Lijkt de BMW i8 je wel wat, maar heb je helemaal niets met hybrides en elektrisch rijden? Het zou zomaar kunnen dat Manhart de oplossing heeft.
De tuner uit het Duitse Wupertal gaat namelijk aan de slag met de elektrische krachtpatser van BMW. Zoveel kunnen we in ieder geval opmaken uit deze Facebook-post. Wat Manhart met de i8 van plan is, dat blijft helaas nog onduidelijk. We zien een likje gele verf op de remklauwen, nieuwe lichtmetalen velgen en meer gele details, maar dat is vooral het werk van de Photoshop-kunstenaar van de tuner.
Wij hopen stiekem dat er ook onder de motorkap het nodige gaat veranderen. Niet dat er nu iets mis is met de techniek van de i8, maar stel je eens voor hoe beestachtig deze bolide wordt met de V10 uit de vorige M5-generatie achter je rug. Droom of werkelijkheid? We zullen het ongetwijfeld zien tijdens de Essen Motor Show, waar Manhart zijn nieuwe project officieel gaat presenteren.
jrmpower24 zegt
Ben benieuwd!
Wat is de i8 toch prachtig.
nvn1993 zegt
Lijkt mij technisch moeilijk om een grote v10 te plaatsen in de plaats van de kleine 4cilinder. Hoop dat t lukt!
trustmeiamanengineer zegt
@nvn1993: 3 cilinder ;)
Maar lijkt mij inderdaad vrijwel onmogelijk.
moveyourmind zegt
@trustmeiamanengineer: Thinking out of the box, als je er een V10 in wil dan past dat altijd!
Laat dat maar aan de jongens van Manhart over, die krijgen wel meer voor elkaar.
e1000bmw zegt
@moveyourmind: …of Hartge…
6cylinder zegt
@nvn1993: Vergeet niet het gigantische accupakket dat je overboord kan zetten.
nvn1993 zegt
@6cylinder: ja het zal vast wel lukken. Denk dat ze liever wel de v8 van de nieuwe f10 zullen gebruiken als het dan zover komt.
sydney zegt
Hmmm…Geef mij ‘m maar gewoon standaard af fabriek.Een tuner die een bestaande auto beetpakt om er vervolgens een grote motor in een kleine behuizing in te plaatsten (beetje gechargeerd) waar hebben we zoiets eerder gezien..
Nee, ik vind het veel knapper dat ze die i8 in relatief grote aantallen gewoon in productie kunnen en durven brengen.
Rick-dos zegt
6 cilinder van de M3/4 er in. Hybride techniek configureren a la P1 LaFerrari of helemaal eruit slopen. Dan moet je met het gewicht van de i8 wel een bommetje hebben.
Of het technisch haalbaar is is een tweede maar dat laat ik graag aan de knappe koppen over…
robbode zegt
Lekker laten zoals die uit de fabriek komt hoogstens een setje mooie velgen
nick007 zegt
Echt mijn ding niet, die stofzuiger…
jrmpower24 zegt
@nick007: hoe kom je in vredesnaam bij stofzuiger?
nick007 zegt
@jrmpower24: Mijn koosnaampje voor alles wat veroordeeld is tot een elektriciteitssnoer en met een vervelend of erger, zonder geluid voorbij glijdt
RazorHead zegt
Ik denk niet dat dit gaat lukken. De auto is er niet voor ontworpen en in het carbon chassis snijden is ook niet zo simpel. Ook zal de balans volledig anders zijn vrees ik.
En waarom een V10? Dat gedrocht met zoveel problemen ?
Maarten zegt
Tijd voor n v12. En noem hem dan de 850csi.
rolov zegt
@599fiorano: i850csi ;)
alassad zegt
Sinds iemand mij erop wees dat de i8 een 911 uit poept kan ik niet meer normaal naar die achterkant kijken
chaudfontaine zegt
@alassad:
Bedankt, nu heb ik er ook last mee
toyotafortuner zegt
Wel vet hoor: de looks van een i8 combineren met de power en de sound van een E60 M5 V10. Mijn zegen hebben ze zeker
jvthof zegt
V10 zal idd moeilijk gaan.. Als je kijkt naar de bouw en de motorruimte dan is er plek voor een “in lijn” blok.
Daar BMW meestal wel een vooruitdenkend merk is zullen ze heus wel bij de l4 ruimte hebben overgehouden voor een “extremere” versie met l6.
Bron: http://2.bp.blogspot.com/-vVmU9haiUB4/UhM_2oX2maI/AAAAAAAAFGs/qFbiBvBXuFw/s1600/bmw-i8-chassis.jpg
sir_smokalot zegt
@jvthof: Nou, volgens de autojournalisten van Ootoovisie was BMW zelf er anders destijds mee aan het testen. Die plaatsten onderstaand verhaaltje uit de duim destijds. Smakelijk om gelachen:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/bmw/21803144/___BMW_test_i8_met_tiencilinder___.html
mercbenzbmw zegt
Dit vind ik niks. Een BMW i8 hoef je niet te tunen, maar de GSC BMW i8 iTron en die van Lumma Design zijn zeer geslaagd vind ik.