Sommige ontevreden klanten laten het er niet bij zitten, zoals deze Italiaan.
Mogelijk zegt de naam Hadi Pourmohseni je nog iets. Deze Italiaan was dermate ontevreden met de kwaliteit van de door hem geleasede BMW M6 uit 2008 en met de service van de dealer, dat hij de auto in 2013 voor de deur van de IAA met een hamer in elkaar sloeg. De video van dat opmerkelijke tafereel check je HIER.
Pourmohseni liet de auto opknappen om ‘m een jaar erop wéér in de fik te steken, ditmaal voor het hoofdkwartier van BMW in München. Om het af te toppen werd in 2015 nog door deze man een BMW Z3 in de hens gezet. Je zou denken dat de boodschap intussen wel duidelijk was, maar de Italiaan gaat dóór.
Onlangs zette de man een 7 Serie in de hens, wederom recht voor het hoofdkantoor van BMW in München. De brandweer moest eraan te pas komen om de Siebener te blussen en ook de politie kwam eraan te pas. Pourmohseni werd met handboeien om weggevoerd. De beste man gaat dóór met zijn acties, om maar duidelijk te maken dat hij het niet eens is met de kwaliteit van moderne BMW’s.
alfapeter zegt
Dat hij dan maar een Italiaanse auto koopt. Ik verwacht niet dat die beter zijn maar hij moet dan tenminste niet zo ver om te klagen.
Gulli zegt
@alfapeter: scheelt wel, de meeste Italiaanse auto’s steken zichzelf in de fik
Dutchdriftking zegt
@gulli: aha, dat was het element dat gemist werd natuurlijk!
ukbob zegt
@alfapeter: wat ik me afvraag: zou hij alle genoemde auto’s een hele tijd gereden hebben voordat hij met dit soort acties begint, of is het intussen een principieel dingetje en mocht meneer de goedkoopste bmw 7 om m gelijk naar bmw te rijden en ‘aan’ te steken?
In het eerste geval heb ik nog een beetje (!) medeleven met de man, in het laatste geval is er denk ik hulp nodig die bmw juist níet kan bieden…
ko4n zegt
@ukbob: in het eerst geval is het ook mega dom. Als je auto van een bepaald fabrikamt zo dramatisch vindt. Koop dsn gewoon wat anders. Niemand dwingt de beste man BMW te rijden
batavus zegt
Aandachtshoer 2.0
sam84 zegt
Meneer zou eens een weekje moeten meedraaien in hongerend Afrika.
redneck zegt
@sam84:
Daar staan al genoeg (gestolen) BMW’s en ik denk niet dat deze meneer nog een BMW koopt
centric zegt
Kansloze actie weer. Als hij er werkelijk wat mee op zou schieten dan had hij niet voor de derde keer een auto in brand hoeven steken. Wellicht volgende keer maar juridische stappen ondernemen om je gelijk op te eisen. Waarschijnlijk goedkoper ook.
wijsneus zegt
@centric: Dit is de eerste keer dat ik juridische stappen en goedkoper in één zin zie staan. Maar je hebt in dit geval nog gelijk ook waarschijnlijk.
phevtreb zegt
@wijsneus: staat niet in 1 zin… ?
Een punt betekend einde zin..
renejansie zegt
@centric: of een ander merk proberen?
slickrick zegt
@centric: Procederen tegen Bayerische Motoren Werke AG, een beursgenoteerd conglomeraat, of een afgeschreven 7 serie in de brand steken……wat denk je zelf dat goedkoper is ?
Duitsers hebben een lange adem….dat weten we uit de voetballerij…
Rick-dos zegt
Volgens mij heeft die man het allemaal niet meer op een rijtje.
Niet omdat hij BMW’s in de fik steekt maar omdat iedereen weet dat BMW’s onfeilbaar zijn.
#feit #bmwuberalles
alfapeter zegt
@rick-dos: wat jammer genoeg niet gezegd kan worden van BMW eigenaars.
racerx zegt
@alfapeter: onzin :P
stationcar zegt
Hahaha, bij die IAA actie was ik ook van de partij, geweldig, wat een mafkees!
Nu wordt het alleen wel een beetje sneu ondertussen.
Alfarobert zegt
Ze zijn dus geen eigendom maar lease? Dan zal hij alsnog voor de schade op moeten draaien,neem ik aan
viezefreddyw zegt
Ja, John4545 is gevonden! Voet bij stuk houden, hij doet het gewoon.
