M3 achterwielaandrijving versus Audi Quattro vierwielaandrijving?
Een geshopte commercial, speciaal voor alle Audi fanboys.
Met dank aan iedereen voor de tip!
Auteur: autoblogger, gepost om – 99 Reacties
M3 achterwielaandrijving versus Audi Quattro vierwielaandrijving?
Een geshopte commercial, speciaal voor alle Audi fanboys.
Met dank aan iedereen voor de tip!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
RubenBaeten zegt
Zo te zien ook dóór de Audi fanboys… :-P
Aston Martin Rapide zegt
Zeker weten dat het een fotoshop is!
Alwood zegt
:o Flikkers! nu is me dit al 100x gebeurt bij de M3 challenge :P maar toch! ik heb em trouwens vrijwel die kleur alleen dan met de veel mooiere 18″ velgen.
adrie bombarie zegt
Wat maakt het uit? geweldige reclame natuurlijk..
S3rvo zegt
Whhahahahahhaha! Is mij idd nooit gebeurd;)
Rick zegt
Ja die weg is zooo nep maar wel leuk bedacht ;) leeft die M3 nog?
Beaten zegt
what happens if you DO have quattro?
inderdaad, weg rijplezier ;) [tenzij je een rallywagen met achterlijk veel vermogen hebt natuurlijk]
Benny1 zegt
De onderlingen haat GEWELDIG !! :D:D
Emmanuel zegt
@Beaten
Een rallywagen uit het WRC heeft een 2.0 Turbo met 300pk. Dus minder dan een S4 en zelfs de helft van een RS6. U zei?
Mizze zegt
@ Alwood
It’s gotta hurt :) :) :)
alexander zegt
dit is wel geniaal moet ik toe geven
yannick zegt
als het echt zou zijn (van audi hé) mag dat dan???
AJ zegt
Wat een slechte photoshop, maar het idee is wel geinig. Ook al ben ik het er niet mee eens.
Thijs zegt
@AJ
Het gaat er bij reclame toch ook niet om of je het er mee eens bent…ik ben het ook niet eens met de reclames van Ariel en Dreft en al helemaal niet met de reclame van luiers (ben nog uit de tijd van die katoenen dingen). Het gaat erom dat het idee erachter super is…ok ik ben bevooroordeeld maar Audi doet het goed met de reclames…zie volgend voorbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=xpmThYTn60o
Tijn zegt
Wat een heerlijke reclame is dit!
:D
Nullius zegt
@Thijs: Wat een machtige reclame :D
Deze mag er ook wezen :)
Nick zegt
Idee is best grappig maar verder niet heel spannend. Een soort van slappe reactie op de reclame’s van bmw naar concurrenten toe die vele malen beter zijn.
Neem de reclame van een aantal jaar terug over oudejaarsavond, kies vanavond met u verstand ( mb e klasse taxi ) en morgen met ue hart ( bmw 5 serie )
Of de afbeelding van bmw 5 tegen jaguar xj dat die tijger de andere kant op wil.
Filmpje van de m5 e39 over snelheidsrecord.
Dat zijn pas goede marketing reclame’s.
En zoals jullie allemaal weten, quattro is voor mietjes en voor mensen die niet kunnen rijden. Achterwielaandrijving is voor echte mannen.
Tom zegt
@Emmanuel
Ik ben zeker geen Bmw-fan maar die 300pk van een rallywagen kan je helemaal niet vergelijken met 300pk van een wagen voor de weg hoor. Rallywagens zijn tot op de millimeter juist afgesteld.
On Topic: Goed gevonden, geef mij toch ook liever een Audi ben niet zo een Bmw fan hoewel tegenwoordig de Bmw-modellen me toch ook beginnen aan te spreken
Aston Martin Rapide zegt
@ Emmanuel
En bovendien zijn ze ook nog lichter!!!
GuZ zegt
dit zegt wel weer genoeg over het treurige niveau van de audi fanboys
B100 zegt
Beetje rivaliteit is altijd goed, BMW kan er ook wat van:
http://images.paultan.org/uploads/2006/08/funny_bmw.jpg
en m’n favoriet:
http://images.paultan.org/uploads/2006/12/bmw-jaguar-ad.jpg
w0o0dy zegt
De link van Thijs vind ik ook erg sterk en is niet eens een poging de rest af te zeiken…. maar deze vond ik ook wel aardig http://www.youtube.com/watch?v=ePjq6MqNOdo
Nick zegt
@Nick: Achterwielaandrijving is gewoon veel te traag en stam nog af van de stoomtrein.
Btw, vette naam heb jij zeg!
