Ziet er een stuk beter uit.
Een sedan of coupé oogt vaak net even wat lekkerder als deze wat lager op z’n pootjes staat. De Europese leveringen van de Tesla Model 3 zijn begin dit jaar van start gegaan en daarom komt KW automotive met een schroefset voor de elektrische sedan.
Het pakket kost 2.000 euro en is beschikbaar voor de Model 3 met alleen achterwielaandrijving. Het KW-setje kan de voorkant 25 tot 55 mm verlagen en achter is dat 25 tot 50 mm. In een later stadium komt het merk ook met een schroefset voor de Model 3 met vierwielaandrijving. Volgens KW neemt het rijcomfort toe en is de auto beter in balans te houden op topsnelheden. Misschien niet zo relevant voor Nederland, maar het bedrijf is dan ook gevestigd in het Duitse Fichtenberg.
De Model 3 is niet de eerste Tesla waar KW een schroefset voor heeft. De tuner heeft ook voor de Model S schroefsets beschikbaar. Het resultaat is een Model 3 die qua stance net even wat lekkerder oogt. Combineer het met één van de inmiddels vele beschikbare bodykits van een tuner en je Model 3 is helemaal swagger.
Jochempie zegt
Ik dacht even te kijken naar de Tesla Model Sjon-Y.
str8six zegt
Van een Model 3 kun je geen dikke sjaak maken.
supercarboy zegt
@str8six: ik vond het ook al vreemd inderdaad
gasskaas zegt
@str8six: dit is een groene sjaak.
potver7 zegt
@gasskaas: De Groene Sjaeck
hotze zegt
@potver7: ? hopelijk is die wat goedkoper in onderhoud dan het schip van prinses Beatrix.
evdw zegt
@str8six: Waarom niet? Omdat er een electro motor in zit ipv een verbrandingsmotor en een auto alleen stoer kan zijn met een motor die herrie maakt en uitlaatgassen produceert?
Dat zou zelfs voor jou wel heel erg bekrompen gedacht zijn.
str8six zegt
@evdw: nee. Omdat het gewoon een lelijke bak is. Beetje bekrompen om zulke aannames te doen..
evdw zegt
@str8six: Oke dan is het goed want over smaak valt niet te twisten.
En dat is zeker niet bekrompen gedacht van mij uit want het is wat je regelmatig om je heen hoort, ook hier vaak gelezen.
Dutchdriftking zegt
Het oogt inderdaad best netjes.
ghost zegt
Stance, Dubbed, nu nog airride voor een Tesla.
dutchneon zegt
@ghost: model-s en x hebben airride beschikbaar, meerendeel wat er rondrijd heeft airride, zelfs mijn 5 jaar oude s heeft het. Is ook nog geavanceerd zit gps op, slaat locaties op waar je hem omhoog zet voor een hoge drempel of scherpe helling…. dan doet hij dat de volgende keer zelf ;)
wimof zegt
En dan schuurt hij met zijn batterij tegen de grond, goed idee.
vaakbenjetebang zegt
@wimof: Ach, het zou wat. Hele volksstammen rijden hun carterpan aan gort op hun overmatig verlaagde hokken, da’s ook niet goed.
wimof zegt
@vaakbenjetebang: Een gat in de carter tegen een kortsluiting in (400?) volt batterij.
Tegenwoordig mag je zelfs met je iphone niet meer in bad.
vaakbenjetebang zegt
@wimof: Met een broodrooster moet je ook niet in bad gaan, wat is je punt? Volgens mij wil niemand met zijn Tesla in bad, KW-setje of niet.
Sowieso zitten de Li-ion cellen in een behuizing, en die is heus niet van peperkoek. Ja, als je pech hebt en je doorboort het accupakket echt op woeste wijze, dan kan de zaak in brand vliegen. Maar dan nog. In een benzine-auto rijd je rond met een litertje of 40, 50, van een goedje waar je heel makkelijk een fikkie mee kunt stoken, en je verwacht het niet… er vliegen ook regelmatig van die auto’s in brand. In beide gevallen is het natuurlijk heel naar en potentieel levensbedreigend als uitgerekend jij degene bent die het overkomt, maar statistieken zeggen niks over het individu. Het is echt niet zo dat ieder bodemcontact met een Tesla eindigt in “zunne grote vuurbal, jònguh”, net zo min als iedere schade aan je brandstofsysteem dat doet.
Want laten we wel wezen: ook jij loopt waarschijnlijk met een iPhone, Samsung of andere smartphone met Li-Ion accu in je zak, en daarvan zijn ook gevallen van spontane ontbranding bekend. En dat doe je ook zonder er bij na te denken, laat staan met het zweet in je bilnaad.
wimof zegt
@vaakbenjetebang: Was alleen een antwoord op het carter incident , onder vergelijkbare omstandigheden kan een lager gelegde Tesla zijn batterij beschadigen en anderzijds ligt een benzinetank duidelijk hoger, zelfs hoger dan een achteras en de Iphone was om te melden dat die batterijen niet onschuldig zijn wanneer niet gebruikt zoals hoort.Voor de rest alles ok met mij.
2wheeler zegt
Heeft wel hele kleine wieltjes op foto 2
roberto zegt
In het zwart en dan deze velgen in het lichtmetaal, dan vind ik hem wel af.
flutterby zegt
5cm is wel serieus laag, de performance staat maar 1cm lager dan de standaard Model 3.
hotze zegt
@flutterby: benieuwd hoe ’t verschil is; de meeste van dit soort sets maken ’t rijden vele malen prettiger dan standaaed bagger door de fabriek gemonteerd.
primus2 zegt
doe mij maar de jaguar ipace.
martijnev zegt
Vind ‘m d’r niet mooier op worden…
evdw zegt
Ja mooi alleen zoals deze er nu bij staat red je dat natuurlijk niet met 2000 euro want dan heb je alleen de verlagingskit.
Dan mis je dus nog de chrome-delete en de velgen.
zwafra zegt
Velgen bepalen een groot deel van de looks van een auto ..deze model 3 ziet er een stuk beter uit dan een orginele ..de verlagingsset zou ik achterwegen laten ,daar gaat hij niet lekkerder van rijden ..
roadster1976 zegt
Ik mis alleen een mooie pleerpijp eronder