De 5 Serie met M Performance parts is net even een tandje dikker. Dik.
De BMW 5 Serie is onlangs onthuld en dat betekent dat we nu kunnen we wachten op een hele hoop variaties op dat thema. Zo konden we gisteren de extra lange 5 Serie met lange wielbasis verwelkomen. Dit model is er speciaal voor de Chinese markt, daar waar men zich graag laat rijden.
Voor vandaag hebben we weer een knaller voor je, want BMW heeft de Performance-lijn klaar voor de G90-generatie van de BMW 5 Serie en uiteraard de BMW i5, dat gewoon de elektrische variant is.
Carbon onderdelen
Aan de buitenkant zien we de nodige modificaties. denk aan carbon spiegelkappen, al dan niet met een extra vinnetje erboven op. En wat dacht je van een carbon antenne-vin? Daar kun je toch niet zonder?
Nou, die zit er ook bij! Uiteraard ontbreekt de carbon spoilerlip niet. Nu de kont van de 5 Serie een beetje Prius-esque afloopt, is die achterspoiler wel een goede optie.
Uiteraard kun je kiezen uit de nodige lichtmetalen velgen. Ze zijn alleen beschikbaar in zwart of bicolor. Achter die velgen zien we wel extra dikke BMW performance remmen met geventileerde schijven. Cool! Als ultieme kers in de appelmoes is er de verplichte BMW Performance striping stickerset.
BMW 5 Serie M Performance parts voor het interieur
Voor het interieur zijn er ook enkele upgrades, alhoewel ze erg subtiel zijn. Zo is r een BMW M performance vloermat en die doet zijn werk beter dan een non-M Performance exemplaar, toch? Oh, en er zijn M performance instaplijsten.
Interesse? Alle onderdelen kun je los bestellen bij de lokale BMW-dealer. De levering is tegelijkertijd met de nieuwe 5 Serie, dus in oktober van dit jaar (2023 alweer). Tip: ga wel voor die rode kleur, want deze ziet er geweldig uit.
gilettelubbers zegt
Is dit wel performance? Ik zie het namelijk nergens staan aan de zijkant 🥴
Ruben Van Dijk zegt
Sticker zit nu niet op de gebruikelijke plek, zit nu onder de ruit.
Dutchdriftking zegt
Ik moet nog steeds erg wennen aan het rare kontje. Ik hoop dat de auto uiteindelijk net als de e60/e61 als facelift model met M pakket stiekem toch wel mooi is als je er eenmaal aan gewend bent. Maar voor nu is dat helaas nog niet het geval.
Grappig eigenlijk hoe erg deze auto’s met elkaar overeen komen. De e34 was erg mooi, maar de e39 LCI is in vrijwel alle opzichten net wat mooier en net wat beter. Helemaal met M pakket of in Alpina spec. Deze was zo goed dat de e60 qua design wel moest tegenvallen. Maar inmiddels zijn we bijna 20 jaar verder en vinden we een E61 M5 touring zo’n beetje het beste wat BMW ooit gebouwd heeft.
Dat is met de huidige generatie weer net zo. de F10 is een geniale auto, maar de G30 (zeker als LCI met M pakket of als Alpina) overtroeft hem op alle vlakken. Daar dit zo’n beetje de laatste relatief ingetogen ontworpen BMW is valt de g60 nogal tegen. Terwijl het design in vergelijking met andere BMW’s van dit moment eigenlijk wel meevalt.
Willy500E zegt
Aan de buitenkant mooi om te zien👍🏻. Maar het interieur, met name de kwaliteit en gebruikte materialen, is beneden niveau. Daar is weer eens flink op bezuinigd om geld en gewicht te besparen
erce zegt
Ja? Je hebt er al in mogen zitten?
Willy500E zegt
Ik heb er tijdens Goodwood FOS, waar de 5 werd geïntroduceerd, behoorlijk lang in gezeten.
lekkerlinksrijden zegt
Bron? Ik heb m nog niet gezien bij de dealer
bmwe46m3balling zegt
Je hebt gelijk. Je moet altijd een LCI model nemen.
kniesoor zegt
Dat was bij de E46 M3 anders best een uitdaging 🙂
MoeWat zegt
Achteruit rij camera die nog steeds uitsteekt anno 2023.. wat een slechte afwerking van bmw maar ja, we zijn niet beter gewend
denx zegt
Aldus MoeWat. Camera steekt uit dus afwerking is gelijk slecht…. man, man wat hebben mensen toch een snelle mening tegenwoordig. Maar ja, we zijn niet beter gewend.
AudiRS zegt
Jammer van die Koreaanse anonieme kont.
Janus zegt
Nee, Audies zijn wonderen van eigen design…..
bmwadept zegt
Audi liefhebbers houden van design gestoeld op filosofie van eenheidsworst.