Toe maar. Behalve hun eigen Cayenne-creatie hebben de mannen van Mansory nog een auto behandeld voor de Autosalon van Genève. In samenwerking met Lotus wordt daar een Evora gepresenteerd die van een nieuwe body en een vracht koolstofvezel is voorzien.
Naar het schijnt is deze workover puur optisch, en dus alleen geschikt voor de carbonfreaks. In het perbericht laat Lotus overigens het volgende weten als reactie op de berichten die onlangs in de media verschenen over een ‘agressievere Evora‘:
Let’s be clear on this: contrary to media reports, what you’ll see in Geneva is NOT an Evora facelift. It’s a taste of the future of Lotus product customisation. Merely the first toe in the water and a showcase of the potential future.
floryn zegt
Jammer dat het een showcase is, want de Evora verdient wel wat meer pit en kan dan ook zorgen voor de nodige cashflow totdat alle nieuwe modellen er zijn.
gregorius zegt
@floryn: inderdaad. En het is niet alsof Lotus in het verleden niet wat gepeperde uitvoeringen heeft gemaakt om de verkopen wat op te schoeven.
Ergens kan het er gewoon niet in om een Cayman concurrent te hebben met een opzettelijk onderperformende Toyota V6 erin!
(ja, onderperformend: turbo of niet, de duitse 3.0 V6-en doen 330pk, dus een 3.5L in een sport variant die geen 50000 km per jaar hoef te doen, zou toch naar minimaal 350pk moeten!)
gregorius zegt
@gregorius: Wat schept mijn verbazing: er is al een Evora S….. met 347 PK.
alfa159TI zegt
geef maar mee, ik vind wel ergens iemand die nog wat lekkers met het motorblok kan doen!
President zegt
We zijn “meer” gewoon van Mansory
Stopwearingpants zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Rik zegt
Hmmm, smakelijk.
Als ze het rooster achter de voorwielen wit hadden gelaten was het perfect geweest…
huge zegt
zooooo dat zijn wel hele slecht photoshops! diegene kon toch tenminste de moeite nemen om een beetje de carbon structuur te “buigen” zodat de structuur het oppervlak volgt
sir_smokalot zegt
Het schijnt dat Mansory ook de downforce enorm verbeterd heeft. Zie hem plakken!
gedwongenleaser zegt
@sir_smokalot: Heftig :), hoop alleen dat mansory niet de gordels eruit gesloopt heeft onder het mom ‘gewichtsbesparing’.
GOD zegt
@sir_smokalot: Wauwwww vet man!!! echt wel de beste auto ooit dit kan een Ferrari niet eens.
Freewarefreak zegt
@sir_smokalot: VET! En respect voor de sluitertijd van de camera.. je kunt echt niet zien dat hij meer als 250 doet over het plafond van de tunnel. Super! ;)
As_long_as_it_is_fast zegt
@sir_smokalot: NIVEAU NIHIL JONG, NIHIL. :D haha
MichaelvdBroek zegt
@sir_smokalot: HAHA!
gedwongenleaser zegt
Als ze nu ipv wit de body in de ‘carbon kleur’ spuiten dan lijkt het meer 1 geheel en vind ik hem erg nice. Nu is het contrast dermate groot dat het alleen maar optische opsmuk lijkt (dat is het ook maar het kan dus minder opzichtig naar mijn idee).
dondeboer zegt
OP een auto als deze zou carbon functioneel moeten zijn, dus nee, dank je.
Esprit_de_Flandre zegt
@dondeboer: Is toch funcioneel? Het verlaagt het gewicht. Tenminste, ik denk toch dat het echt carbon is, en geen wrap. Zou maar goedkoopjes zijn van Mansory, zo’n stickervelletje…
wolf zegt
Als ze hier nou een heftig blok (ook qua geluidsbeleving) in hangen zoals het 5 cilinderblok van de TTRS of een 335i blok dan verkopen ze zeker veel meer Lotussen. Zal wel bij dromen blijven ( hoewel Donkervoort het wel gelukt is met Audi)
gregorius zegt
@wolf: ik kan me wel voorstellen dat dat ding dan nog duurder wordt! Het is al niet aan de goedkope kant..
Lan_Evo zegt
Beetje jammer dat de onderdelen allemaal maar gewoon gewrapt zijn, doe het dan gewoon niet (op een Evora in ieder geval).
barney zegt
Het verbaast me eigenlijk dat Lotus nog bestaat. Je ziet die dingen echt nooit op de weg…
Freewarefreak zegt
@barney: Valt wel mee hoor. Hier bij ons op de campus staan er al twee.
As_long_as_it_is_fast zegt
@barney: Hier rijdt er ook eentje.
marcus zegt
@barney: In de zomer struikel je in Zuid Oost Engeland over de Elises. Zie af en toe ook wel eens een Esprit voorbij komen en heel enkel een Elan.
Esprit_de_Flandre zegt
@barney: Papa Proton heeft (voorlopig) ook nog centjes genoeg. Daarnaast heb je ook Lotus Engineering, die een zeer succesvol bedrijf is. Proton gebruikt “Engineered by Lotus” dan ook met graagte op vrij gewone autootjes. Maar om de waarde van die badge hoog te houden moet het merk Lotus natuurlijk blijven bestaan.
En aangezien er nu een heleboel nieuwe modellen op stapel staan, komt het wel goed met Lotus…
As_long_as_it_is_fast zegt
Mja carbon, allemaal goed en wel maar denk niet dat dit echt nodig is op zo een lotus. En of hij er nu beter uitziet, hmm. Laat staan als je deze lotus koopt in een ander kleurtje, dan vloekt dat carbon 9 kansen op 10 met uw lakkleur..
560pkferrari zegt
Een keer geen verslechtering van het origineel. Niet van mansory gewend
willemseles zegt
Carbon is bedoeld om gewichtsbesparing te realiseren, niet als afdekmiddel.
Justawheelchairguy zegt
Best lekker! Mooi werk Mansory.
YaSo zegt
Mansory houdt het bescheiden deze keer??
Citrofiel zegt
Dit doen ze om mij te irriteren hè. Laatst had ik het er hier nog over dat ik de Evora S minder mooi vond door de diffuser. Mansory moet toen gedacht hebben ‘laten we hem eens écht kwaad maken en er een nog veel grotere diffuser op plakken!’
Nico94 zegt
Dit keer heeft Mansory het wel gord gedaan! Ziet er goed uit!
w0o0dy zegt
Goh ik denk da de buurmn ook wel an een rolletje folie kan komen met carbonprint… kost vast niet dehelft van deze tuning door Mansory.
dilopa zegt
@wolf: Heb je al eens een Evora met het optionele Lotus sportuitlaat gehoord :-)..
MichaelvdBroek zegt
hij is lekkerrrrrr! en hoe meer carbon hoe beter :P
Dimglor zegt
De Evora is al eens prachtbak… Deze is echt gewoon af…