Ja, héél erg cliché. Maar zoals wel vaker met cliché’s, klopt het wel.
Laatst had ik het genoegen om in een Mercedes-Benz S-Klasse te mogen plaats nemen. Ja, het was een taxi. Op de achterbank zittende, vroeg ik mij af: waarom zou je in hemelsnaam een nieuwe kopen?
De S-Klasse van de vorige generatie, W221 onder intimi, was geenszins een verouderde auto. Integendeel, die auto oogt nog bijzonder vers. Een beetje fris exemplaar kost tegenwoordig de wereld niet meer, voor 15 tot 20 mille heb je echt een prima S-Klasse waar je, mits je ‘m goed onderhoudt, nog jarenlang plezier van kan beleven.
Een van die bedrijven die dat ook zo zien, is het Duitse Lorinser. Zij hebben zeer veel ervaring met Mercedessen. We kennen Lorinser als Mercedes tuner, maar ze zijn ook Mercedes-benz dealer én garage. Kortom, die weten wel waar ze mee bezig zijn. Bij Lorinser zien ze dat er nog een hele hoop W221’s in omloop zijn. Kortom, om een beetje unieker te zijn dan die andere S-Klasse eigenaren, heeft Lorinser wat nieuwe spulletjes in de aanbieding.
Het begint met de kenmerkende Lorinser-velgen, de zogenaamde ‘RS 8’-wielen. Dat zijn de turbine-achtige velgen die kenmerkend zijn voor Lorinser. Je kan ze bestellen tot 21″ groot. Ook is er een bodykit leverbaar voor 4.765 euro. Voor dat geld krijg je een andere voorbumper, sideskirts en achterbumper. Je kan het geheel aankleden met extra spoilertjes, dakspoiler, chromen grille, sportuitlaat, diffuser en ‘exciting details’. Geen idee wat ze daarmee bedoelen, maar het is ongetwijfeld spannend.
Uiteraard is het mogelijk zelf te bepalen welk onderdeel je wel of niet wil hebben. Dus als je alleen de voorbumper wil hebben, kan dat ook. Om de wegligging te verbeteren, kunnen ze het ABC of AIRMATIC-systeem voor je aanpassen. Voor slechts 400 euro staat jouw nieuwe oude S-Klasse dichter bij het asfalt.
Al die extra verfraaiingen moeten natuurlijk wel bijgestaan worden oor een motorische upgrade. Alle diesels en de benzinemotoren met turbocompressor kunnen voorzien worden van een motorkuurtje:
- S250 CDI (240 pk / 585 Nm)
- S320 CDI (265 pk / 605 Nm
- S350 BlueTec (300 pk / 700 Nm)
- S 350 CDI (265 pk / 605 Nm)
- S420 CDI (344 pk / 800 Nm)
- S 500 CGI (485 pk / 800 Nm)
- S63 AMG (604 pk / 950 Nm)
- S63 AMG Performance (631 pk / 1.050 Nm)
Alle onderdelen zijn per direct leverbaar.
viezefreddyw zegt
Was dit niet gewoon al leverbaar zo? Anyway, ideaal voor de kampers.
rikus zegt
@viezefreddyw: ja.. Al jaren. Misschien heeft @Willeme een envelopje aangenomen om het nog eens onder de aandacht te brengen.
willeme zegt
@rikus: Ja, daarom rij ik een Alfa Romeo uit het jaar kruik… De letters op het persbericht van Lorinser zijn nog niet eens opgedroogd ;). Het is dus allemaal nieuw (volgens Lorinser). Of ze zijn gewoon weer de productie gestart van de onderdelen, dat gebeurt ook wel vaker bij tuners.
theblazerunner zegt
631 pk uit een S63 ??
Dat is evenveel als de SLS Black
flatsixx zegt
@theblazerunner: laat het nou net dezelfde motor zijn.
nvn1993 zegt
@flatsixx: nee hoor, zij hebben het over de gefacelifte s63 met turbo motor. Sls heeft een 6.2 atmosferische motor.
theblazerunner zegt
@flatsixx: Als je een normale M157 6.2 V8 naar 8000 toeren jaagt om in de buurt van dat vermogen te komen ploft ie wel hoor
De SLS Black heeft een M159 waarvan veel onderdelen titanium zijn
wjeurs zegt
Er staat er regelmatig zo één in Enschede! Aan de Haaksbergerstraat. Ik dacht eerst dat deze ook motorisch aangepast werden door Koriander, maar het is dus vooral optisch?
wjeurs zegt
@wouterjeuring: ah laatste alinea werd niet weergegeven in de app, ik heb niets gezegd ;)
Dutchdriftking zegt
Die fotoshop van de verlaagde S-klasse op andere wielen is echt heel slecht. Dat kan ik zelfs beter met paint! Persoonlijk zou ik het liefst een S63 Performance willen, maar dan als business uitvoering met minder opvallende bumpers en wielen. Lijkt mij de ideale S-klasse. Jammer dat een A45AMG waarschijnlijk sneller weg is bij het stoplicht, maar je hebt toch een bazenbak.
theblazerunner zegt
@dutchdriftking: Voor stoplicht sprintjes moet je tegenwoordig elektrisch rijden
stationcar zegt
Waarom je een nieuwe zou willen?? Wat denk je zelf, deze zag er niet uit, met bijvoorbeeld die maffe wielkasten!
Duh…
fastforward zegt
@stationcar: Deze S vroeg om een schreeuwerige AMG uitvoering.
Benny_Weisz zegt
Weet iemand wat Lorinser rekent voor een upgrade van de tütter? Ik vraag ‘t voor een vriend van mij….
E550 zegt
Het probleem van tuning is dat het h
E550 zegt
@e550: is dat het niet mooi oud wordt. Het ziet er verschrikkelijk goedkoop uit. Daarnaast lijkt het alsof de auto 20 eigenaren en 4 ongelukken heeft gehad. De enige tuner die wel mooi oud wordt is Brabus.
mopar zegt
Stiekem, echt heel stiekem….vind ik ‘m best wel lelijk.
Poulusma zegt
Kijk, uit de tijd dat een S-Klasse nog een mooie statige auto was. Tegenwoordig zijn ze niet meer om aan te gluren….
lambowambo zegt
Ik vind deze generatie S-klasse nog steeds erg mooi en vrij tijdloos ogen. Dit niet, dit vind ik verschrikkelijk.
tstile zegt
Zonder opsmuk is zo’n auto wel een dikke bak. Dan moet je je natuurlijk wel thuisvoelen in het interieur wat vooral dikke oudere directeuren moet aanspreken.