Misschien heel maf, maar wij hadden nog nooit van tuner MAFF gehoord. De onbekende Roemeense tuner uit Boekarest geeft direct een opvallend visitekaartje af met wat zij het Muron project noemen. Niet te verwarren met het Engelse woordje “Moron”, alhoewel? Het moge duidelijk zijn dat hier een Porsche Cayenne ingrijpend onder handen is genomen.
De Styling Kit is beschikbaar voor de gehele Porsche Cayenne range en bestaat uit glasvezel onderdelen, die kunnen worden versterkt met carbon. Ik hoef je niet te ver vertellen dat men de grille opnieuw heeft vormgegeven, waarbij LED dagverlichting natuurlijk niet ontbreekt en de koplampen werden voorzien van booskijkers. Side skirts, een dakspoiler en carbon buitenspiegels met geïntegreerde LED richtingaanwijzers is slechts een greep uit de lange lijst met wijzigingen.
De aanpassingen gaan aan de achterkant van de auto rustig verder en ook het interieur is niet ontzien. De achterbumper met prominente uitlaten vallen natuurlijk direct op evenals de carbon covers voor de achterlichten. Voor de overige details verwijs ik je naar onderstaand persbericht.
MAFF beperkt zich niet enkel tot de cosmetische aspecten, want ieder model kan naar wens op zo’n 100 pk extra “juice” worden getrakteerd. De top uitvoering heeft meer dan 700 pekaatjes schoon aan de haak. De vering kan tot 80mm worden verlaagd voor verbeterde rijeigenschappen. We kunnen niet anders dan toegeven dat het alles bij elkaar niet eens zo heel MAF(F) projectje is, want ze zijn ongetwijfeld een poos van de straat geweest.
- “Muron” wide body kit for the entire Porsche Cayenne range
- Custom styled cockpit with Alcantara leather and carbon fiber inserts
- Multimedia system and sound system configured after a MAFF concept
- Power kit for the engine and sport exhaust tips designed by MAFF
- Retuned electronic suspensions and especially designed MAFF alloy wheels
Popularity turned the Porsche Cayenne into quite a common presence on the roads. This explains why the german model features in the portfolio of so many car tuners. Unfortunately, the big sales volume made the aftermarket industry follow in the foot steps of the stock car manufacturers. And this is because they started producing the so called exclusive, unique body kits in large series.
For all these reasons, MAFF Tuning developed the Muron project such as to offer the alternative of a truly custom interpretation of the super SUV. Thus, the Muron package represents a complex stylistic approach, which makes it more than sufficient for seriously amplifying the already powerful personality of the Cayenne.
But what really sets Muron apart from other tuners’ body kits is that MAFF proposes it as only the base on which the clients can build their fantasies. This is what actually means to offer custom services. This is what defines MAFF Tuning.
The Muron body kit is built of fiber glass components, in which elements of carbon fiber can be implemented. The package comprises of the following: front and rear spoilers, front grille with integrated LED daytime running lights, side skirts, roof spoiler, bonnet with dramatic scoops, masks for the head lights and tail lights, a discreet adornment for the boot lid, inserts of carbon fiber for the door handles, rear view mirror carcases with integrated LED signal lights and exhaust tailpipes covers. Each of these elements are a MAFF design and this is why the cars are adorned with the MAFF and Muron logos.
Even the light alloy wheels are a special MAFF design. And their dimensions vary according to the request of each and every client. Also dedicated to the exterior of the car, the clients can choose a unique color or nuance for the paint, under the assistance of the specialized MAFF painters. The color mix and the painting process itself take place in the MAFF workshop, which is equipped with a high class painting booth.
For the interior of the car one can configure a virtualy unlimited number of layouts. This is possible due to the liberty MAFF gives to its clients regarding the choice of color, combination of materials, stitching design, embroiderments and inserts (carbon fiber among others). Only the finest leather types, like Alcantara, are used to tailor the cockpit. Even exotic alternatives like leather with a surface that imitates the carbon fiber texture have been selected by our customers. And the design, as well as the entire tailoring process are the work of the specialized department of the MAFF workshop.
The general feel of the lavishly styled cockpit is further nuanced with the help of ambiental lights, like the ones in the door sills which light up the Muron name.
And because every MAFF concept is meant to flatter each of the human senses, the configuration of the sound system is as elaborate and quality focused as the rest of the Muron project. So, depending on what the clients desire, there can be installed varied sound systems with first class components from brands like Alpine. MAFF tunes them and incorporates them in the cockpit’s design with great attention to detail and in a very elegant manner. For example, the subwoofer placed in the boot of the car is inside a resonance box upholstered like the rest of the cockpit. This box may even include a hidden storage aria.
