Zo doe je dat.
BMW heeft de nieuwe M2 Competition opgenomen in de configurator. De heetste 2-serie is er vanaf 99.995 euro, maar iedereen weet dat de prijs hier pas begint. Zeker bij een Duits merk kun je volledig losgaan op de optielijst, al valt het bij de M2 Competition wel mee. Veel zaken op dit topmodel komen standaard. Denk aan verwarmde voorstoelen, een Harman Kardon geluidssysteem en navigatiesysteem Professional. Toch zijn er nog voldoende kleine zaken aan te vinken. Wil je Apple CarPlay in je M2 Competition? Dat is dan 321 euro.
Onder de kap ligt de M GmbH-motor van de M3/M4, teruggeschroefd naar 410 pk. Het prijsverschil is echter te verwaarlozen. De BMW M3 heeft een vanafprijs van 114.795 euro en de M4 Coupé is er vanaf 116.198 euro. Hoe eenvoudig is het om de instapprijs van de M3 te bereiken met de M2 Competition? Wel, je komt in de buurt.
Ondergetekende ging los in de configurator en kwam uiteindelijk uit op een prijs van 111.155 euro. Zaken als 19-inch velgen, het M Sportremsysteem en M Sportstoelen tikken lekker aan. De prijs kan nog eenvoudig naar het niveau van een kale M3/M3 worden gebracht door achteraf te gaan shoppen bij BMW M Performance. Zelf spelen met de configurator doe je hier.
detroitv8 zegt
Wat een saai ding qua personalisatie. 5 kleuren, 1 bekleding soort, 2 type wielen en 2 mogelijke interieurlijsten.
bartsmit zegt
@detroitv8: kunnen ook nog wel wat m-performance spulletjes op.
tjongejongejonge zegt
@detroitv8: dan koop je hem toch niet
lolikbenbol zegt
zeker ook net zo zwaar
Kvgorp zegt
Waarom noemen ze het een professional navigatie systeem?? Gaan mensen hier hun brood mee verdienen dan?
Marketing…..
evdw zegt
@kvgorp: Heeft alle kantoorpanden en industrieterreinen extra goed in kaart gebracht denk ik. :)
tmon zegt
Hoezo moet je op een m-model nog m-remmen en m-stoelen aanvinken…?
vtechlover zegt
@tmon: mijn gedachten
berlinetta zegt
@tmon: Omdat M voor Marketing staat.
kilum zegt
Dan vraag ik me af. Kun je wat betreft snelheid niet beter een M3 kopen dan?
jmeverts zegt
@kilum: is groter en stuurt ongetwijfeld anders
kenner zegt
Deze heeft toch een hogere ‘fun-factor’? Als ik alle fora en ab mag geloven
slipstreamer zegt
Zou zelf toch de M4 nemen voor dat geld, o nee wacht… Doe mij maar gewoon een Giulia Q
bartsmit zegt
@slipstreamer: de Q wordt teveel wegbelast in ons landje.
slipstreamer zegt
@bartsmit: Alsof dat nog uitmaakt met een 100k+ auto..
toyotavenray zegt
Een kale m3/m3. Apart
berlinetta zegt
Ik zou hem wel willen. Ik hou van die compacte coupe-bommetjes. Wat M performace spul erop, chipje en uitlaat en je hebt een 500 pk funbommetje.
grrrrommmmm zegt
waarom extra opties? zou hem helemaal leeg halen, rolbeugel erin en naar istanbul heen en terug rijden over alle b-wegen tussen hier en daar….. ohja, wel een tas met reisspullen, maar dat is bijzaak…
ikleesookoverautos zegt
@grrrrommmmm: rolbeugel? Rolkooi zal je bedoelen?
911targa zegt
Gewoon nog even doorsparen en voor 20.000 extra instap 911 kopen.
ghost zegt
@911targa: voor 90k heb je gewoon een 997 GT3 RS op kenteken in NL. Lijkt mij meer dan prima.
autospotterkerkrade zegt
Als we toch iets anders gaan kopen moet je 2de hans kijken , je krijgt voor 100K een mooie Ferrari of een Aston Martin EN een Porsche voor hetzelfde geld
ghost zegt
De prijzen van de opties zijn lang nog niet gek. De vanafprijs in Nederland daarentegen wel.
Bedankt Wiebes!