Meneer/mevrouw had geen zin om verantwoording af te leggen.
De Canadese politie is op zoek naar de bestuurder van een gecrashte Gallardo in Toronto. De Italiaan, zo te zien eentje van de laatste generatie, knalde op een Honda na een nachtelijk avontuur. Niemand raakte gewond bij de crash.
Toen de politie arriveerde was de bestuurder al gevlogen. Volgens getuigen ging de brokkenmaker ervandoor, toen hij werd opgehaald door een BMW. De kans is groot dat de zaak niet kan worden opgelost. Toronto kampt vaker met dit soort hit-and-run acties met vraagtekens tot gevolg voor de betrokkenen, aldus de lokale politie. Ook bij deze crash is er geen omschrijving van de bestuurder bekend, waardoor de zaak snel op een dood spoor zal lopen.
Mike Gallo, service manager bij Lamborghini Toronto, denkt dat de supercar niet zal worden opgeknapt. Hij zou het wel willen, maar financieel gezien zijn de reparatiekosten hoger dan de uiteindelijke winst die je maakt met de verkoop van een ex-schademodel.
Fotocredit: CBC
peugti zegt
Bieber is back ?
Dutchdriftking zegt
@peugti: badum tsss.
peugti zegt
@dutchdriftking: haha sorry was mijn eerste gedachte
martijn11 zegt
@peugti: het ongeluk is in toronto en waar woont bieber in toronto toeval?
sbelali zegt
Apart. Lijkt mij dat het wel bekend is als je zo’n bak rijdt. Hier in NL zou je iig zo gepakt worden
timberleek zegt
@sbelali:
Ik denk dat dat daar ook wel kan eigenlijk.
Maar er is nu niet te zeggen wie er reed en in welke toestand.
Misschien ligt de bestuurder thuis zijn roes uit te slapen. Of zat er een kind achter het stuur. Dat is allemaal niet meer te achterhalen.
Ze kunnen de eigenaar misschien wel tracken, maar niet bewijzen dat deze ook gereden heeft.
Dat is in Nederland niet anders.
Edge zegt
@timberleek: Mag je er als politie zijnde niet van uitgaan dat wanneer een auto niet gestolen is (en dat lijkt hier het geval aangezien diefstal nergens gemeld wordt) dat de eigenaar zelf achter het stuur zat, dan wel de auto uitgeleend heeft en weet wie er achter het stuur zat? Of, in het geval dat de eigenaar echt niet weet wie er achter het stuur zag (net wat je zegt, wellicht een kind dat de auto van pappie/oom/opa even “geleend heeft”) wil je er toch wel achter komen wie het gedaan heeft zodat je de schade ergens kunt verhalen?
beefcake zegt
@Edge: geld voor een Gallardo betekent meestal geld voor een goede advocaat. Succes.
mashell zegt
@Edge: Dat vanuit gaan dat de eigenaar ook de bestuurder Is kan in Nederland maar in beperkte mate (Mulder vergrijpen). Maar het verhalen van de schade gaat natuurlijk gewoon via de verzekering van het voertuig.
werf76 zegt
@mashell: Wet mulder is gebaseerd op omgekeerde bewijslast. Je zal dan je onschuld moeten bewijzen. Bij strafrecht moet de overheid jou schuld bewijzen.
timberleek zegt
@Edge:
Nee dat is niet genoeg. Alleen kleine vergrijpen gaan naar de houder van het voertuig (flitsboetes, door rood rijden etc)
Wat betreft dit soort dingen valt en staat het met bewijs. Er is niet te bewijzen dat de eigenaar gereden heeft. En de eigenaar hoeft niet mee te werken met de veroordeling van zichzelf of een ander (staat in de wet). Hoe cru het soms ook is, dit loopt waarschijnlijk met een sisser af
maferick74 zegt
@timberleek: en de eigenaar van de honda?
timberleek zegt
@maferick74:
Als die het kan bewijzen is het natuurlijk gesneden koek
basbasbas zegt
@timberleek: dit is juridisch niet waar. De eigenaar zal ter verantwoording worden geroepen. Deze situatie vraagt om een verklaring van hem en als hij aangeeft niet gereden te hebben zal hij moeten aangeven wie wel. Er volgt dus een soort omkering van de bewijslast.
timberleek zegt
@basbasbas:
Volgens mij was dat niet zo. Meen me te herinneren dat zoiets wel eens is voorgekomen en dat ze uiteindelijk niets konden.
