Deze rode Audi S5 Sportback wordt schitterend oud en nog betaalbaar ook.
De Audi S5 is een beetje de Naomi Watts van de autowereld. We praten er niet constant over, het schreeuwt niet om aandacht, maar als je ernaar kijkt denk je: wow, dat is eigenlijk best wel een fraaie verschijning! Aangezien ondergetekende vrij weinig weet van vrouwen, gaan we nu verder over de Audi S5 praten.
Al struinend op het internet (dat we er voor betaald worden is een wonder) kwamen we deze rode Audi S5 tegen. Collega’s @jaap, @machielvdd en @Loek wensen toch graag een leuk kleurtje.
En kijk deze kleur: Briljantrood Althans, daar lijkt het meest op. Misanorood had je ook nog voor de S5 (en heeft een ietwat oranje gloed). Mocht je het weten: laat het weten in de comments!
Rode Audi S5 Sportback
In dit geval viel ons een paar dingen op. Ten eerste: wat is deze rode Audi S5 Sportback toch een enorm fraaie en tijdloze schoonheid. Natuurlijk, aan de koplampen kun je zien dat het niet de nieuwste auto op de wegen is, maar die kun je vast wel opknappen. Wat vooral opvalt is dat een eenvoudig ontwerp met fraaie proporties veel langer vers blijft. Kijk dan:
Onder de kap van de S5 Sportback ligt altijd de 3.0 TFSI-motor, de Coupé was er aanvankelijk eerst met 4.2 V8. Die 3.0 is eigenlijk een fijnere motor en heeft sowieso (veel) meer chippotentie. Met een paar kleine modificaties heb je 100 pk erbij. Sterker nog, 500 pk is prima haalbaar. Standaard heeft de S5 333 pk en 440 Nm, waarmee je in 5,4 seconden naar de 100 km/u sprint. De topsnelheid is begrensd op een snelheid tussen 249 en 251 km/u.
Nog geen 16 mille
Het andere wat ons aan deze rode Audi S5 Sportback opviel is de prijsstelling. Deze S5 Sportback kost slechts 15.750 euro. En nee, het is niet alsof de auto een half miljoen heeft gelopen (zoals deze oranje Aston Vantage). De kilometerstand staat op 176.093 km, dus je kan er nog gerust een ton bij zetten. Het is dan goed om te weten dat de transmissie gereviseerd is met een nieuwe koppeling, wat in totaal 4.114 euro kostte! Die heb je in elk geval al bespaard.
Kortom, een keurige auto voor een keurig prijsje, waar je technisch gezien nog wel wat mee kunt doen. Setje BBS-wielen eronder, schroefsetje en even JD Engineering gaan voor wat extra pit en je hebt de ideale gezinsauto die over een paar maanden Youngtimer is. De verkopende partij verwacht een ‘significante waardestijging’. Dat lijkt ons ietwat optimistisch, tenzij je er niet mee gaat rijden. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
Voordat je ‘m koopt, check hieronder ons Autoblog Aankoopadvies:
Meer lezen? Deze auto’s hebben een mechanische compressor!
lekkaah zegt
Audi in zijn gloriejaren. Doe mij toch maar de Coupe in deze kleur met de (onefficientere) 4.2 V8.
THSD zegt
Op papier uiteraard leuk die v8 maar het is absoluut geen betrouwbare motor.
Variomatic zegt
Vertel? Ding is vergelen met veel modern spul zeer solide, enige vervelende is de kettingspaghetti aan de achterkant
Robert zegt
Een setje BBS’jes? Ik vind de huidige (originele) Audi velgen (nr. 8W0601025BH) anders ook zeker niet misstaan. Honderd keer beter dan de meeste zwarte, antracietgrijze of ‘diamond cut’ velgen van tegenwoordig.
De auto is trouwens van 2010, dat betekent dus dat deze volgend jaar de (zakelijke) youngtimer status bereikt. En daarmee zal het geen serieus beleggingsobject zijn, maar nog wel een minimale afschrijving of zelfs een licht waardestijging in het eerste jaar kunnen betekenen.
willeme zegt
@rrrobert: Ik heb een genetische afwijking dat ik overal BBS-jes onder monteer. Maar destijds had Audi ook een paar zeer fijne wielen (veelal Speedline).
kilum zegt
Met de huidige en komende benzine prijzen zie ik deze en vooral de V8 nog wel echt hard verder zakken. Maar wat een lekkere wagens.
Poulusma zegt
‘Man, wat wordt deze rode Audi S5 toch mooi oud’ laat dat mooi maar weg! De enige mooie sportback van Audi is de A3 Sportback. De rest zijn misbaksels, datzelfde geldt voor de derivaten van andere merken!
mashell zegt
Nou nee, juist de A3 sportback had er last van dat het achterste zijruitje te groot was voor een hatchback en te klein voor een avant, een rare half avant dus. De Q3 sportback en e-tron sportback komen wel goed uit de verf.
Poulusma zegt
Nou noem je 2 autos op die ik juist niet te pruimen vind😅, net zoals een X6 (kies maar uit welke generatie, geen van allen is om aan te zien) Enyaq Coupe, al die Mercedes derivaten. Over het algemeen zijn al die wannabe coupe’s in mijn ogen niet mooi. Maar goed smaken verschillen nu eenmaal 😉
Dutchdriftking zegt
Het zal wel mijn gebrek aan smaak zijn, maar ik vond deze het altijd nét niet. Een S5 coupé of S4 vind ik veel mooier. Een blauwe avant graag voor ondergetekende. En dan geen BBS maar R8 wielen.
Robert zegt
Of een setje originele Avus velgen. Tijdloos mooi.
ghost zegt
De automaatbakken kunnen wel een zorgenpuntje zijn. Zeker als voorgaande eigenaren regulier onderhoud daarop verzuimt hebben..
PrettyAwesome zegt
Kwam deze van de hand van Da Silva?
anthwan zegt
Dit artikel sprak mij erg aan, rij zelf al 9 jaar een S4 2010 (muisgrijs) met nu 212000 op de klok (gekocht met 10700) en die V6 bevalt prima motor is gechipt weet niet hoeveel loopt 308 kmh op de teller ( vorig jaar Duitsland) olie verbruik valt ook prima mee ong. 1 liter op de 10.000 KM.
Handgeschakeld weet niet of ik liever de automaat, koppeling 5 maanden geleden vervangen (was een stuk goedkoper dan die 5K)
Verbruik? Ligt erg aan je rij gedrag (hèhè) kan 1op12 als je netjes rijd maar lekker door DE met 180 op de cruiscontrol 1.8
Was van plan om de S4 dit jaar teverkopen maar zoals in dit artikel ook al staat de lage dagwaarde, aan de hand daarvan heb besloten om de S4 maar helemaal op te rijden.
nicolasr zegt
Hee @willeme , mijn automobiel is ook rood. En die van Wouter roze. Ook kleurtjes. Waarom worden wij vergeten in de opsomming? Zeker omdat wij oud en blank zijn. Discriminatie! 😜
Fairlight zegt
Hey, ik ben op zoek naar de rode Audi die mooi oud wordt. Ik zag alleen een verouderde liftback (jaren 90 concept?) waarvan de automaat bij 170k al aan gort was, dus het is vast een misverstand. Hebben jullie het juiste linkje nog?