Mafketel…
lekkaah zegt
@viezefreddyw: haha, en maar BMW’s blijven leasen
begin bijna te denken dat ‘ie ingehuurd is door VAG ofzo
desjonnies zegt
Ik kocht ooit een Mercedes
Dat was een heel brak ding de motor plofte met 60000 kilometer en ik kon fluiten naar mijn primijum centjes.
En ja, hij was dealer onderhouden
Ik heb er toen een sleaupmotor in laten hijsen om van het kreng af te komen, wel gewoon een goeie motor hoor !
En ik heb twee dingen geleerd :
1, Een Mercedes is niets voor deSjonnies
2 .Ik koop nooit meer een nagelnieuwe auto (kopen niet leasen) want ze laten je toch in de koude staan als er chateau aan de knikker is.
Het was overigens een C-klasse 2 liter banzine 16-klapper later hoorde ik dat dit een slechte motor was, er was een klep afgebroken en vrolijk door de 4e cilinder heen gaan vliegen.
Hij had wel een heel fijn schuif/kanteldak vanaf de fabriek.
Ik had toen ook nog drie Mercedes bedrijfswagens lopen en die zijn daarna door Renaults vervangen, ik was en ben klaar met das Haus.
Dus deze Italiaan is gewoon een hardleerse meneer die aandacht wil en te stom is om voor de duvel te dansen eigenlijk. En ondanks alles zijn gelijk wil halen.
gregorius zegt
@desjonnies: Had Mercedes toen nog geen garantie? Of hebben ze een smoes gevonden waarom het niet onder de garantie viel? Lijkt me interessant verhaal.
desjonnies zegt
@gregorius:
Ze gaven gewoon niet thuis de Duitse dealer (het voorval gebeurde in Duitsland) probeerde van alles met coulance en had gelukkig een adres van een goede sloperij waar er eentje resideerde, omstreeks die tijd ging er een koppeling en vliegwiel van één van de Sprinters aan, een € 3500 reparatie met 150000 kilometer en hetzelfde liedje. Mercedes gaf geen sjoege.
Dus geef ik Mercedes geen sjoege meer.
rolov zegt
@gregorius: ik ken iemand die een eerste generatie cls nieuw gekocht had. Alleen hij vond dat de vering inzakte. Meerdere malen terug geweest naar Mercedes . Was onzin vlg hun. Toen ging hij op iedere cls die hij tegenkwam een briefje plaatsen en wat bleek : er waren veel meer mensen die er last van hadden. Die persoon kocht al heel lang Mercedes maar na die cls is hij overgestapt en heeft er nooit meer een gekocht. En hij kocht ze altijd van een plaatje , nooit proefrijden want als hij ze bestelde stonden ze nog niet bij de dealer . Dus een trouwe klant .
Loek zegt
BMW verdient hier alleen maar aan, imagoschade aan een merk als BMW proberen te maken dan moet er echt een dieselgate tafereel verschijnen, dit is een druppel op een gloeiende plaat. Als je het er niet mee eens bent ga je toch lekker Mercedes rijden? Dit is puur aandachtstekort. En de media doet niks anders dan aandacht schenken aan dit soort figuren.
str8six zegt
LOL, wat een eikel!
trustmeiamanengineer zegt
Sneu figuur.
JamesBond007 zegt
Ik snap het ook wel. Probeer je je knipperlicht aan te doen, werkt het niet. Oh wacht..
intimrasiert zegt
Mja mijn ervaring is dat je met BMW’s geluk moet hebben, gezien de toleranties in quality control. Net als vroeger met de Panasonic plasma-TV’s. Soms briljant, dan weer ellende en inruilen en huilen.
slickrick zegt
@intimrasiert: Veel mensen vergeten dat merken zoals BMW helemaal niet de doelstelling hebben om de beste auto te bouwen. De doelstelling is een begeerlijk merk creëren waar veel winst mee gemaakt kan worden.
Heel de dealer organisatie moet ook verdienen, en met filters en bandjes kun je je glazen paleis niet bekostigen.
Merken zoals Lexus hebben wel de doelstelling de beste (meest betrouwbare) auto te bouwen en daar geld mee te verdienen.
benzinehoofd zegt
Wat een dwaas.
