Waarom ook niet?
Het zijn van die projecten dat je je afvraagt: “Waarom zou je er in hemelsnaam tijd, moeite en geld insteken?” Denk aan een Aston Martin die eigenlijk een Ford Mustang is en een Porsche 996 die eigenlijk een 991 GT3 RS wil zijn. Nog leuker is het maken van een andere carrosserievorm. BMW deed dit enkele jaren zelf met de M3 pick-up.
Maar met heel veel toewijding, met heel veel geduld en heel veel wilskracht kan je zelf ook wat bewerkstelligen. Of het uit handen geven aan een specialist, zoals Smythe Performance. Smythe Performance is een bedrijf dat zich specialiseert in het maken van bizarre creaties die niet geheel voor de hand liggend zijn. Zo heeft Smythe Performance al menig Volkswagen omgebouwd tot pick-up.
In dit geval hebben ze een Audi B6 onder genomen. We hanteren even de fabriekscode, want er wordt gerept over een S4. Dat lijkt niet direct te kloppen. De auto heeft niet de meegespoten bumperstrips, S4 grille of de 18″ ‘Avus’-design velgen. Nu kan het zijn dat die details tijdens het ombouw-proces zijn uitgevoerd voor de betere ‘sleeper‘-look.
Maar of het nu een A4 of S4 is: wat maakt het uit? De olifant in de kamer is natuurlijk die achterkant. Aangezien het specialisten zijn, is het best aardig gedaan. Wat je met zo’n pick-up moet, is ons ook een raadsel. Het geheel ziet er overigens best cool uit, in de traditie van de betere Utes die je voornamelijk in Australië voorbij ziet komen.
rob5nismo zegt
In amerika heb je schijnbaar ombouwsets voor veel auto’s
(Gezien bij lost in transmission)
lincoln zegt
Bizar hoor ..
Heeft toch elke 20 jarige knul met een ouwe auto wel eens gedaan ..
rob5nismo zegt
@lincoln: ik zou het best een keer willen doen met een auto gewoon pickup ervan maken.
Alleen heb ik helaas geen garage of gereedschap om het thuis te kunnen doen
lincoln zegt
@rob5nismo:
Decoupeerzaag + plaat multiplex + paar tubes kit + 200euro ouwe auto = pick up ..
Zondaggie kutten en je bent helemaal de bink ..
rob5nismo zegt
@lincoln: en zodra je weg rijd breekt de hele zooi doormidden
lincoln zegt
@rob5nismo:
Welnee ..
Anyway .. als je 20 bent denk je daar helemaal niet aan ..
rob5nismo zegt
@lincoln: nee idd hahaha
autoriteit zegt
@lincoln: ehh nee..
isn1981 zegt
Schuin van achteren kan ik hem nog waarderen maar van voren ziet het er echt niet uit.
mulsanne zegt
?? waarom ?
granlusso zegt
Kinda like it.
Robert zegt
@granlusso: je behoort hiermee tot een minderheid, denk ik zo. Maar ik vind ‘em toch ook wel wat hebben.
Die matte finish en de strakke naden laat in ieder geval zien dat de auto zo op het eerste gezicht behoorlijk netjes is afgewerkt.
pomoek zegt
@rrrobert: ik mis een beetje de naad tussen de bumper en het achterspatbord. Toch wel typisch voor deze auto en die lijn vind ik persoonlijk erg fraai.
Robert zegt
@pomoek: daar heb je absoluut een punt.
Tonnie zegt
@granlusso: ik ook. Best wel veel toffer dan de zoveelste grijze audi a3/a4/a6…
cthijs zegt
Jammer dat ze de bodylijn niet wat scherper hebben gemaakt net zoals de deur en het spatbord,ik vind dat het nu wat geknutseld er uitziet.
Arnoud zegt
Doe..
Normaal.
bmwtouring2 zegt
@Original_Arnoud:
Normaal is erg overroepen.
Vraag maar aan Lincoln…
SpiderIV zegt
Eindelijk een Audi die opvalt! Top.
marinepower zegt
Dacht er in eerste instantie een 407 in te herkennen gezien de achterlichten, maar blijkbaar hebben ze die volledig rood gespoten en op z’n kop gemonteerd?
bfh84 zegt
Had er volgens mij beter uitgezien als ze de achterlichten niet op de kop hadden geplaatst.
krauwbak zegt
Voor als je de hele pinautomaat zelf wil oplaaien
gt500eleanor zegt
Vrolijk die achterkant wat op met het typelogo en hij is wat mij betreft geslaagd. Ik vind de achterkant zo alleen met de 4 ringen een beetje kaal.
cpp1 zegt
Wat er aan de achterzijde ontbreekt is die zwarte rand aan de onderzijde van de bumper. Dan had ’t er iets origineler en minder kaal uit gezien. Nu lijkt het nergens op.
ehnl zegt
Vreemd verhaal; zoveel tijd, energie en geld besteden om van een lelijke auto een nog lelijkere auto te maken … ik pas!
horza zegt
Ik denk dat ik mijn B6 S-line gewoon origineel laat…