Audi was nog wat vergeten met de nieuwe RS3, maar Manhart zet dit eventjes recht.
Je hebt nooit genoeg pk’s. Dat is in ieder geval hoe veel mensen er tegenaan kijken tegenwoordig. De lat wordt ook iedere keer weer hoger gelegd. Over vermogens waar we vroeger stijl van achterover vielen halen we nu onze schouders op.
De pk-wedloop is terug te zien in alle segmenten. Ook bij de hot hatches. De nieuwe Audi RS3 heeft bijvoorbeeld 400 pk. Als je er over nadenkt is dat idioot veel voor een C-segment hatchback. Even voor de goede orde: een Ferrari 360 Modena had ook 400 pk.
Nu is de Audi RS3 eigenlijk een slecht voorbeeld. Dit is namelijk een zeldzaam geval van een auto die niet meer vermogen heeft gekregen dan zijn voorganger. Dat was Audi even vergeten. De RS3 heeft wel 20 Nm extra koppel gekregen.
Mocht je dit zwaar teleurstellend vinden, dan heeft Manhart een oplossing. Deze tuner is vooral bekend van hun werk met BMW’s, maar ze zijn al een tijdje hun horizon aan het verbreden. De nieuwe Audi RS3 nemen ze daarom ook onder handen.
Manhart geeft de Audi RS3 in één klap 100 pk extra, waardoor je uitkomt op 500 pk. Dat is dus 100 pk per cilinder. Helemaal nergens voor nodig, maar nu heb je tenminste wel meer vermogen dan de vorige RS3.
Manhart heeft nog meer upgrades voor de RS3 in petto, maar daar treden ze nog niet over in detail. Wel delen ze alvast plaatjes van een RS3 in Manhart-trim. We zien dus de gebruikelijke goudkleurige decoratie en 20 inch Manhart-velgen. De RS3 is ook verlaagd en voorzien van een nieuwe rvs uitlaat.
Meer details – inclusief de prijzen – zal Manhart ongetwijfeld later nog bekend maken. Maar je weet bij deze alvast waar je terecht kunt als je het gevoel hebt dat je RS3 nog 100 pk tekort komt.
qmdb zegt
Pff, wat een gedrocht.
baf07 zegt
Wat is dat toch met die grote muilen op de huidige auto’s….🤮
Jagris zegt
Graag de pk’s extra, laat de optische “verbeteringen” maar achterwege.
lambo350gt zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Johanneke zegt
Typefoutje denk ik, a3 is inderdaad C segment.
Manhart gaat wel hard op dat zwart met goud zeg. Dacht dat Perzië niet meer bestond.
Michel-GR zegt
Tis zwart met geel en dat staat op de AMG echt wel strak dus op deze vast ook.
Johanneke zegt
Oh ik vind het vooral extreem lelijk.
jannemannl2000 zegt
hij is echt zoveel mooier als de ‘normale’
Dutchdriftking zegt
Manhart laat precies zien wat er mis is met het front van de huidige RS3. De grote zwarte grille valt in een zwarte auto niet zo op, maar deze hoort (de buitenranden tenminste) gewoon in carosseriekleur. Daarnaast is een contrasterende lijst om de grille altijd mooi fris, dat heeft Manhart duidelijk laten zien door deze met de markeerstift goud te maken. Als dit nu geborsteld aluminium was dan was het helemaal goed geweest. Verder zijn de velgen en stace top, alleen horen de velgen natuurlijk gewoon zilver, en mogen alle stickers verder ook achterwege gelaten worden.
rollingstoned zegt
Zal ongetwijfeld goed in de smaak vallen bij voetballers, rappers en oliesjeiks….
HZW zegt
Een simpele ECU software upgrade is goed voor 70 pk, 470 pk dus, en wat ze extra gedaan hebben voor die 30 pk melden ze nog niet.
Dit motorblok kan er met gemak 600+ pk uit spugen, met wat extra hardware aanpassingen.
HZW zegt
Een simpele ECU software upgrade is goed voor 70 pk, 470 pk dus, en wat ze extra gedaan hebben voor die 30 pk melden ze nog niet.
Dit motorblok kan er met gemak 600+ pk uit spugen, met wat extra hardware aanpassingen.
Dus dit is niets bijzonders, wat Manhart doet.
Velgen en ander opsmuk mogen ze houden.