Heel veel dikker dan deze tot 465 pk opgepompte BMW 1M Coupé gaat het vandaag waarschijnlijk niet worden. Wat een enorm duister bommetje is dit geworden zeg! Manhart Racing had zich al eens vergrepen aan de 1M, maar hun vorige poging staat in de schaduw van dit kanon.
De eerste poging van Manhart droeg de naam MH1 Biturbo en had een vermogen van 420 pk, nu hebben ze de letter S aan de naam toegevoegd en zitten we plotseling 465 pk en 600 Nm aan koppel! Deze auto vreet achterbanden, dat kan ik je verzekeren.
Als je bij Manhart Racing vraagt naar het MHR Stage 3 Performance Package dan zullen ze je 1M tot dit vermogen opvoeren. Je krijgt dan onder andere een grotere intercooler, oliekoeler en radiateur maar ook een nieuwe uitlaat en wat andere aanpassingen. Ook het chassis is niet vergeten, want er wordt een coilover ophanging gemonteerd.
De topsnelheid van dit monster ligt nu ergens op 300+ km/u. Niet verkeerd voor zo’n kleine auto.
Alleen voor goeie chauffeurs zou ik zeggen . Moet een fantastisch ding zijn om mee te scheuren
@cossie300:
Een 1 M is eigenlijk al alleen voor coureurs geschikt, als je er echt uit wil halen wat er in zit.
Wat we hier dan als gewone stervelingen mee moeten ontgaat mij eerlijk gezegt.
Gewoon omdat het kan?
@jrk68: mmm denk dat je gelijk hebt. Ik zou hem wel willen, maar zou binnen de week wel schade hebben vrees ik. Zo’n bommetje (465pk) is niet meer echt voor dagelijks gebruik of voor de gewone weg.
@stanny: Niemand dwingt je om z’n limiet op te zoeken, je kan er ook fatsoenlijk mee rijden. Ik was 19 en ’t eerste wat ik reed (op de les-auto na) was een 600pk Camaro met 745Nm. Kwestie van wennen aan de gevoeligheid van de pedalen hoor..
@kaasboerin: mmm :D beetje jaloers nu ! Camaro’s zijn zo cool!
@jrk68: omdat dit een site is voor auto s… lekker belangrijk of je hem kan betaling this is the shit!
betalen ja..
@rijgewoonbmw:
Waar heb ik gerefereerd naar een prijs?
Zou dit eigenlijk ook mogelijk zijn op de hatchback? Die vind ik namelijk veel mooier dan de coupe.
@sirmustang: de 1M is alleen in coupé, dan zou je een engine swap moeten doen (zou ik hem wel in de nieuwe 1 serie gooien)
@sirmustang: het blok dat in de 1M ligt is niet leverbaar geweest in de hatchback. Het zal dus de nodige voeten in de aarde hebben als je dat wil aanpassen gok ik zo.
Ben benieuwd of er nog een tuner komt die eventueel met een single turbo upgrade komt en de M1 tot over de 550 a 600pk pompt (met natuurlijk ook heel het blok aangepast).
Die mis ik nog een beetje.
@dutchiehd: Die zijn er al.
Er is een amerikaanse tuner die 690pk op de wielen heeft gerealiseerd met een single turbo zonder het blok te builden.
Het oude blok, n54, is echt een fenomeen. Ben zelf de blije rijder van een 335 met 570wpk.
@rismo: nice! Moet het doen met 240pk in een E46 330i :)
Triest. Een hangbuikpetmobiel.
@jrk68:
Hahahha éérste wat ik ook dacht! Diep triest dit!
@besaram: Ik kijk naar je plaatje, dan springen de tranen pas écht in m’n ogen.. Dat jij dat durft te roepen.
@kaasboerin: lol +1
@kaasboerin: Inderdaad , dit een petjesmobiel noemen en dan zelf een civic met (nep) carbon motorkap uit het jaar nul rijden en met zo’n naam hoef ik niet verder na te denken .. het is me allemaal al duidelijk !
@kaasboerin: haha idd!
@kaasboerin:
Joh jij bent wel echt goed! een auto beoordelen op een plaatje van 90×90! Zegt ook genoeg over jou.
Snel op je teentjes getrapt als het om jou merk gaat.
En dat ik een android heb zal vast niet helpen!
Spoon civic. Als dit je niets zegt, ga ff verder je huiswerkdoen.
@jrk68: Het valt me op dat je graag oordeelt over anderen en heftige negative meningen over auto’s kunt ventileren maar het niet pikt als anderen dat doen als jij een zwak hebt voor een karretje….. Beetje hypocriet.
@niex:
Ik kan me niet herinneren dat hier iemand ooit een negatieve opmerking over mijn auto heeft gemaakt.
Ik noem mijn Elise zelf ook tupperware bakkie, dus ik weet niet waar u het over heeft.
@jrk68: Dus de Elise is het enige karretje dat jij lief hebt? Leuke auto btw daar verdien je punten mee ;)
Vet ding.
Vraag me altijd af wat 10% vermogens winst daadwerkelijk voor effect heeft. Waarschijnlijk bar weinig. Zal niet zo zijn dat je daardoor 10% sneller op de 100 zit of dat je top snelheid 10% stijgt.
Overigens waarschijnlijk ook niet te rijden zonder heel veel ervaring.
@jrk68
Waarom triest ? tja afgunst / jaloezie he , wat voor barrel heeft u dan ?
@ken6pitter: Beetje flauw, je hoeft niet zelf een Ferrari te rijden om een mening te hebben over een auto natuurlijk.
@BeQuietAndDrive: een auto of een bestuurder triest noemen mag natuurlijk wel maar dan reageer ik ook terug als je dat goed acht !
@ken6pitter: Ik rij lotus Elise hoezo afgunst.
Leuk, maar wat kost het?
@jrk68: gaan we weer, altijd mensen die het je niet gunnen. mijn moeder heeft ook een 1M en je hoeft btw echt geen coureur te zijn om deze auto te kunnen besturen.
@diesel52: dat staat er ook niet. Maar waarschijnlijk wel om het uiterste eruit te halen.
@Diesel52:
Ik gun het een ieder laat dat duidelijk zijn.
Ik baseer mij op meerdere testen die ik gelezen heb en die komen allen tot dezelfde conclusie.
En dat is dat hij op de limiet een enorme hand vol is, vandaar dat ik het nut er niet van inzie om hem nog meer vermogen mee tegeven.
Ongetwijfeld een ultiem trackspeeltje.
Maar het blijft natuurlijk mijn mening en het is een ieder vrij om een andere mening te hebben.
@jrk68: je hebt wel een hoop eigenaardige meningen.
Eindelijk een 1-serie voor je kapper kan volgen met de bmw diesel van hartge. :D
Prachtig bommetje maar zou je de bmw logos er ook op kunnen laten, dat vind ik persoonlijk mooier.
sorry hoor, lijkt wel autostyle.
ohnee het is Manhart tuning op een BMW. SUPER VET DIK en Authentiek uiteraard…
Wat meer info zou welcome zijn zo als wat voor turbo’s zitten er op en hoe hoog is de boost? Denk toch dat ik liever een 2JZ in lepel weet ik tenminste dat hij langer dan een week mee gaat!