De jongens in Wuppertal hebben een nieuw speeltje, en dat zullen ze laten zien (en horen!) ook.
De M6 was niet veilig voor de pimptastische praktijken van Hamann. Ook de versies van Risden en G-Power vielen een beetje tegen. Het is nu aan Manhart Racing om te laten zien hoe het wèl moet. Echter, voor een nieuwe bumper hoef je niet bij ze aan te kloppen. Het gaat hier puur om performance.
De Wuppertalers hebben het meteen goed aangepakt en bieden een upgrade voor alle drie de varianten: de M6 Coupé (F13), M6 Cabriolet (F12) en M6 Gran Coupé (F06). Het vermogen wordt met het Stage 1 pakket opgeschroefd naar 620 pk en 720 Nm door een beetje met de computer te rommelen. Stage 2 geeft een grotere downpipe op de turbo, waardoor de motor 640 pk en 760 Nm levert. Een koolstofvezel luchtinlaatsysteem resulteert in 670 pk en 790 Nm met het Stage 3 pakket, en Stage 4 stopt er ook nog een MHR performance box in zodat er 700 paarden met 860 Nm staan te trappelen.
Vooruit, Manhart gooit er ook nog een leuk setje wielen onder, waarvan de 21-inch MHR08 Track Spec van ADV.1 wel een aanrader zijn. Een schroefsetje erachter voor een flinke verlaging hoort er natuurlijk ook bij. Om het zaakje nog lekkerder te laten klinken, heeft de tunert nog iets met de kleppen in de uitlaat gedaan. Deze worden bedient met de “M”-knop. Luister naar de 90 of 100 mm hemelse trompetten op BMWjunk.
lemans96 zegt
Dik. I like it.
lemans96 zegt
Erg mooie wielen ook.
aventadorsv zegt
@lemans96: onder een golf 1…
onlycocksdriveaudi zegt
Gevalletje motor upgrade Ja graag, exterieur blijf af!
lemans96 zegt
@onlycocksdriveaudi: Mwah, zo veel is er toch niet gedaan aan de body?
onlycocksdriveaudi zegt
@lemans96: ik houd nu eenmaal van origineel af fabriek
lemans96 zegt
@onlycocksdriveaudi: Ah,o.k., als ’t niet al te schreeuwerig is, mogen ze van mij wel wat veranderen. Als het maar effect heeft en niet enkel voor de show is.
alcantara zegt
@onlycocksdriveaudi: Rustig aan he jongen, de standaard 560pk is voor jou als dieselaar meer dan zat!
onlycocksdriveaudi zegt
@alcantara: LOL
schnitzelexpert46 zegt
Hij is bijna kompleet OEM aan de buitenkant en gelijk huilen.
ozer1907 zegt
I like it2
Rick-dos zegt
Nog niet helemaal klaar zie ik. Ze moeten de achterkant namelijk nog wat verlagen….
alcantara zegt
Zo’n dure wagen en dan zitten je lichtmetalen velgdelen gewoon verbonden met tig RVS bouten en moeren. Nog eens niet voorzien van zwarte afdekkapjes, om je kapot te schamen!
undifined1 zegt
@alcantara: er schijnen mensen te zijn die dat mooi vinden, met bij auto’s uit de jaren 90 en 80. het lijkt me dat deze velgen ook zwaarder zijn dan normale 1 delige velgen. Doe mij maar FUCHS velgen, geschmieded nicht gegossen of zoiets. Heerlijk licht die gesmede velgen. En ze zijn vaak ook erg mooi (M parallel velgen van BMW bijvoorbeeld, zijn ook FUCHSen.
Megakix zegt
@undifined1: plaatje graag…
tt123 zegt
Ik vind die velgen maar niets
oskaar7 zegt
Jaja, deze willen wij allemaal wel hebben!
baklava zegt
Verlagingssetje en velgen mogen ze houden. Voor de rest, prima.
woot zegt
Gaaf apparaat
floorlot zegt
Die velgen… Kots
Nyazzin zegt
… Wisselt snel van onderbroek….
boomhauwer zegt
Bmw, audi, merc… Etc zijn altijd fout met dit soort tuningspaketten…tenzij je 16 bent natuurlijk.
awesome zegt
*Wacht op de eerste M6 met Stance *
v12biturbo zegt
Wanneer gaan die tuners nou wat maken van de gran coupe, daar wacht ik op!
clubbtraxx zegt
Als je teveel geld en te weinig smaak hebt vind je dit vast geweldig.
Gelukkig begrijp ik zelf totaal niet waarom je dit je nieuwe sechser zou willen aandoen, maarja er zal wel een bepaalde doelgroep zijn…
MARS zegt
Is dit ook een creatie van kunstenaar Tobias Rehberger?
mpow3r zegt
Dikke porno! Beter dan brazzers amk
Megakix zegt
Denk toch niet dat ik mijn M ga laten tunen…volgens mij is zo’n auto snel genoeg en heeft 2 wiel aandrijving = klote met meer vermogen.
nibor zegt
Hoe vernaggel je een van zichzelf hele mooie auto, in 3,2,1…