De parkeerplaats van je lokale supermarkt uitspelen, hoe werkt dat? Een Engelsman presteerde het in ieder geval.
Verveel jij je ook zo in de lockdown? Geen zorgen, je bent niet de enige. Vermaak vinden kan lastig zijn en dus moet je op het rare plekken zoeken. Of juist plekken waar je normaal niet naar omkijkt. Dat laatste deed de Engelse Gareth Wild. Die heeft de parkeerplaats van zijn lokale supermarkt ‘uitgespeeld’.
Overal parkeren
Het moet wel gezegd worden, dit ging niet over één nacht ijs. Het project van Gareth Wild begon zes jaar geleden, nog voordat de woorden COVID-19 en Corona ooit uit iemand zijn strot zijn gedrukt. Wild heeft de afgelopen zes jaar bijgehouden met een spreadsheet waar hij heeft geparkeerd op de parkeerplaats van zijn plaatselijke Sainsbury’s supermarkt. Zijn doel werd zes jaar geleden om elk plekje van de supermarkt een keer gehad te hebben tijdens zijn trips naar de winkel.
Secuur
Het vereist secuur te werk gaan, zo’n plannetje. Dat blijkt uit de spreadsheet die Wild gebruikte om elke plek van de parkeerplaats van de supermarkt te pakken. Hij deelde de parkeerplaats in in zes zones, zodat hij precies wist wanneer hij een hele zone gehad heeft en daar dus niet meer heen hoeft. Overigens sloeg hij parkeerplekken voor motorfietsen over (hij heeft geen motorfiets) en ook als een aso op een invalideplek staan voor deze challenge was niet aan Wild uitbesteed. Ook ging het hem alleen om de keren dat hij serieus naar de winkel moest: impulsief die kant op rijden puur voor het parkeren is ook niet de bedoeling geweest. Daarom duurde het iets langer dan gepland: corona gooide toch roet in het eten.
Gelukt
Los van alles is het de Engelsman dus gelukt om de hele parkeerplaats van zijn lokale supermarkt uit te spelen. We horen je nu denken: compleet nutteloos dit, toch? Niet helemaal. Wild eindigde zijn verhaal met een stukje consumentenadvies. Mocht je ooit op de parkeerplaats van de Sainsbury’s supermarkt in Bromley zijn, dan kun je onderstaande plattegrond gebruiken om te kijken op welke plek je het best kunt parkeren.
Inmiddels is het balletje gaan rollen in de media en is Gareth Wild redelijk bekend geworden met zijn parkeerplaats-verhaal. Voor herhaling vatbaar? Andere supermarkten hopen nog van wel, maar we betwijfelen het.
(Via Gareth Wild op Twitter)
Werner zegt
Jullie zouden zelfs eens dit soort artikelen op de app moeten openen.. fix dit nou eens man gvd!
Johanneke zegt
Waarom gebruik je een app. De website werkt perfect. Als je zo graag een icoontje wilt plaats je toch een shortcut van de website op je homescreen.
narcotic zegt
@Johanneke: omdat sommige mensen het handig vinden om Autoblog te lezen in de zetel, op toilet of waar dan ook wanneer ze geen laptop of dergelijke willen hanteren.
En omdat Autoblog een app aanbiedt ffs!
Als ze de app niet willen fixen, kunnen ze ‘m beter van de App Store halen.
spartannl zegt
@narcotic: ++++ etc.
verplicht zegt
@Johanneke: De app is vele malen fijner op de telefoon dan de site.
De landing page van de site is 85% van het scherm banner, menu, reclame. Je moet meteen scrollen om überhaupt bij het eerste artikel te komen.
Open er een en nadat ik het artikel gelezen heb moet ik langs 9 (!) tips en andere artikelen scrollen die mij wellicht interesseren (spoiler alert; doen ze niet) voordat ik bij de comments ben.
Vergelijk dat met de app. Open de app, zie gelijk alle artikelen. Open er een, lees het en … de comments. Super fijn!
Feit is dat het aantal comments sinds Autoblog de houding heeft aangenomen f*** de app drastisch omlaag is gegaan. Er is veel, heel veel, over geklaagd maar volgens AB was het maar een kleine, weliswaar vocale, groep die de app gebruikt. Beter gezegd, het is de periode dat AB bepaalde wijzigingen doorvoerde dat er een afname is waar te nemen in het aantal reacties. En de reacties waar vaak net zo interessant om te lezen als het artikel zelf.
