Hij is er al een maandje, maar wij hadden hem even gemist: Manharts kijk op de BMW M5 (F10). Want als je BMW’s tunet, dan mag je de nieuwe M5 niet laten liggen natuurlijk. In de eerste aanloop heeft deze M5 633 pk (+73) en 780 Nm (+100), en een lekkere sound.
De auto, die voluit Manhart MH5 S-Biturbo heet, ondergaat behalve de motortuning ook een verlagingskuurtje. Dankzij een schroefsetje staat hij 35 mm (voor) en 30 mm (achter) lager op zijn pootjes. Ook de velgmaten verschillen licht: achter prijken 21 inch kneiters, terwijl je het voor met een inch minder moet stellen. Het geluid van de M5 is er dankzij een sportuitlaatsysteem tevens op vooruit gegaan, het resultaat kan je bekijken en beluisteren op autojunk.
Is de vermogensstijging je nog wat te gering, dan adviseert Manhart je nog even te wachten. Ze hebben namelijk ook kitjes van 670 en 735 pk in de koker zitten.
E34M5Touring zegt
Wat een verschrikkelijke Halfords velgen. Zoveel pk’s wordt denk ik lastig rijden met rwd, helemaal die 735pk versie. Dat wordt een innige relatie met je bandenboer.
jmeverts zegt
@E34M5Touring: je hoeft natuurlijk niet altijd volgas te geven….:-)
betonstaal zegt
@jmeverts: o, is dat niet verplicht in een BMW?
E34M5Touring zegt
@jmeverts: Dan kan je net zo goed een 520d kopen.
lambo4all zegt
@E34M5Touring: de brabus rocket met 800pk was volgens sacha(en jason plato) anders nog prima normaal te rijden! maarja dat is in de basis natuurlijk ook een mercedes he;)
rikus zegt
@E34M5Touring: en 21″ is ontzettend duur.
De bandenboer gaat van je houden!
betonstaal zegt
633, lekker voor in de file! Beetje aanduwen die lease-sletjes.
vale46 zegt
735pk? :o
Dat is 35pk meer dan een Aventador, in een leasehok!…
rikus zegt
@vale46: Wie least er een M5?
Stopwearingpants zegt
@rikus: een 5 serie…
rikus zegt
@Stopwearingpants: een “gewone” 5 serie is inderdaad een leasebak.
mightymike zegt
@vale46: goeie vergelijking en ook 35pk meer dan een MTM RS6?? Dus? Punt?
joeytrambel zegt
velgen zijn prachtig, ben alleen niet gek van de auto die er op staat.
raar dat bmw zelf het geluid niet goed voor elkaar krijgt en de tunerts wel.
isobmw zegt
0-100? 4 sec?
maxx1 zegt
@isobmw: Hopelijk sneller want andersvzou de opgevoerde trager naar de 100 gaan als de standaard m5
meneersander zegt
@maxx1: maar die kan het vermogen beter kwijt op de weg, denk ik zo.
jordy14 zegt
De sound had van mij nog wel wat harder gemogen en die velgen hoeven van mij ook niet.
norge zegt
Na jaren van testen en balanceren komt de Motorsport divisie van BMW tot een resultaat; de M5.En gelijk komt er een tjoenings sjap met verbeteringen?
fiets zegt
@norge:
ja vergeet die verbetering maar hoor, gewoon wat Nm en pk’tjes erbij geflikkerd en hop dat was de verbetering.
fiets zegt
zucht… gaan we weer met die m5 tuners.
zijn het deze keer niet oerlelijke lipjes, gaten of spoilers, zijn het wel übergoedkope velgen. Dit kan iedereen toch die een band kan verwisselen?
jrmpower24 zegt
M5 is gewoon prachtig! maar deze velgen vind ik niks.
jrmpower24 zegt
M5 + Vossen Wheels! <3
smoker666 zegt
Wtf b&b tunig haalt er meer uit voor 5ruggen heb je 680pk bijna 800nm velgen zijn erg hoog johnie gehalte
smoker666 zegt
Haal er 840 nm bij stage 2 http://www.bb-automobiltechnik.de/deutsch/fahrzeugtyp/bmw/bmw-5er/f10/m5/index.html
syliaca zegt
Nieuwe M5 ziet er goed uit. Met dit aantal pktjes en deze lekkere velgen gaat het helemaal goed komen ;)
drivingpleasure zegt
ziet er heerlijk uit en klinkt ook heerlijk.