Hij is er al een maandje, maar wij hadden hem even gemist: Manharts kijk op de BMW M5 (F10). Want als je BMW’s tunet, dan mag je de nieuwe M5 niet laten liggen natuurlijk. In de eerste aanloop heeft deze M5 633 pk (+73) en 780 Nm (+100), en een lekkere sound.
De auto, die voluit Manhart MH5 S-Biturbo heet, ondergaat behalve de motortuning ook een verlagingskuurtje. Dankzij een schroefsetje staat hij 35 mm (voor) en 30 mm (achter) lager op zijn pootjes. Ook de velgmaten verschillen licht: achter prijken 21 inch kneiters, terwijl je het voor met een inch minder moet stellen. Het geluid van de M5 is er dankzij een sportuitlaatsysteem tevens op vooruit gegaan, het resultaat kan je bekijken en beluisteren op autojunk.
Is de vermogensstijging je nog wat te gering, dan adviseert Manhart je nog even te wachten. Ze hebben namelijk ook kitjes van 670 en 735 pk in de koker zitten.
Wat een verschrikkelijke Halfords velgen. Zoveel pk’s wordt denk ik lastig rijden met rwd, helemaal die 735pk versie. Dat wordt een innige relatie met je bandenboer.
@E34M5Touring: je hoeft natuurlijk niet altijd volgas te geven….:-)
@jmeverts: o, is dat niet verplicht in een BMW?
@jmeverts: Dan kan je net zo goed een 520d kopen.
@E34M5Touring: de brabus rocket met 800pk was volgens sacha(en jason plato) anders nog prima normaal te rijden! maarja dat is in de basis natuurlijk ook een mercedes he;)
@E34M5Touring: en 21″ is ontzettend duur.
De bandenboer gaat van je houden!
633, lekker voor in de file! Beetje aanduwen die lease-sletjes.
735pk? :o
Dat is 35pk meer dan een Aventador, in een leasehok!…
@vale46: Wie least er een M5?
@rikus: een 5 serie…
@Stopwearingpants: een “gewone” 5 serie is inderdaad een leasebak.
@vale46: goeie vergelijking en ook 35pk meer dan een MTM RS6?? Dus? Punt?
velgen zijn prachtig, ben alleen niet gek van de auto die er op staat.
raar dat bmw zelf het geluid niet goed voor elkaar krijgt en de tunerts wel.
0-100? 4 sec?
@isobmw: Hopelijk sneller want andersvzou de opgevoerde trager naar de 100 gaan als de standaard m5
@maxx1: maar die kan het vermogen beter kwijt op de weg, denk ik zo.
De sound had van mij nog wel wat harder gemogen en die velgen hoeven van mij ook niet.
Na jaren van testen en balanceren komt de Motorsport divisie van BMW tot een resultaat; de M5.En gelijk komt er een tjoenings sjap met verbeteringen?
@norge:
ja vergeet die verbetering maar hoor, gewoon wat Nm en pk’tjes erbij geflikkerd en hop dat was de verbetering.
zucht… gaan we weer met die m5 tuners.
zijn het deze keer niet oerlelijke lipjes, gaten of spoilers, zijn het wel übergoedkope velgen. Dit kan iedereen toch die een band kan verwisselen?
M5 is gewoon prachtig! maar deze velgen vind ik niks.
M5 + Vossen Wheels! <3
Wtf b&b tunig haalt er meer uit voor 5ruggen heb je 680pk bijna 800nm velgen zijn erg hoog johnie gehalte
Haal er 840 nm bij stage 2 http://www.bb-automobiltechnik.de/deutsch/fahrzeugtyp/bmw/bmw-5er/f10/m5/index.html
Nieuwe M5 ziet er goed uit. Met dit aantal pktjes en deze lekkere velgen gaat het helemaal goed komen ;)
ziet er heerlijk uit en klinkt ook heerlijk.