Knippen, plakken, lijmen op niveau. Foto’s van het eindresultaat na de breek.
Het Russische TopCar presenteerde in 2014 de Stinger GTR, een flink aangepakte Porsche 911 Turbo. De bodykit van die auto is van ordinair plastic en dat kan natuurlijk beter. Daarom komt TopCar nu met dezelfde bodykit, maar dan uitgevoerd in lichtgewicht carbon.
Dat niet alleen, het materiaal is met zoveel zorg en precisie gemaakt dat een blanke laklaag voldoende is en je het carbon dus lekker naakt kunt laten. Schroef het geheel op een diepzwarte 911 en het geheel ziet er behoorlijk gelikt uit. Reken op een meerprijs van 15.000 euro ten opzichte van de kleine 47 mille die de reguliere update van een 911 Turbo naar een Stinger GTR kost.
rob5nismo zegt
Ziet er goed uit
Dutchdriftking zegt
Word de auto er ook lichter van? Dat is tenslotte het doel van carbon….
wjeurs zegt
@dutchdriftking: het doel van carbon is niet alleen het lichter maken. Lichter gaat het alleen worden tov metalen, plastic waarschijnlijk niet eens.
mashell zegt
Zien we hier nou serieus aanplakcarbon?
meijer zegt
Ik hou hem lekker origineel
paulloper zegt
@meijer: Gaat ook moeilijk, een carbonkit op een 2d afbeelding plakken.
norge zegt
Blijft plastic….
mperformance zegt
Ik zou lekker wrappen en een spoilertje erop plakken. Zal vast goedkoper zijn
bmwm3gtr zegt
het is geen mansory……
g40freak zegt
Word hij er lichter van?
g40freak zegt
@g40freak: eerst lezen, dan reageren….amateur.
kobus1967 zegt
@g40freak: maar word hij er nou lichter van was de vraag, antwoord de auto niet nee maar je portemonnee wel?
knipperlichtje zegt
De 911 is qua styling niet zo ‘in your face’ als bijvoorbeeld een R8, Huracan en 488. Dat vind ik wel iets positiefs, mooi, maar zonder schreeuwerig te zijn. Maar naarmate je meer aan een 911 gaat spenderen, valt dat USP steeds meer weg. Een turbo met extra verbredend carbon is dus wat mij betreft imponerend, maar lang niet zo mooi als een gewone Carrera (S).
cthijs zegt
Bals je al wat schade hebt kun je er best over denken zoiets te gebruiken ,de prijs lijkt me redelijk gezien de normale onderdelenprijzen van een 911
FlighTom zegt
@cthijs: zelfs Porsche onderdelen kosten geen €62.000,-.
Maar je idee kan ik waarderen!
Onehp zegt
Heel dure manier om je Turbo zwaarder te maken…
stanny zegt
Zoveel moeite voor iets wat niet eens zoveel anders is.
norge zegt
@stanny: Dat vind ik nou van een A5 ook..
jpoers zegt
@norge: kuch, 3,4,5,6,7 serie… Ik zie het verschil niet in de binnenspiegel.
367pk zegt
❤️❤️❤️
allesmetturbo zegt
Wauw daar zit heel veel potentie in, elke body op welk chassis dan ook. Hopen dat dit snel betaalbaar(der) wordt
clarkson zegt
@allesmetturbo: 15k voor een volledige carbonkit duur?
bpc zegt
@clarkson: 15k bovenop de 47k dat de plastic ombouwkit kost als ik het artikel juist interpreteer.
clarkson zegt
@bpc: de zelfde bodykit maar dan uitgevoerd in lichtgewicht carbon?
allesmetturbo zegt
@clarkson: nee vind ik op zich niet duur, maar betaalbaar is het vooralsnog (voor mij in ieder geval) niet
dikdraak zegt
@allesmetturbo: Hoezo? Als je het artikel had gelezen wist je dat dit geen carbonmonocoque is, maar ‘opplakcarbon’ om je 911 een carbon-look te geven. Onder die carbonlaag is het nog steeds ouderwets metaal dat de auto draagt.
martijn11 zegt
???
blaze3027 zegt
Hebben ze ook een carbon jasje voor mij golf
FlighTom zegt
@blaze3027: gelukkig niet
blaze3027 zegt
@flightom: jij bent een vd vag haters hier?
FlighTom zegt
@blaze3027: nee hoor, absoluut niet. Een Golf of Polo rijdt hartstikke leuk.
Maar carbon op een Golfje is net als slagroom op een knakworst, het hoort er gewoon niet op en hij wordt er niet mooier van in mijn ogen.
dikdraak zegt
@blaze3027: Nee, hij is slechts een van de sjonniehaters. Een groep waar ik me ook onder schaar.