Zoals een Britse autolegende ooit zei: add weight, then add lightness.
Of nee, dat is niet hoe Colin Chapman het ooit zei. Maakt ook niet uit, want als jij je ooit afvroeg hoe een flatgebouw oogt met M Performance onderdelen. Zo! BMW M heeft de bekende catalogus losgelaten op de nieuwe M5.
Flauw natuurlijk om over het gewicht te beginnen, maar met extra onderdelen op de auto zal deze er niet lichter op worden. Ook al gaat het hier om carbon spulletjes. Het is niet zo uitgesproken zoals bijvoorbeeld op een M2 of een M3/M4, dat past wel bij een M5. Het woord ingetogen ga ik niet in de mond nemen, maar je begrijpt wat ik bedoel.
De M Performance goodies op een BMW M5 bestaat uit een nieuwe carbon diffuser, een M Performance uitlaatsysteem, een andere achterspoiler, front splitter, zijskirts en carbon spiegelkappen zijn enkele highlights.
Verder kun je Frozen Black M Performance stickers krijgen op je M5, deze voegen nog zeker 50 pk toe. Vanaf de zomer van 2025 zijn ook een nieuw setje lichtgewicht velgen verkrijgbaar voor de M5. Kun je nog een jaartje doorsparen.
Tanken is nooit meer hetzelfde met de carbon M Performance tankdop. En instappen is elke keer weer een feest met de M Performance vloermatten. Om nog maar te zwijgen over de halfjaarlijkse bandenwissel van zomer naar winter en van winter naar zomer, met de M Performance bandenhoezen. De sleutel van de auto kun je bewaren in een M hoesje.
M5 M Performance
Je BMW-dealer informeert je graag verder over de mogelijkheden van M Performance spul op je nieuwe BMW M5. De meest besproken 5 Serie ooit beschikt voor het eerst over een plug-in hybride aandrijflijn. Het systeemvermogen bedraagt 727 pk en 1.000 Nm aan koppel. Daarmee is het de krachtigste M5 ooit. Met het gewicht van 2.395 kg ook de zwaarste ooit.
Marco Pachen zegt
Ik vind het eigenlijk toch best een bruut apparaat! Als je hem in een saaie kleur besteld (grijs?) en dan in touring variant denk ik dat de M opsmuk hem best goed staat eigenlijk.
JelmerS zegt
Als M5 toch zeker mooier dan een 520i, het ontwerp is dan bijna te begrijpen
harrie zegt
Booskijkers op je uitlaten!
heckblende zegt
Is de E60 niet de meest besproken 5?
ook al was er toen geen internet en is er dus létterlijk minder over gesproken.
ouwedibbes83 zegt
Geen internet begin van deze eeuw? Volgens mij was Autoblog er zelfs al rond de tijd dat de E60 M5 uitkwam. Zal ergens rond 2005 zijn geweest?
marcomanta zegt
Je mag tegenwoordig als automonteur professor zijn om onderhoud te doen aan deze M5.
Clarkson zou zeggen, “what a machine”.
Oopelkadet zegt
Repareren ze nog dan? is het niet gewoon alles wat mogelijk stuk is 1 op 1 vervangen door nieuwe units, liefst zo compleet mogelijk af fabriek al in elkaar gezet?
marcomanta zegt
Inderdaad, bij de BMW van mijn zwager schakelde de bak zwaar, diagnose dealer een ruilbak voor dik 5k, echter een collega liefhebber adviseerde om de olie te verversen van de bak, en jawel, bak schakelt weer perfect.
El_Bastardo zegt
De eerste X5 als M model werd destijds als belachelijk bestempeld omdat het veel te zwaar, log e.d. zou zijn. Nu is een M5 zwaarder dan de eerste X5M.
Commercieel snap ik het allemaal wel, maar je kunt je afvragen in hoeverre een ‘M’ model nog een ‘Motorsport’ model is.
En ja, RS bij audi en AMG bij merc etc..
PunicaOase zegt
Toch wel een gaaf apparaat. Doe mij maar in Isle of Man Green :-)
Oopelkadet zegt
Met de vlam in de pijp, door die eindeloze nacht. Met mijn 30 tonnen M5, ver van huis, maar in mijn sas.
petroldrinker zegt
Hangbuikzwijntje ga ik hem voortaan noemen… wat een ontiegelijke gedrochten komen er uit BMW tegenwoordig zeg
e36thuglife zegt
Ze moeten de banden en alle onderdelen vullen met helium voor minder gewicht. Tank me later.
alpina007 zegt
Nou hij is besteld hoor :-)
crashingduke zegt
2395 kilo. Dat is zwaarder dan mijn vaders Lincoln Continental TownCar uit ‘77.
HZW zegt
Als je andere sites moet geloven wordt hij er iets lichter van met Performance Parts.
jippie zegt
M Performance frutsels voor op je M5. Ik snap het niet. Dat is toch net zoiets als een Audi RS6 S-line.