De Specials van Willeme mis ik al helemaal …
De bezoekersaantallen zullen hopelijk voor Autoblog wel goed zijn én blijven. Ik was en ben noot een groot reageerder geweest maar wel een F5er en las alle artikelen met plezier. Ook dat is afgenomen. En ja, dat komt oa door de app maar ook zeker door de schrijfstijl van sommige.
Robert zegt
@verplicht: als je toch kritisch bent, het is “door de schrijfstijl van sommigen” 😋
Maar verder deel ik je mening wel. Niet elke ontwikkeling is hier een positieve, helaas. Ik bezoek Autoblog zowel via de browser op de pc als via de browser op de telefoon, en dat leidt nog steeds regelmatig tot frustraties.
En inderdaad, gevoelsmatig lijkt het aantal reaguurders zowel als het aantal reacties eerder terug te lopen dan te groeien. En in sommige gevallen lijken er ook bans te zijn uitgedeeld als gevolg van publiekelijk geuitte kritiek (zoals mijn reacties ook standaard van een moderatievlag worden voorzien – zo bestaat de kans dat jij deze reactie nooit te lezen krijgt 🤣).
Al met al lees ik de artikelen hier graag, zelfs de bekritiseerde video’s kan ik soms best waarderen. Maar ons geduld wordt soms wel beproefd…
verplicht zegt
@RRRobert: Och, er staan wel meer vauten in m’n rant 😉
potver7 zegt
Die advertenties in de browser valt wat aan te doen natuurlijk, ik heb namelijk nergens last van. En ja, ik snap best dat dat raakt aan het verdienmodel van de site, maar als de app fatsoenlijk had gewerkt was ik die wel blijven gebruiken. Kortom, ook wat dat betreft snijden ze zichzelf in de vingers.
Maar goed, blijkbaar levert het schrijven van mooie specials en achtergrondartikelen minder op dan die crashfilmpjes die ze tegenwoordig van youtube plukken. En die filmpjes doen het 9 van de 10 keer niet in de app…
sleurhut zegt
@verplicht: volledig met je eens. Daarnaast erger ik me al bijna een half jaar aan het feit dat je maar 1 foto op Autojunk kan zien. Het is gewoon amateuristisch te noemen.. Om het klaaguurtje af te maken: de specials van WillemE worden enorm gemist.
mrporter zegt
@Johanneke: sommige mensen vinden de app fijner, zoals ik. De app heeft nooit goed gewerkt en het is jammer en tenenkrommend om te zien dat het niet opgelost wordt.
potver7 zegt
“sommige mensen vinden de app fijner”
“De app heeft nooit goed gewerkt”
Uhmm….
mrporter zegt
@potver7: dat betekent niet dat ik dat app niet meer gebruik, maar de bugs zijn inmiddels wel een irritatiefactor geworden waar niets aan wordt gedaan. Autoblog is een site met veel traffic en het is jammer om te zien dat er niets mee gedaan wordt. Lijkt me geen rocket science om het goed werkend te krijgen.
thomasso0072 zegt
@Johanneke: dat is wel een hele kromme redenatie. Er wordt een app gemaakt voor mobiele gebruikers, dan mag je toch verwachten dat deze app naar behoren werkt?
vopo zegt
@Johanneke: ik gebruik ook alleen de app. Als in de toekomst de app zou komen te vervallen zijn ze mij hoogst waarschijnlijk kwijt.
koentag zegt
@Johanneke: heel wat mensen prefereren de app. Je zal hier niet veel comments van vinden omdat ze simpelweg verwijderd worden
knapzuur zegt
Waar app je het over?!
tysson zegt
@fcbarcelona: Wat werkt er niet in de app? Ik heb geen problemen.
Robert zegt
Nou even weer on topic; die gast is geniaal. Dit zijn experimenten waar sommige theoretici universitair op afstuderen.
Die reactie van de Lidl is trouwens ook wel geinig
sportevo zegt
@RRRobert: en ook mooi voor de Lidl aangezien Wild niet om het parkeren gaat parkeren.