Dit is wat je noemt een woedende brand…
mashell zegt
Italiaan, pyromaan. Dikke BMW, in de fik er mee.
sjeppie156 zegt
Tja die man mist de e36,e38,e39 reeks natuurlijk
breakingpoint zegt
Anno 2017, waar iedereen alles waar ze niet tevreden over zijn het internet opslingert. Trieste beweging
911targa zegt
Man is gewoon kwaliteit van een Fiat of Alfa gewend……
allesmetturbo zegt
Koop dan gwn een oude turboloze benz diesel. Gaat nooit kapot. Duurt wel een eeuwigheid voordat je ergens bent
jack_abarth zegt
@allesmetturbo:
Maar dat gebeurt in elk geval wel in alle comfort ;)
kniesoor zegt
Moet aannemen, dat er in Duitsland ook op de GGZ bezuinigd wordt. Die vent spoort niet, zou beter af zijn op een gesloten afdeling.
geertvn zegt
Hij kon ook een filmpje make zoals Nick Murray!
https://youtu.be/-eXUnZrykDY
munchburg zegt
De aan betrouwbaarheid gerelateerde perikelen die ik heb ervaren m.b.t. BMW komen bij andere (premium) merken uit die periode even goed voor.
Zaken zoals:
– Roest
– Hoog olieverbruik
– Tegenvallende kwaliteit van interieurdelen
Wat me echter tegenvalt van BMW is dat deze problemen niet opgelost werden bij de nieuwe modelgeneratie.
Neem de 3-serie:
De E36: losscheurende vloerdelen van de carrosserie en roest
De E46: losscheurende vloerdelen van de carrosserie (erger dan de E36) en roest (in mindere mate). Daarbij kwam ook de tegenvallende kwaliteit van zaken zoals deurrubbers, raamgeleiders, handgrepen en knoppen. Hoog motorolieverbruik als gevolg van toepassing andere zuigerveren e.d.
De E90: Roest en losscheurende achterasophanging niet meer van toepassing, maar qua interieur slechter in elkaar gezet dan de E46. De motorcodes beginnend met een N (4 en 6 cilinder) zijn nog beruchter om hun olieverbruik dan de M54 motoren van de E46.
Desalniettemin zijn het mijns inziens bloedmooie, goed rijdende auto’s waarvan ook meer dan genoeg gevallen bekend zijn die honderdduizenden kilometers rijden zonder gekke dingen. De kans op een money pit blijft aanwezig, onafhankelijk van het feit of de eventuele vorige eigenaar er goed mee omgesprongen is of niet.
Mijn verstand zegt nee, maar het hart speelt de grote rol bij de aankoop van een bmw.
toyotafortuner zegt
>Hekelt BMW-kwaliteit
>Blijft BMWs rijden
Deze man is echt een goeie meme
smh
dampu020 zegt
Hoezo neemt meneer niet gewoon een audi of merc?
potver7 zegt
@dampu020: of een Toyota…
elemento zegt
Whaha iedereen erin trappen.
Hij koopt 7 serie oud model (overigens) en dan in de fik steken en stunten….. meer dan 4 a 5 miljoen viewers… wie is nou dom wie verdient nu juist geld mee
harryb zegt
Wat een Zielig figuur: beginnen bij een M6 op dan over te gaan naar een Z3 en tenslotte naar een oud model van de 7 serie met waarschijnlijk al 500.000 km op de teller.
Ik heb een vermoeden dat dit op een e36 na de laatste bmw zal zijn waar dat pauper- italiaantje geld zal voor hebben.
jeroenwz zegt
Bijzonder. Andes kan ik het niet noemen. Dat je je eerste BMW affikt omdat je er niet tevreden over bent is al “apart”. Dat je daarna auto’s van dat merk blijft kopen om ze af te fikken heeft iets masochistisch dan wel iets Freudiaans. Blijkbaar heeft meneer genoeg geld om zijn hobby/afwijking te financieren…
hondar zegt
Tsja, onderhouds- en reparatiecijfer van BMW hebben we de laatste jaren flink verhoogd. De auto’s vertonen gewoonweg elektronische, maar verbazingwekkend veel mechanische problemen.
tarquesh zegt
Opmerkelijk dat de man steeds dan weer een BMW heeft.
Je kan het één keer doen, daarna moet je toch een auto gaan leasen of kopen van een ander automerk.
Ik heb zelf eens een Volkswagen gekocht. Overal las je erover hoe slecht de auto wel niet is, een maandagmorgen auto. En ik verbaasde me juist over dat heerlijke comfort, en ik genoot van iedere kilometer. Ik werd verliefd, en ik denk nog vaak aan haar terug. Echt een schatje. Love you TDI.
toeter11 zegt
Koop dan iets anders? Of ben ik nou zo simpel?