Volgens mij was het gebaseerd op het feit dat je niet hoeft mee te werken aan de veroordeling van zowel jezelf als een ander. Maar ik ben geen jurist
timberleek zegt
@timberleek:
punt overigens dat het hier zal gaan om een strafzaak, niet een verkeersboete.
Die laatste krijg je in een deel van de gevallen gewoon op kenteken (flitsboetes en dergelijke zonder staandehouding). Dan geldt er inderdaad omgekeerde bewijslast
gtwillem zegt
@sbelali: niet als de Gallardo van een ander is ;-). Ook in Canada staat een auto op iemands naam.
patrick zegt
Wat een Lombo!
Wel een mooi kleurtje b.t.w.
vrdv1509 zegt
Heeft na de klap in ieder geval nog verstand genoeg, gone met gallardo, back in the BMW
arii zegt
Wtf, er zit toch een kenteken op?
clarkson zegt
@arii: Die is net als in amerika persoonsgebonden dus de eigenaar zal makkelijk te vinden zijn. Of hij heeft hem er af getrokken. Of hij weet van niks en de auto was gestolen (dat is zijn smoesje natuurlijk)?
alcantara zegt
Zo zou ik het ook doen, sterker nog zo doe ik het al in GTA. Waarom zou je wachten?
nicolette zegt
ik vind deze kleur heel mooi,hopelijk wordt ie nog gemaakt
jeppie zegt
Die is stuk
porsche928 zegt
Goed dan, de eerste van het jaar. Jet Cars heeft al een inkoper gestuurd ?
mpowerm3 zegt
@porsche928: zelfs jet cars heeft grenzen,de ticket, shipment en bpm waren duurder dan de verkoopprijs
beefcake zegt
@mpowerm3: gewoon velgen apart in rekening brengen.
Edge zegt
Gelukkig was het niet eentje van de eerste of tweede generatie. Die laatste was met zijn niet-bijpassende bumperwerk toch niet de mooiste van het stel.
jessepinkman zegt
Zit toch gewoon een kenteken dan wel chassisnummer op de auto? Als je de eigenaar eenmaal hebt dan kan je vaak ook de bestuurder wel achterhalen. Zo niet, dan is de eigenaar aansprakelijk neem ik aan. Behalve in geval van diefstal misschien..
mashell zegt
@jessepinkman: De verzekering van het voertuig is natuurlijk ook aansprakelijk maar als de eigenaar zich pas de volgende dag meldt kan deze natuurlijk wel beweren van niets te weten en zijn eventuele drank en drugs niet meer te bewijzen.
VeniVidiVici zegt
Motor en de bak eruit en die los verkopen. Brengt prima geld op…
casperfcb zegt
@venividivici: idd, gewoon verkopen aam een oostblokker geheid dat er een leuk project uitkomt.
Edge zegt
@casperfcb: Wellicht leuk om het blok in een Yugo te lepelen? Oké, er zal het nodige aangepast moeten worden maar dat is voor een beunhaas uit het Oostblok toch niet echt een probleem.
rob5nismo zegt
Hoe zit het dan met kentekenplaten,chassis nummers en dergelijke.
Ik neem aan dat zulke dingen bij dit soort auto’s wel wordt vast gelegd wordt
desjonnies zegt
Als ik programma’s kijk begrijp ik dat men dmv DNA sporen nog zelfs kunnen zien of iemand een scheet heeft gelaten op de bijrijders stoel zes maanden terug en wat diegene gegeten had.
Dit zal wel weer stuklopen op zo’n belachelijke privacy wet, waar geen enkele samenleving mee geholpen is, behalve van die handige advocaatjes.
norge zegt
@desjonnies: Zijn dat die zelfde programa’s waar duizendmiljoen keer kan inzomen op een slecht filmpje ?
Hupke zegt
@desjonnies:
En wat kost zo’n onderzoek denk je?
Verder heb ik veel liever dat we iemand die met z’n speelgoedje een accident heeft niet vangt dan dat vadertje staat ieders DNA, vingerafdrukken,… etc ergens in een databank heeft staan.
Hupke zegt
In Canada kan je dus een kenteken krijgen zonder je persoonsgegevens en chassis nummer op te geven? (en dat is ervanuitgaande dat je na zo’n accident de tegenwoordigheid van geest had van je kenteken en papieren uit de wagen mee te nemen)
964yellowbird zegt
Groot gelijk, lelijke hokken die “moderne” lamborginis.
964yellowbird zegt
@964yellowbird: *lamborghini’s