Met die vleugel kun je veel, maar de Porsche 992 GT3 RS is geen duikboot.
DRS en tienduizend standen voor de tractiecontrole gaan je niet helpen om uit het water te komen. Deze Porsche 992 GT3 RS is door aanraking met water op een heel lullige wijze vroegtijdig aan zijn einde gekomen.
De informatie is schaars, maar we hebben enige context van de maker van de foto’s via Reddit kunnen vergaren. Het verhaal is in elk geval niet fraai. De bestuurder van deze Porsche 992 GT3 RS had de auto pas net gekocht en 24 uur later stond ‘ie in het water. Dit gebeurde in de Amerikaanse staat Washington. Door kort daarvoor het macht over het stuur te verliezen eindigde de peperdure Porker in de naastgelegen sloot.
Misschien toch handig om eerst te wennen aan de power van zo’n machine. In stapjes opbouwen in plaats van meteen volle pollen. Tip voor de volgende keer. De bestuurder had de Porsche 992 GT3 RS niet zelf samengesteld, maar een voorraadauto met een dikke premium gekocht.
In de Verenigde Staten is het niet ongebruikelijk dat hagelnieuwe auto’s voor een bedrag boven de nieuwprijs te koop worden aangeboden. De koper kan direct instappen en sommige mensen hebben daar nu eenmaal een extra bedrag voor over. In de Verenigde Staten begint een nieuwe Porsche 992 GT3 RS bij $241.300. De bestuurder heeft naar eigen zeggen $460.000 moeten betalen voor de auto.
Het goede nieuws is dat bestuurder en passagier het naar omstandigheden goed maken. Op een nat pak na zijn er geen verwondingen. De Porsche 992 GT3 RS is na de duik in het water wel klaar. Wellicht dat Tavarish hier nog wat van kan brouwen, zoals het project McLaren P1. Waterschade zijn niet de makkelijkste klusjes.
julian06 zegt
AUTSJ.. dit is toch wel een van mijn lievelings auto’s.
Onehp zegt
Edit geen Cup2. Koud op straat en misschien vocht en/of wat schijt van luizen in de bomen kunnen die brede banden een stuk minder grip hebben dan je dacht… Hopelijk heeel goed verzekerd…
lekkerlinksrijden zegt
maar dan nog, ben je verzekerd voor wat jij hebt betaald of de nieuwprijs uit de catalogus?
Benny_Weisz zegt
In de VS mag vaak in zulke gevallen de klant de verzekerde waarde bepalen. Daarna bepaalt de verzekeringsmaatschappij de premie.
kniesoor zegt
Tsja, toch wel een beetje zonde dit . . . 🤔
Gele Koplamp zegt
En weer een nieuwe serie voor Mat Anderson. Die gast gaat het druk krijgen
rwdftw zegt
Wie? Ik ken veel van die rebuild youtubers, maar deze is mij onbekend.
Johanneke zegt
Ik snap die hele hype rond die gt rs modellen niet zo. Ik denk dat ik liever in de meest luxe 911 turbo rij dan in dit. Met een trackday auto de openbare weg op is toch kut, of mis ik iets?
jaapiyo zegt
Nee je heb gelijk. RS zou ik ook niet doen. GT3 touring wellicht. De motor is veel gaver, maar voor de rest zit je liever in een turbo. Behalve dan weer 1 ding: zo’n turbo schrijft flink af, een mooie gt3 niet of nauwelijks (voor nu).
kniesoor zegt
Een RS is verrassend geschikt voor de openbare weg, minder hard en stuiterig dan je op basis van het uiterlijk zou verwachten. In die zin is het verschil met een Turbo (S) verwaarloosbaar klein. Je hebt alleen geen achterbank(je). En in het geval van een 992 ook geen bagageruimte. Bij de 991 is die er nog wel. En de Turbo (S) is door z’n 4WD ook net wat minder listig in extreme omstandigheden.
De grote attractie van de RS is het gillende atmosferische blok. En de goed waarneembare neerwaartse druk van de taartscheppelarij op (hoge) snelheid.
Johanneke zegt
Ja dat atmosferische blok is absoluut aan pareltje, kan je niks anders van zeggen.
William zegt
Zonder die taartschep achterop best een mooi model. Al oogt dat ongetwijfeld dure stickerpakket nogal Halfords achtig.
Autokenner zegt
Als die nou geel was
schuimbekje3 zegt
ja, je mist iets.. het besef dat mensen die zo’n auto kopen deze vaak kopen om erbij te horen, niet omdat ze er verstand van hebben, laat staan dat ze er mee om kunnen gaan..
met dit geld had je heel nederland van de voedselbank kunnen afhalen voor een jaar…
nu heeft een of andere kneus zijn vervangpiemel wel hele 24 uur uit zijn broek kunnen hangen…
kapitalisme bijwerking…
mashell zegt
De afgunst zit diep…
Zie het zo, de rijken hebben de middelen belastingen te ontwijken en dat doen ze dus ook. Door dit soort belachelijke wagens kunnen we ze nog een deel laten bijdragen.
Twan zegt
If you cant stand the heat stay out of the kitchen..
escort77 zegt
Als ik 4 ton aan een auto uit mocht geven zou ik 3,5 ton bij de dealer brengen en 50.000 aan rijvaardigheidstraining besteden.
dtwo zegt
Te oordelen aan de schade was die sloot wel keihard.
Aon zegt
Zal wel een Tjonnie zijn met zijn gladde schoentjes.
Svda zegt
Iets met veel geld hebben maar geen ervaring? Maar 460.000 dollar dan heb je alle opties in de webshop gekozen behalve de kleur.