Een groene optie die sustainable et cetera is.
Onlangs hield de politie in Canada een man aan in een Toyota Tercel vanwege niet werkende remlichten. Nader onderzoek leerde dat de man geen bewijs kon overleggen dat de auto verzekerd was en dat de 28-jarige een geopend biertje bij zich had. Kortom, het bewijsmateriaal dat het hier om een kansenparel ging stapelde zich al snel op.
Voldoende reden dus om de auto nog eens beter te bekijken. En zo geschiedde. Het resultaat: drie kale banden, geen ruitenwissers en…een stel boomstronken die fungeerden als een onderdeel van de ophanging van de oude Toyota, vastgezet met kippengaas. Je verzint het niet.
Helaas voor dit technische genie is hij inmiddels overladen met boetes. Hoewel de man nuchter geacht werd door de politie, is de geopende alcoholische versnapering in de auto op zich kennelijk al voldoende aanleiding voor een boete van 481 Canadese Dollars in Canuckistan. Daarnaast krijgt hij een boete voor het gebrek aan verzekering en de overtredingen omtrent verschillende veiligheidsnormen. Tenslotte moet hij ook nog de kosten van het afslepen van de Tercel betalen.
Al met al een flinke kostenpost dus. Maar met dit soort technische vaardigheden kan het niet anders dan dat de man een goede baan heeft bij een eerlijke okkazie-handel, dus dat zal wel goed komen.
desjonnies zegt
Pfff heb ooit een Ford gekregen waar een zwam achter het dashboard groeide, die was dol als je in de regen reed.
davelepeef zegt
@desjonnies: ik heb ’s ochtends vaak een dolle zwam, maar wat bedoel jij eigenlijk…?
henkp1 zegt
En als er Morgan opstaat mag het ineens wel!
bassrt zegt
@henkp1: die dingen zitten gelukkig heel anders in elkaar dan ergens een boomstronk tussen proppen.
rufctr01 zegt
@henkp1: maken die ook ophangingen van boomstronken?
potver7 zegt
@henkp1: die gebruiken geen kippengaas als bevestigingsmateriaal. En de remlichten doen het, als je mazzel hebt.
cossiekiller zegt
Mijn timmerman heeft me eens gezegd dat hout heel duurzaam is. En die kan het weten!
porsche928 zegt
Die had hij net bij Jet Cars gehaald. Hij had nog extra betaald voor de velgen.
LJ zegt
@porsche928: of hij werkte er… en anders kan hij er in ieder geval solliciteren
pinut187 zegt
Toch ingenieus, zie Morgan dat nog niet doen.
potver7 zegt
Ik dacht dat Toyota’s zulke betrouwbare auto’s waren… Weer een illusie armer…
fanboy zegt
@potver7: Dat ze zo betrouwbaar zijn IS juist het probleem.
Dit is een Tercel, dus denk dan aan een vierkant jaren 80 hok. Die motor blijft maar doorgaan en alles blijft ook wel werken, zelfs als je compleet geen onderhoud geeft. Maar jaren 80 Toyota betekent slechte kwaliteit staal.
Ik heb ook zo’n jaren 80 Toyota staan, je moet wat aan de roest doen, maar verder blijft het gewoon rijden. Enige wat ik doe is olie verversen.
freshlife zegt
@fanboy: tsja de motor blijft heel, maar banden/veren/dempers/rubberslangen/ophanging zijn gewoon slijtage delen, bij elke auto. Dus ook bij een toyota
E34M5Touring zegt
Wel lekker makkelijk verlagen. Effe de Stihl dr bij en gas er op.
VeniVidiVici zegt
De Fred Flintstone van nu.
gash zegt
Niet eens tiewraps gebruikt, laat staan dat hout vastgezet met duct tape: echt levensgevaarlijk zo!!!1
hammerman zegt
Gelukkig is de boomstronk op de foto rood omcirkeld en aangegeven met een rode en gele pijl. Anders was hij me echt niet opgevallen… ;-)
rob5nismo zegt
Makkelijk verlagen binnen 5 min geregeld met de ketting zaag
hotze zegt
Ah, dat herinnert me aan m’n eerste auto, een ouwe VW Kever. De deur aan de bijrijderskant was niet meer helemaal jofel; er was een blok hout in geplaatst om het zijraam te ondersteunen. Uiteraard kon het raam niet meer naar beneden (fixed-window-constructie). Maar de Kever heeft handige klapraampjes aan de voorkant, dus frisse lucht genoeg. Deze raampjes waren ook handig om de deur open te maken aangezien de sloten ook kaduuk waren (wel 1 slot laten maken hoor). De goede oude (en Spartaanse) tijd…
hacker zegt
Wanneer je daarmee door een diepe put rijdt dan trillen de vullingen uit je tanden en als de put heel diep is dan heb je een open schedelbreuk.
mrrallycross zegt
Wat een baas!