De nieuwe RS5 in een aantrekkelijkere verpakking.
Voornamelijk houdt Manhart Performance zich bezig met auto’s van het BMW-concern. Voor het eerst heeft de tuner een product uit Ingolstadt aangepakt. De eer is aan de nieuwe RS5 (rijtest). De hete Audi werd op een aantal punten aangepakt en het resultaat mag er zijn.
Zo werd het Quattro GmbH-product voorzien van een tuning-module. Het vermogen steeg van 450 naar 500 pk en 700 Nm koppel. Daarnaast werd de RS5 verlaagd en kreeg de Audi nieuwe 21-inch wielen. De 2.9 biturbo V6 in de RS5 klinkt niet kinderachtig, maar bij Manhart waren ze van mening dat het beter kon. De RS 500 komt dan ook met een gloednieuw uitlaatsysteem.
Manhart is dit jaar begonnen met het uitbreiden van het portfolio. Eerder dit jaar werd voor het eerst een Mercedes-AMG omgebouwd tot ‘CR700’ (op basis van een C63 S coupé). Met deze RS 500 laat de tuner zien dat er mogelijk nog meer nieuwe merken volgen. (via GTSpirit)
harrie zegt
Audi schuurde er zelf al steeds meer tegenaan, maar Manhart maakt het af. Kamperbak.
ghost zegt
50pk erbij? Kan de gemiddelde chiptuner waarschijnlijk beter, alleen zal
Manhart er 5000 euro voor vragen en de gemiddelde chiptuner 800,-. Dus kortom; Nee bedankt.
Dutchdriftking zegt
Ik wacht wel op MTM.
dijan zegt
Prachtig ,mooiste in z n klasse. degene die dit een kamperbak vinden rijden zelf een of ander gebakje.
Foramen zegt
@dijan: heb je die gouden striping ook gezien?
vroaaar zegt
@foramen: nou, als dat het enige is dan laat je die toch achterwegen. En als we het toch over kleuren hebben, dan beter geen zwart (met zwarte velgen), maar gewoon een echte kleur erop.
harrie zegt
@vroaaar:
Goud? Bij voorkeur driespaaks. De trekhaak zou ik wel zwart laten.
viezefreddyw zegt
@dijan: Dus je mag alleen een mening vormen, positief of negatief, over een auto als je zelf een dergelijk ding hebt? Interessant…
cossiekiller zegt
@viezefreddyw: En met wat rijdt u zelf dan?
viezefreddyw zegt
@cossiekiller: Een rasechte, vuurrode Italiaan;
http://www.passaratti.fusseltuning.de/winterauto/2012_09_02/fiat-panda-05.jpg
kimhung zegt
@viezefreddyw: hahahahah. Dat mensen nog dit aan je vragen.
@cossiekiller is nog niet heel bekend blijkbaar op deze blog.
cossiekiller zegt
@kimhung: Het was dan ook vrij sarcastisch bedoeld van mijn kant. Zal het er in het vervolg bijzetten.
berlinetta zegt
@viezefreddyw: Die is niet meer vuurrood he vriend ;)
hartman zegt
@viezefreddyw: Een mening vormen kan en mag altijd uiteraard. Maar of een ander daar wat aan heeft, is nummer twee. Dan hecht ik meer waarde aan diegene die al zo’n auto heeft bijvoorbeeld. Vergelijk het met dit. Je wilt verhuizen naar Frankrijk. Dan zou ik gaan informeren bij diegene die ook zo’n stap heeft gemaakt. De mening van iemand die vaak op vakantie in Frankrijk is, is al weer een stapje minder relevant. Om maar niet te spreken over iemand die nog nooit in Frankrijk is geweest.
viezefreddyw zegt
@hartman: Tja, zal allemaal wel. We zitten hier op Autoblog. Niemand gaat hier zitten informeren over een auto als deze als iemand zo’n ding wilt kopen.
Hier worden meningen gegeven over auto’s en autogerelateerde zaken. Dat moet kunnen.
pa045 zegt
@dijan: jonge (of meisje), je moet de politiek in! Jouw mening regeert!
lincoln zegt
@dijan:
Jij mag er geen mening over hebben ..
Want jij hebt em niet ..
thomasthomas zegt
Dacht op het eerste gezicht het is een Ford Mustang maar het is een Audi.
maurindb zegt
@thomasthomas: je bent niet de enige
twist zegt
@thomasthomas: Helemaal in deze kleurstelling, doet mij erg denken aan die Hertz bakken.
EdGaR zegt
Is Quattro GmbH niet Audi sport geworden? :-)
autoriteit zegt
@EdGaR: klopt hoor :)
lincoln zegt
Prachtig ding ..
Eindelijk een Duitse tuner die het wel begrepen heeft ..
Logo in de grill had ook nog wel zwart gemogen voor de foto ..
berlinetta zegt
De enige juiste A5 is een S5.
Robert zegt
Wat ik me bij dit soort tuning altijd afvraag: je haalt er méér vermogen en koppel uit en tegelijkertijd pas je de -door de fabrikant zorgvuldig uitgedokterde balans- aan door deze auto nog verder te verlagen, andere velgen eronder, spoorbreedte en stance misschien ook nog wel. Is dit nog wel veilig te rijden, zeker als je de limiet van zo’n auto een keer opzoekt?
antoombom2000 zegt
@RRRobert: Veel motoren worden teruggeschroefd om in meerdere modellen te worden gebruikt zodat er geen nieuwe motoren hoeven te worden ontworpen. En met vering enzo heeft het denk ik te maken dat de auto dan minder comfortabel wordt en zo zullen er dus minder mensen zijn die zo’n auto kopen.