There is also a multimedia kit, which includes the navigation system and is compatible with any audio or video format. On its main display, which can retract in the dashboard, are also shown the images captured by the video cameras integrated in the front and rear bumpers. Of course, the multimedia unit is correlated with the auxiliary displays, which can be implemented in the head rests, in the ceiling or in any other place, if the client’s fantasies dictate so.
The Muron project means personality, refinement, fantasy but we can not omit the fact that our object of work is a Porsche, a name acknowledged as being synonymous with performance and racing. Thus, MAFF set free even more of the potential this massive sports car has. Regardless of the engine version we work on, we can raise the power with up to 100 HP, without affecting the endurance of the engine. The power bonus is the result of the reconfigured electronic management of the engine, the fitting of bigger turbines and sportier admission systems and all the additional components for these.
The MAFF portfolio includes some unique models able to develop over 700 HP. This is why MAFF engineers also adjust the suspension of the car, aiming to improve its dynamic behavior. The ride height is consequently reduced by up to 8 cm. This is done by tuning the electronic management of the stock suspensions. (maffracing.ro)
rebbels zegt
Deze auto nog lelijker kunnen maken dan hij al is, daar neem ik mijn petje voor af!
Mafkezen!
TYPHOON zegt
Het ziet er allesinds zeer bruut uit
spykerboy zegt
ziet er grof uit±D
Laurens zegt
Zo tune je een auto :lol:
OT: zinloos, koop een Th!nk als je wilt scoren ;-)
CarWasher zegt
haha, bruut zekers!!
agg.. ik vond um zowiezo al een lelijk autotje.. alsof er iemand op de moterkap is gaan staan..
koopliever een Q7 V12 en ga BMW M3 en M5 rijders plagen
Ton zegt
Ik hoop dat dit op een misverstand berust en blijkt dat het om een mislukte Photoshop gaat… Dit wil je in het echt toch niet tegenkomen!
Bugger zegt
Wat een gedrocht! Die bumper, witte accenten en LED is erg goedkoop. Het exterieur ziet eruit als Photoshop en hopelijk blijft het daar ook bij..
a_buis zegt
Maffe Morons wat een onsmakelijke monster. Aan de andere kant wel een linkerweghelftopruimer denk ik, wanneer je dit in je spiegeltje ziet…. Van binnen echt gruwelijk.
G_deGroot zegt
Dat interieur ziet er eigenlijk niet slecht uit.
Nilo zegt
Die mega luchthapper is te veel, het is net of hij de snelweg schoon wil likken.
Stelletje murons. Met een wat normalere voorbumper zou ik er wel over willen nadenken om zo’n ding te kopen, buiten mijn leeftijd en financieele gesteldheid om dan:P.
Zal wel niet het goedkoopste setje zijn. Maar als hij ook in roemenie wordt gemaakt zal het wel iets minder duur zijn. Hopen dat die gasten een beetje met glasvezel om kunnen gaan.
Nilo zegt
En op de tweede foto zie je trouwens ook een audi Q7 bumper liggen. Misschien proberen ze die groteskheid te evenaren?
Gnermo zegt
Volgens mij is hij gewoon met de computer getekend.
Lucb zegt
Ik vind het wel wat hebben, alleen de grille wil ik dan wel mee gespoten zien
Tom307 zegt
hahahahah, nog even en peugeot gaat de 908 bouwen op chassie van de cayenne :p dis is al een goede stap daarnaartoe
Feer22 zegt
G_deGroot schrijft:
11 May 2009 om 20:21
Dat interieur ziet er eigenlijk niet slecht uit.
Ben ik het wel mee eens
Mardec zegt
Haha, ik ga uitgelachen worden, maar dit vind ik de best getunede cayenne die ik tot deze dag gezien heb :D
DrsDre zegt
Het probleem is dat Bucuresti in het zuiden ligt, heb je ander soort mensen dan in het noorden van Roemenië.
Ga naar een stad als Cluj-Napoca en je komt kwalitatief betere
tunings tegen – en een heleboel Dacia Logan taxi’s (maar dat terzijde).
De smaak die ze in het zuiden hebben over tuning is duidelijk te zien op de Porsche. In het noorden (Transylvannië ookwel Ardeal) houden ze van we bescheidenere tunings – uitzonderingen achterwege gelaten.
Kane_sting zegt
MAFF = MAF! duidelijke taal van de “roemenen”
sven2 zegt
deze kar is écht écht af!!! normaal ben ik niet zo voor getunde Cayennes, in het byzonder voor die van RUF, maar dit, dit slaat alles, deze bak is AFFF!!!
Maff zeg :P
rotorhead zegt
Zelden een tuner zulke goede foto’s zien afleveren.
