liever ook tegen mooi bewerkt hout en aluminium aan, zeker in people mover. Zichtbaar carbon is misschien nog oké in een sportwagen, persoonlijk vindt ik dat donkere beaufort hout/aluminium in de nieuwe Audi’s wel mooi gedaan.
rikus zegt
Lelijke folie.
dutchiehd zegt
@rikus: mee eens.. Hoe kun je zoiets neps op de markt brengen?
dutchiehd zegt
Lelijke folie idd..
mout zegt
@rikus en @dutchiehd
Hoewel het er niet mooier van wordt: Mansory is geen folieboer. Het is allemaal vervangend plaatwerk.
Complete onzin, een zeecontainer zonder stalen huid – maar het is wel wat ze maken. Laten we zeggen dat het handig is, omdat je minder last van roest krijgt (in de Arabische woestijn…)
sturmer zegt
@mout: Een Mercedes roest al als hij uit de fabriek rolt.. Daar hoeft hij niet voor naar een exotisch gebied! ;)
rikus zegt
@mout: kan het moeilijk geloven.
mustang750supersnake zegt
Gadverdamme…. Zoiezo zou het dashboard druit gooien en het oude dash van de vorige erin…. Veeel beter….. Dat schermpje ziet toch niet uit zo?????