Hè, hè.
Tuning en de kleur geel: vandaag is het een fenomenale combinatie. Waar Novitec gezellig de doeken heeft getrokken van zijn interpratie op de nek-brekende 812 Superfast (rijtest), is het Manhart dat een andere Italiaan bij de haren grijpt. De tuner heeft namelijk een van de heetste SUV’s (zo niet dé heetste) van het moment, de Lamborghini Urus, flink opgewaardeerd.
De naam van het beest, MH800, geeft grotendeels weg wat je van de opgevoerde Urus mag verwachten. Toch zullen we de specifieken even extra verduidelijken, simpelweg omdat het getallen zijn om je toetsenbord bij op te smikkelen. Manhart heeft de dubbelgeblazen vierliter V8 van de Urus, die normaal gesproken 650 pk en 800 Nm produceert, in het standje ‘overdrive’ gegooid, zodat deze voortaan 812 pk en 980 Nm levert. Hoewel daarmee net de magische grens van 1.000 Nm niet wordt doorbroken, is het absoluut geen getal waarvoor de tuner zich hoeft te schamen. Immers, door zijn huidige prestatiecijfers wordt de ruim twee ton wegende stier nog sneller dan eerst.
Manhart wil niet delen hoeveel sneller de Lamborghini precies is geworden van de behandeling, maar we rekenen erop dat de acceleratiecijfers een flinke sprong zullen maken. Met een beetje geluk en de juiste omstandigheden, kan de Urus na de behandeling van Manhart in pak ‘m beet drie seconden naar de 100 km/u snellen. De topsnelheid (nu 305 km/u) zal eveneens iets toenemen.
Afgezien van de motorische behandeling heeft Manhart de Italiaanse SUV ook op optisch gebied een beurt gegeven. Op verschillende plekken is het originele plaatwerk vervangen door koolstofvezel en daarnaast vinden we hier en daar ook een uitbreiding. De Urus heeft nu bijvoorbeeld een beter benadrukte diffuser. Tevens komen ook de zijschorten en wielkasten beter in beeld.
Meer lezen over de Lamborghini Urus? Bekijk HIER onze rijtest.
lincoln zegt
Garantie tot aan de deur .. mazzel ..
w0o0dy zegt
@lincoln: garantie tot 1500 toeren haha
kunstomdathetmoet zegt
Het lijkt net een schaalmodel op de eerste foto.
harrie zegt
In zijn natuurlijke habitat tussen de flinke pakken wit poeder.
kunstomdathetmoet zegt
@harrie: LOL
mrporter zegt
Man wat gaat deze hard
crepito zegt
Tis net een speelauto.. maar goed. Als je een Urus neemt, dan maar zo!
lekkerlinksrijden zegt
Bla bla bla bla bla bla bla, ziet er niet uit
ghost zegt
1. Ik vind de Urus fkn lelijk
2. Al geef je dat ding 10.000pk, het blijft een log apparaat..
3. Waarom niet dat ding op dieet zetten? Ik denk dat -200kg veel meer uithaalt dan +160pk..
kunstomdathetmoet zegt
@ghost: Eens. Het is een lompe bak voor mensen zonder smaak.
ghost zegt
@kunstomdathetmoet: jammer genoeg zijn er daar veel van..
tenaci zegt
Hij mag inderdaad wat extra vuur gebruiken. Maar wat mij betreft in letterlijke zin.
Ik kan er niks aan doen maar ik heb werkelijk een pleurishekel aan dit gedrocht. Nu was Lambo de laatste jaren sowieso niet helemaal lekker bezig, maar dit is echt om te janken.
sammeke zegt
Ligt het aan mij of doet de achterkant iets denken zo aan een vorig model Honda Civic type r
autodrome zegt
Tussenn de lelijkheid van het ras SUV is deze zo erg nog niet …
gandini zegt
Ok, dus eigenlijk is de Urus met 812 pk nu dus Superfast geworden? Of op zijn Italiaans gezegd: Super Veloce?
thomasthomas zegt
@gandini: nee RS bij Audi Sport Gmbh
hondehok206 zegt
Toch liever de uber Rambo Lambo 002
jeroenwz zegt
Wat een gedrocht. Een Audi Q8 by Lamborghini. Sneue auto voor sneue types is nu nog sneuer gemaakt.
b2014209 zegt
Gaaf, die rode binnenkant van de uitlaat…
hotze zegt
@b2014209: kleurt goed met de remklauwen.
dirkv zegt
Even serieus, dit kan je een auto toch niet aan doen.
Meer vermogen is altijd lekker maar wat ziet het ding er uit zeg!
karaya zegt
Normaal hou ik niet van tuning maar de Urus kan mij niet hard genoeg verkracht worden.
Bij deze dus mijn complimenten.
Groninger zegt
Ik vind hem dik!
E550 zegt
Optisch is de auto aangepakt door TopCar.