Ook van een 520i kun je een superdikke BMW 5 Serie maken!
De BMW 5 Serie van de G60-generatie is nu alweer een klein jaartje op de markt. We hebben er dus nu goed aan kunnen wennen. Voor puristen is dat een lang traject, maar voor de kopende klanten niet echt, want die lopen warm voor de nieuwe Fünfer.
Het is nu eventjes wachten op een echt sportieve uitvoering. Ja, er is een i5 M60, maar vaak zijn sportieve EV’s vooral heel erg snel, niet zozeer fun. @Wouter deed laatst een rondje met de 520i op benzine en dat viel hem helemaal niet tegen. Zeker in het Nederlandse verkeer is het prima toeven met ‘slechts’ 197 pk.
Wil je een optisch dikkere 5 Serie, dan hebben we ook goed nieuws voor je. Bij Renegade Designs hebben ze een bodykit ontwikkeld om een mega dikke BMW 5 Serie te maken, ook al is het een BMW 520i. Dat komt goed uit, want in Nederland kun je (nu nog althans) de 5 Serie alleen krijgen als 520i of 520d als je geen EV wenst.
Superdikke BMW
Ze zijn niet bescheiden te werk gegaan bij Renegade Designs. De kit bestaat uit een nieuwe grille, frontlip en een compleet andere motorkap met veel meer vouwen en gaten. Het ziet er zeer heftig uit, wat natuurlijk ook de bedoeling is. Als finishing touch zijn er nog carbon-luchtinlaten en nog kleine openingen aan de zijkant van de bumper. Je wist niet dat je het nodig had, maar nu wil jij het toch ook op jouw 520i?
Dan gaan we verder met de spiegelkappen, die zijn nu ook van carbon. Aan de zijkant zien we sideskirts en opplak-dingen op het zijscherm. Aan de achterzijde valt de bescheiden spoilerlip op, alsmede de extreem dik aangezette diffusor. Verder modificaties zijn de koplampen, die nu geel licht geven in plaats van wit. Ergens is geel veel gezelliger en doet het ons veertigers denken aan de zomervakanties in Frankrijk van vroeger.
Niet goedkoop natuurlijk
Daarnaast zijn er nu nieuwe velgen, die smeden ze zelf bij Renegade Designs. Ook lijkt de auto lager op zijn buik te liggen. De prijzen zijn niet mals. De complete kit (zonder verlaging en wielen) kost je al 10.630 en dan krijg je hoogglans kunststof.
Carbon begint bij 24.551 euro en loopt op tot 27.895 euro. Qua wielen kun je gaan van 20″ (6.016 euro) tot 24″ (8.538 euro), dat is dan nog zonder banden. We wisten niet dat 24 inch past onder een G60, trouwens. Dan heb je er niet een band omheen, maar gewoon een reep rubber, schatten wij zo in. Motorische tuning is er niet, dus je moet wel even de 520i badges eraf halen.
Alle onderdelen hebben 5 jaar garantie en zijn TUV-gekeurd. De Oostenrijkse TUV weliswaar, maar dat is ook mooi. Toch? Mocht je deze kit van Renegade Designs iets te opvallend vinden, kun je voor subtiliteit terecht bij AC Schnitzer.
Bekijk hieronder de rijtest met de BMW 520i:
Meer lezen? Welk van de zes generaties BMW M5 is jouw favoriet?
alpina007 zegt
All show… no go 😬
Dutchdriftking zegt
Haha, niks mis met een 520i, maar met dit bumperkitje is het inderdaad wel wat sneu.
willeme zegt
@alpina007: jij gaat voor precies andersom, hè? ;-)
alpina007 zegt
Ja iets met een schaap en wolfskleren! Of zoiets 😁
anthwan zegt
Liever een “sleeper” dan dit gedrocht. En zeg nou zelf een 520… de zit maaier van de buurman is nog vlotter.
brammetjedeb zegt
Leuk, maar op de foto’s staat een Kia optima. Slordig Autoblog…
kennone zegt
En dan die heerlijk kleine remschijven met enkele remzuiger achter je velgen.