





Smaak is persoonlijk.
Tuning heb je in alle soorten en maten. Zo ook tuning in stapjes. Dat laatste kan wat raar uitpakken, kijk maar naar deze BMW M5. Via G-Power is het nu mogelijk om een koolstofvezel motorkap te bestellen. Laat de rest van het uiterlijk van de M5 standaard, zoals hier het geval is, en de tuning oogt wat vreemd. Alsof er half werk is geleverd.
Volgens G-Power gaat het gewicht van de M5 naar beneden met deze motorkap, maar de Duitsers noemen geen concrete cijfers. Het verschil zal dus te verwaarlozen zijn en achter het stuur merk je hoogstwaarschijnlijk geen reet van het gewichtsverschil. Een ander voordeel van de koolstofvezel motorkap zijn de aangebrachte ventilatieroosters voor betere koeling. G-Power zegt de motorkap zo getekend te hebben getekend in een CAD programma dat de warme lucht op de best mogelijke manier afgevoerd wordt.
Ben je aan het boenderen dan zou de motortemperatuur met deze motorkap lager liggen in vergelijking met de standaard kap, aldus de tuner. Dat is weer gunstig voor de performance van de geblazen V8. De koolstofvezel motorkap kost 4.760 euro. G-Power heeft een pakket samengesteld voor de eerste vijf kopers. De motorkap in combinatie met het verwijderen van de begrenzer en een chiptuning naar 700 pk bieden ze aan voor een totaalbedrag van 7.495 euro.
Gewoon die motorkap achterwege laten, dat scheelt al enorm.
Daar wordt hij inderdaad nog lichter van!
@f40racer: denk dat het vooral de portemonnee van de eigenaar is die lichter wordt.
@nvn1993: Was eigenlijk als bijdehante reactie op @ghost bedoeld, maar blijkbaar lukt mij dat sochtends niet
@f40racer: ja nu ik het teruglees was ik ook niet wakker, lijkt nu net of ik bedoel zonder motorkap te gaan rijden???
@ghost: Haha, volgende keer eerst koffie
@f40racer: goeie!!
Die powerbulge op de motorkap staat de M5 wel heel erg goed. Zeker als de motorkap in de kleur van de auto meegespoten zou zijn.
@moveyourmind: Ja precies! Gewoon in kleur spuiten. Dan heb je wel de voordelen, maar niet de looks van een schadeauto.
Er staat “het programma CAD” dit moet zijn “zo te hebben getekend in een CAD programma.” CAD staat voor Computer Aided Drawing en omvat een heel scala aan verschillende programma’s om met de computer te kunnen ontwerpen.
@loserboi932: je heb gelijk! Ik zat met AutoCAD in mijn hoofd :)
Die laatste foto snap ik niet helemaal. Beetje zoals die lachende man/vrouw op een standaard website.
@damrakker: gewoon een laptop neerzetten met een oude printerkabel die in het ruitenwisservloeistofreservoir ligt, lijkt het al heel wat
Hmm gewichtsbesparing, hup achterbank eruit, minder vet eten, geen petje op, haar afscheren, tank maar voor de helft vullen, scheelt ook al snel 50kg, geen lak gebruiken, plastic velgen, maar dit is toch geen raceauto? Dit is toch een luxe limo?
Heeft de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio al standaard. Dus is de Alfa bij voorbaat (veel) beter.
Ik vind het niet verkeerd staan zon carbon deksel, je kunt zelfs zeggen dat het functioneel is. Beter dan het geld stk slaan op idioot grote wielen of airride suspension om maar wat te noemen.
Je kan de auto toch gwn zwart maken
M5 Carbonade Edition
Zou het er op een donkergrijze of zwarte wel goed uitzien? Als je voor een duistere versie met donkere nieren gaat vind ik de carbon nieren opzich wel dik. Slaat alleen nergens op om die van carbon te maken, voor performance of gewicht hoef je het niet te doen…