Terwijl de Porsche Cayman S Sport zich aan de zijlijn staat op te warmen, heeft tuner Inden Design een extra 19 pk bij elkaar weten te sprokkelen voor de huidige Cayman S. Deze Duitse tuner kwam hier slechts één keer eerder voorbij met wat cosmetica voor de Mercedes CLS55, dus een heel indrukwekkend portfolio heeft men nog niet.
De sportkit voor de Cayman S bestaat uit een nieuw uitlaatsysteem, verstelbare H&R vering en een setje 19 inch sloffen. Het uitlaatsysteem met programmeerbare kleppen, is verantwoordelijk voor de vermogenswinst naar 314 pk.
Persoonlijk ben ik absoluut een voorstander van tuning, maar daarbij stel ik wel twee belangrijke eisen: Allereerst moet het niet afzichtelijk worden, maar over smaak kun je eindeloos blijven discussiëren. Ten tweede moet het werkelijk ergens over gaan. Meer is beter, maar 19 pk optellen bij 295 pk vind ik nauwelijks de moeite. Dat lang niet iedereen het met mij eens is, blijkt wel uit het feit dat tal van tuners geregeld vol trots hun magere upgrades presenteren. (bron: indendesign.de)
xaray zegt
tjah mss wouden ze persé over de 300pk grens geraken?
William zegt
Ik vind deze tuning wel goed, eerder finetunen ipv er gewoon turbo’s etc op te schroeven. De betrouwbaarheid zal er alleszins niet onder lijden. Ik ben tegenwoordig wel eerder geïnteresseerd in Nm ipv. pk’s…
Huin zegt
Ik vind die Cayman echt elke keer dat ik ‘m zie mooier!
997 is een schitterende auto, maar deze is toch wat spannender… vind ‘m in deze getunede versie wel wat weghebben van een Wiesmann.
d0lf zegt
rij eigenschappen veranderen ook.. dat is maakt t meer als genoeg.
verlaging en grotere velgen kunnen best wat goed doen op een circuit.. daar 19 pk bij optellen maakt t toch een stuk spannender
creative zegt
denk dat deze tuners voor de uitlaat vooral een nog geiler geluidje wilde, en niet zozeer die paar pktjes
rotorhead zegt
“dus een heel indrukwekkend portfolio heeft men nog niet. ”
http://www.indendesign.de/html/pdf_katalog.php
Dennis zegt
@rotorhead: Snap je het dan niet? Een lange lijst is niet automatisch indrukwekkend. Je maakt tegenwoordig als tuner pas indruk wanneer er op Autoblog geregeld iets over je te lezen valt. ;)
thom zegt
Mager ?
Een porsche cayman met 211 PK das pas mager.
http://imp.porsche.com/belgium/nl/models/cayman/cayman-211/
De prijs is dan ook wel weer mager.
Prijs EUR 51.546,00 incl. BTW (Belgie)
thom zegt
MMM sick
De 211 pk is duurder dan de 245 pk en om et nog gekker te maken hebben ze dezelfde topsnelheid en acc van 0-100
http://imp.porsche.com/belgium/nl/models/cayman/
RenesisHP zegt
@thom.
155 kW (211 pk) bij 6.500 t/min
0-100 km/h in 6,1 s
Topsnelheid: 258 km/h
Is dat erg slecht. Dat rij jij dus dagelijks?
Alex zegt
Ik kan er niet warm van worden..
thom zegt
Niet echt, was et ook niet van plan.
Vind et zelf ook niet echt mager, maar vergeleken met de 314 pk is et wel een stuk magerder.
“Magere Porsche Cayman S upgrade door Inden Design”
Ik vond et eigenlijk wel goed/ beter passen dan de 303 pk van de cayman s sport : 211 (blijkbaar ) 245, 295, 314. Miss 1 teveel 210, 260, 310 maar wie ben ik :)
Jos zegt
mooie porsche,dit is mooi getuned,subtiel
de jos zegt
@ Thom.
In België kan je een 155 kW versie hebben i.v.m. de belasting op inverkeerstelling. Tot en met 155 kW (211 pk) betaal je € 2.500, daarboven ineens € 5.000 !
Wellicht is het verschil met de “orignele”-versie wel te voelen, maar vele Boulevard-chauffeurs kan het niet schelen.
BTW: Even op de koffie bij de Nederlandse of Duitse Porsche-dealer voor een herprogrammatie van de motorsturing helpt je zo naar die 245 pk.
corrado vr6 slc zegt
Zo ziet ie er wel erg strak uit.
JD zegt
Sja mensen van de redactie van autoblog, ik had toch wel verwacht dat jullie begrepen dat tunen niet perse alleen over de motor moet gaan. Een mooie bodykit is in principe al tunen. Uitlaatsysteempje alleen kan al voor de nodige pk winst zorgen en misschien is die er wel alleen onder gezet voor het geluid en zijn de pk’s mooi meegenomen.
Persoonlijk vind ik het gewoon een erg nette getunede Cayman. Niet overdreven. Zou hem zo best willen hebben.
Geweldig zegt
Het blijft een vrouwen porsche! Mannen rijden in een GT3, GT2 of de Turbo..
thom zegt
@ de jos
Kijk hier heb ik wat aan :) zo iets dacht ik al. Ik wist zelf nog niet dat er z’on versie was/is.
“Wellicht is het verschil met de “orignele”-versie wel te voelen, maar vele Boulevard-chauffeurs kan het niet schelen. ”
Daar sla je de spijker op zn kop :)
Misschien ook handig voor minder ervaren bestuurders
http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/29/kinderen-en-supercar-crashes-deel-158