En die aanpassingen kan ik nog best waarderen! En als ik zo naar die vloermatten kijk, leveren ze geen half werk.
joejojo zegt
@DrsDre:
Hey, toevallig ook iemand uit Cluj? Deel je mening in ieder geval, maar ik moet zeggen dat het nog niet eens zo een slechte tuning is van de MAFFiozen :)
Groeten vanuit cartier Manustur…..Cluj
DIPSHIT zegt
interieur is wel mooi, maar het exterieur is wel apart te noemen (op zen minst)
Aileron zegt
sorry, i think i’m gonna puke;)
Aileron zegt
Het inerieur is wel vakmanschap-> respect daarvoor maar waarom in hemelsnaam in een porsche cayenne
Roelovic zegt
wat een gigantische muil :o
Nyazzin zegt
Zo je kan met gerust hart zeggen dat je de grootste rijdende muggenhapper hebt op de weg. Wat een gedrocht.
WieAndersDasAuto zegt
Van binnen is het super goed gedaan. Alleen laat ik het maar niet over de buitenkant hebben… Een beetje overdreven hoor.
E92m3 zegt
Ik vind em echt gruwelijk… mooi!
Misschien is de voorbumper te, maar zou hem wel eens in het ‘echt’ willen zien. Het interieur ziet er zeker strak uit!
Neluz zegt
ik moet toegeven dat deze zoiezo mooier is dan dat die standaard is. :P Dus alle cayenne eigenaars ff naar die MAFFe tuner en er rijden tenminste beetje mooie cayenne’s rond :D
M3E92 zegt
ASMA iemand?
Osca zegt
Holy ***** ik vind die normale zooo verschrikkelijk lelijk maar deze is mooi! gruwelijjjjjk :D
Guido zegt
Wauw, luxeflex :D dat hebben wij in de badkamer..
Tiger zegt
Die bodykit ziet er totaal niet uit maar de stoffering in de binnenkant vind ik wel luxe uit zien.
Rocket Dog zegt
Helemaal top. Wat een voorkant.
En dan zo’n naar de tennis club.
Wat een giller……
Eric zegt
Dat ding is gewoon een monster..
DrsDre zegt
@joejojo
Heel toevallig wel!
La revedere din centru!(Daar wonen mijn bunici nog…)
joejojo zegt
@DrsDre
Vanuit het centrum zeg je? Ben je ‘Ollander of ben je native Roemeen?
Misschien een keer pilsje drinken op het terras?
Johan Horst 0741-456009 Bel maar een keertje. Het is hier in ieder geval terrasweer….25 graden :)
La revedere!
DrsDre zegt
Half Roemeen, maar ik voel me sterker verbonden met mijn Roemeense kant dan mijn Nederlandse.
Ik had het over Centru, omdat mijn opa en oma daar wonen ivm de mitropolit…
Gelukkig is het in Cluj wel 25, ben blij dat het hier 19 is…
Maar is een goed idee, ik ben over 2 maanden weer in Roemenië…
La revedere!
Jaapie zegt
MAFF-kees
Think-Tank zegt
Kunnen die luxaflexen ook dicht? Dan zie je mijn Louis Vuitton interieur niet liggen en stelen ze mijn veiligheidsgordels misschien niet… :lol:
Majinstar zegt
De Porsche Cayenne heeft zijn beste tijd alweer gehad, als je nu zo’n auto koopt sta je alleen maar voor schut en met zo’n Roemeens body kit helemaal.
Cantago zegt
Dat ziet er verdomd gaaf uit! Vooral het stuur, en die stoelen! Erg gaaf!
Lotus-Omega zegt
haha! maf is het zeker! nee, hou dat gedrogt maar mooi in roemenië!
BananaFlip zegt
*KUCH*ASMA*KUCH*
Getsiejetsie.
Dat is best wel overdone.
Maar wel heel erg groen, dat MAFF in hoofdletters ;) .
Eigenlijk best wel maf dus.
joejojo zegt
@DrsDre:
Haha………..Centru………….dacht ff aan onze heerlijke chaotische binnenstad van Cluj :) Waar de auto’s je van de sokken rijden.
Anyway, bel me maar als je er bent, zat terrasjes bij ons zoals je wel weet.
Groeten,
Johan
Citrofiel zegt
Met zulke kleuraccenten, goed gepoetst, met deze belichting en in deze omgeving komt hij nog best goed tot zijn recht. Alleen… Als je dit ding, een beetje vuilig in het grauwe licht van de stad ziet, zal het tegenvallen…
TMNL zegt
Zou de motor wel genoeg koeling krijgen?
Eentje voor onder het kopje:
“Zou ik nog niet in dood gevonden willen worden”
Marco zegt
Er staat ook echt 80.000 keer MAFF overal op en in de auto, erg maf(f)