‘Ciao bella. Mijn 22 inch in jouw krappe wielkasten, dat gaat gebeuren, je verzetten is zinloos.’
Mansory heeft zijn tuningsprogramma voor de Maserati Ghibli gepresenteerd, en in tegenstelling tot het strippen van alle charme van de auto is de tuner eigenlijk alleszins behoedzaam te werk gegaan. Zeker als je bedenkt dat we het over Mansory hebben, een tuner die doorgaans de weinig subtiele carbon sloopkogel hanteert.
Naast de reeds genoemde 22 inch velgswag geniet de Italiaanse schone van lichtgewicht carbon-verwennerij op spoiler, diffuser en luchtinlaten, want elk kilootje is er eentje te veel. Onder de kap tovert Mansory de dieselversie van 275 pk / 600 Nm tot 310 pk en 680 Nm. De 3.0 V6 benzinetopper gaat van 410 pk/550 Nm naar 480 pk/640 Nm, maar in dat blok zit nog wel een beetje speelruimte, dat toonde Alfa Romeo al aan.
Jochempie zegt
Dat kan eigenlijk niet he, dat de Alfa Romeo Giulia QV een stuk sterker is dan z’n Maserati-equivalent..
martinus zegt
@Jochempie: Ik dacht dat Italianen en Engelsen tunen ook heiligschennis is.
Mansory laat zien dat alles kan.
jobberns zegt
@martinus: heiligschennis, maar een setje andere wielen eronder en hij ziet er toch wel een stukkie dikker uit dan standaard!
viezefreddyw zegt
Voor Mansory is dit nog wel aardig te doen, ze kunnen erger. Toch hoeft het voor mij niet zo.
martinus zegt
@viezefreddyw: Een italiaan of chique brit heeft geen optische tuning nodig.
Het wordt er vrijwel nooit beter van. De enige veredelaar die ik daar een uitzondering op zou willen geven is Carrozzeria Zagato.
Design_Driven zegt
@viezefreddyw: Eens, vind het eigenlijk helemaal niet zo slecht. Sterker nog ik vind het misschien wel een verbetering. Dat die dag ooit nog eens zou komen.
roppp zegt
@sketcher: op de één of de andere manier vind ik de huidige 4 deurs-Maserati’s sowieso niet zo mooi.
berlinetta zegt
Niet mijn smaak. Deze auto heeft geen opsmuk nodig. En mocht ik zo nodig motorische upgrades willen dan ging ik wel naar Novitec Tridente. De enige tuner die mijns inziens aan de Italiaanse FCA-merken mag sleutelen.
@Jochempie: Ik verwacht dat de Ghibli ook nog wel een sterkere variant gaat krijgen, al dan niet met V8. En als Maserati slim is, wachten ze daar ook niet al te lang mee. De verkopen van de Ghibli zakken nogal in dus het is goed om de verkopen een nieuwe impuls te geven door middel van de introductie van een nieuwe variant.
Overigens snap ik de link met Alfa Romeo niet. Alfa gebruikt toch een ander blok dan deze of zie ik dat verkeerd? 2,9 liter V6.
Jochempie zegt
@berlinetta: Dat zou kunnen dat ze een ander blok gebruiken, heb ik geen idee van. Maar het zijn wel stalgenootjes volgens mij..
Jochempie zegt
@berlinetta: ’t zijn inderdaad niet dezelfde motoren, de Ghibli heeft een 3.0 V6 Biturbo met een blokhoek van 60 graden, de Giulia QV heeft indd een 2.9 V6 Biturbo met een blokhoek van 90 graden..
marziale zegt
@berlinetta: Zie voor de Ghibli motoren: http://www.autonews.com/article/20140908/OEM01/309089978/maseratis-secret:-chrysler-makes-its-engine-blocks
De motor van de Giulia is een afgeleide van de Ferrari F154 van oa de California T.
Dutchdriftking zegt
Ze snappen het gewoon echt niet.
Tonnie zegt
Lelijke wielen man, doe normaal joh. Opzich vind ik de referentie naar aanranding dan wel weer aardig.
volvologisch zegt
Daar gaat alle waardigheid van de Ghilbi met deze foute velgjes….
Marijn90 zegt
Ik vind hem heerlijk.
sbelali zegt
Die velgen zijn gewoon lelijk, niet te dik of te fout. Gewoon spuuglelijk.
clarkson zegt
Hij is toch niet verkeerd? Alleen de velgen. Woaw wat zijn die FOEI lelijk! Zullen ze dat zelf niet zien ?
thomcarspotter zegt
Op de wielen na staat het prima!
dirkiii zegt
Alleen andere wielen de rest is wel gaaf
toyotafortuner zegt
Doe toch maar een tunepakket van Novitec of Wald.
hight96 zegt
Op zich helemaal niet verkeerd hoor
v60polestar zegt
Mansory ziet er tegenwoordig veel stijlvoller uit als dat het geweest is!!