Een rode LaFerrari. Niemand die het ziet..
Een man uit Zuid-Afrika kocht in 2014 een Ferrari LaFerrari. Het importeren ging niet op een correcte manier en de Zuid-Afrikaanse autoriteiten namen de hypercar in beslag. Dit had te maken met het niet betalen van de nodige belastingen.
De Italiaan stond vervolgens de afgelopen drie jaar in een magazijn van de South African Revenue Service (SARS). Om de auto terug in handen te krijgen vertelde de eigenaar aan de autoriteiten dat hij de LaFerrari niet meer wilde importeren naar Zuid-Afrika. Congo zou de nieuwe bestemming worden van het rode monster.
Een dag later liep de man tegen de lamp. Bij de grens van Zuid-Afrika probeerde hij de hypercar opnieuw het land in te loodsen. Hij werd er echter uitgepikt door de grenspolitie. De LaFerrari werd opnieuw in beslag genomen en de man heeft nu een aanklacht aan zijn broek hangen. (via CarMag.co.za)
Jochempie zegt
Is dat ding al drie jaar verkrijgbaar?
viezefreddyw zegt
@jochempie: De tijd vliegt jongen. Ik stond er ook van te kijken, het gaat hard. Letterlijk.
rufctr01 zegt
@viezefreddyw: time flies!
viezefreddyw zegt
@rufctr01: When you’re having fun.
winegummer zegt
@jochempie: asking the real questions
MrShifra zegt
@jochempie: De tijd wacht niet, helaas.
boomhauwer zegt
@Jochempie: sinds eind 2013.
Jochempie zegt
@boomhauwer: Aha.. Nog geen 2,5 jaar dus..
Onehp zegt
@jochempie: het is 2017?
Jochempie zegt
@onehp: Oh shit, waar zit ik met m’n heufd..
niekie1999 zegt
Een ezel stoot zich nooit twee keer aan dezelfde stee- oh nee, laat maar…
bierbuik zegt
@niekie1999: bewijst enkel dat meneer geen ezel is
winegummer zegt
voor laatste paar rooie rotcenten de boel nog oplichten.
gregorius zegt
@winegummer: Zuid Afrika houdt er niet zo van als je auto’s importeert. Op nieuwe ‘luxe’ auto’s zit een belasting van 70% (dat is dan wel incl btw).
De man probeerde dus meer dan een paar rotcenten te besparen.
winegummer zegt
@gregorius: want een Laferrari koop je “ter besparing”
gregorius zegt
@winegummer: Nee, maar ook als je 20 of 50 mio op de bank hebt, wil je liever niet die 1 mio+ belasting betalen voor een auto waar je misschien 5000 km in gaat rijden?
winegummer zegt
@gregorius: deze auto gaat in die 5000km qua waarde 2x over de kop. volgens mij nog steeds zwarte cijfers. Daarnaast beur je een hoop belasting bij export weer terug.
Ozan zegt
@winegummer: ja, maar minder belasting = meer geld voor jezelf.
Hoe denk je dat rijken rijk zijn geworden?
Jochempie zegt
@winegummer: Uiteraard, als je ziet wat ze nu waard zijn… Weinig mensen besparen zoveel door de aanschaf van een nieuwe auto als de eigenaar van een LaF..
Design_Driven zegt
@winegummer: Za is vrij perfectionistisch. Niet voor niets dat er een aantal voertuigen worden gebouwd. Ook als je dure goederen meeneeemt om bijvoorbeeld te filmen in het land moet je al flink in de buidel tasten.
wijsneus zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
koekwaus zegt
@wijsneus: ik zat ook al te kijken idd
pomoek zegt
Importeren in Congo. Dat is wel een hele slechte smoes. Hij is blijkbaar om de auto te importeren wel in Congo geweest. Je moet er wat voor over hebben…https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud/congo-democratische-republiek
Gulli zegt
@pomoek: ook zulke lekkere wegen om overheen te jakkeren of flaneren daar
2505 zegt
Afrikaanse autoriteiten kennende zal de Laf nu wel in bezit zijn van een hoge overheidsfunctionaris, onder het mom van ”in afwachting van de mogelijkheid tot teruggave aan de rechthebbende”
fmgarcia zegt
Je moet ook wel echt pech hebben dat net jij met je Laferrari uit de rij wordt gehaald. Valt totaal niet op als je uit de woestijn komt karren met een 2 miljoen kostende hypercar.
2505 zegt
@fmgarcia: Duidelijk nooit in (zuid)afrika geweest. Maar ik kan je niks kwalijk nemen, als je alleen natuurdocumentaires en warchild/giro555 reclames kijkt kom je niet verder dan dat.
fmgarcia zegt
@2505: Zker wel drie keer zelfs! En zelfs jij kan me niet vertellen dat het gebruikelijk is om daar de grens over te steken in en Laferrari! In Capetown zullen er vast meer rondrijden en ja ik was de tweede keer erg verbaasd over de rijkdom ‘ eerste keer was ik 5 jaar oud’.
2505 zegt
@fmgarcia: hmm vooruit dan, je reactie suggereerde een beetje dat Afrika een en al uit woestijn bestaat
fmgarcia zegt
@2505: integendeel het is groener dan een Tesla daar. Maar de Congo is een ander verhaal en heb je toch echt wel veel zand. Even goede vrinden!
123bat zegt
@deuxmillecinqcentetcinq: Met magneetplaten van het care project op de LandRover word je altijd met rust gelaten door de JHB metro police. Ideaal.
steelfighter zegt
Zuid-Afrika….. daar zitten toch die gierige Nederlandse rac$~£~ afstammelingen?
desjonnies zegt
@steelfighter:
Iedere blanke is racist, dat is genetisch bepaald, Giro 555 speciaal voor racisten…..
steelfighter zegt
@desjonnies: Lijden ze daarzo honger dan?
lincoln zegt
@steelfighter:
Duurt niet lang meer met de huidige president ..
ghost zegt
Waarom dan niet gewoon kiezen om niet op kenteken te zetten? Raar verhaal dit.
pinut187 zegt
@ghost: importbelasting is nogal hoog: 70% schijnbaar..
ghost zegt
@pinut187: ja maar je snapt mijn opmerking niet. In NL heb je de keuze, je voert een auto in, betaald verschuldigde BPM en krijgt een NL-kenteken. Of je haalt een auto uit het buitenland en voert hem niet in, betaald geen BPM, en krijgt geen kenteken. Met dat laatste mag je niet op de weg maar wel met garageplaten bijvoorbeeld. Zoiets kan in ZA toch ook wel?
josvanrey zegt
Je kan met z’n ding mooi uit de voeten in Congo.. niks mis mee om het apparaat te verschepen naar Kinshasa.
tarquesh zegt
Als je jezelf een LaFerrari kado kan doen, wat zoek je dan in ZA of Congo?
Registreer in Lichtenstein, en rij daarna waar je maar wil.
mrrallycross zegt
Waar een baas