Karel zegt
Volgens mijn rijden er al jaren dezelfde mensen in een BMW, mensen die een complex hebben en kosten wat het kost hun plek moeten opeisen. Op de het internet (zoals hier met een grote bek en provoceren), op de snelweg (lekker drukken ook al is er geen ruimte) en ga zo maar even door. Ik geloof dat er weinig merken een probleem hebben maar BMW nog het meeste al was het maar door over het algemeen de zielige bekrompen gedachtengang van haar berijders. Tjezus kan dat zielige haantjes gedrag niet gewoon thuis in de kast blijven of moet er iets gecompenseerd worden?
Ron zegt
als je met droog weer in de greppel belandt heeft dat alles met je stuurkunsten te maken, niets met Quattro…. slechte shop ook, ik hou veel meer van subtiele humor zoals hierboven gelinkt door B100
Ron zegt
@Karel: zo te lezen moet er bij jou pas echt wat gecompenseerd worden… wat een gefrustreerde reactie zeg! triest.
w0o0dy zegt
deze van mercedes is ook wel leuk http://www.youtube.com/watch?v=H7aN2IhzuYs
RenJie zegt
Oh wat ziet die M3 er mooi uit, en dat was serieus bedoeld. Je kan ze ook niet vergelijken que carresorie, Coupé vs. Sedan, pak dan maar de S5.
w0o0dy zegt
@Karel: dat soort discussies hebben we hier al vaker gehad en dat loopt meestal uit de hand. Toch is het niet helemaal zondermeer onwaar. Uit een onderzoek kwam laatst ook al dat BMW-rijders het gevoel willen hebben dat ze iets bereikt hebben, de beste zijn etc. Verder ben ik nog maar zelden door iemand in een Audi (groter dan een A3), Volvo (één psychopaat in een V70R), Mercedes of Saab afgesneden of geblokt door het gat dicht te rijden, bij het inhalen. En ook hier kom je het door jouw beschreven gedrag wel tegen, maar dat vind ik ook terug bij fans van de meeste andere merken.
On-topic: het elkaar afzeiken is niet erg sjiek en ik vraag me af of dat nieuwe klanten aantrekt…. Wat trouwens vaak wel zo is, is dat reclames voor dit soort dure producten erop gericht zijn de nieuwe kopers van het product gerust te stellen dat ze de juiste keuze hebben gemaakt (verminderen van cognitieve dissonantie) Daarnaast wil me vaak het imago van het merk versterken….. maar of dat met plaatjes zoals het onderwerp van dit artikeltje lukt??? Denk het niet.
B100 zegt
Waarom achterwielaandrijving? Deze plaatjes maken het wel duidelijk denk ik.
(High res voor de liefhebbers..)
http://10ad.org/wp-content/uploads/2007/01/rabbit.jpg
http://10ad.org/wp-content/uploads/2007/01/frog.jpg
http://10ad.org/wp-content/uploads/2007/01/horse.jpg
DeNNi$ zegt
Moet da nie omgekeerd door onderstuur van 4WD? :p
fred zegt
ze – de reclames – zijn allemaal leuk , duidelijk dat je ze ALLEMAAL met een knipoog moet bekijken. Ze – de merken – hebben onderling echt wel respect voor elkaar.
moest je toch vergelijken, doe dat dan bij de DTM en formule 1
CSL zegt
De titel moet zijn: “Audi rijder in een M3”
trekveer zegt
Quattro is eusy to drive!!!
PS: mijn voorkeur achterwielaandrijving is meer FUN!!!!
M3CS VS> RS4
http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/26/audi-rs4-en-bmw-m3-cs-op-video
trekveer zegt
Oeps easy ipv eusy
Rvh zegt
@ autoblogger in het atikel schrijf je ”Quattro vierwielaandrijving” is dat niet een beetje dubbel op? zoals ”na checken enz.
w0o0dy zegt
@B100: ze zijn wel grappig bedacht, maar de dieren die echt hoge snelheden halen en toch behoorlijk wendbaar zijn op snelheid gebruiken allemaal zowel de voor als de achterbenen voor de aandrijving en besturing…….
En verder…..tja…. een BMW is dus te vergelijken met een kikker? Hmm misschien moet iemand zo’n ding dan toch eens kussen, kijken of de auto dan veranderd in een prins ;)
autoblogger zegt
@Rvh: het is wel dubbel inderdaad, maar er zijn wel meer soorten vierwielaandrijving, bv 4matic. Dus vandaar…
Thom zegt
ze hebben GELIJK
Rick dos zegt
Ja maar………..ja maar………..en dit dan?
Waar was het mythologische Quattro systeem toen?
@Thijs
ROFLOL! :lol: Fantastisch!
Ron zegt
BMW heeft er blijkbaar bewust voor gekozen om de M3 niet met X-drive uit te rusten, daar zal best een reden voor zijn geweest ;)
Thijs zegt
@ wOoOdy
AMEN!
w0o0dy zegt
@Rick dos: die foto zou ik gebruiken voor de reclames van de R8. “We did everything to make our car handle perfectly, so please don’t act stupid and be safe!”
w0o0dy zegt
@Ron: ja als de m3 ook nog x-drive zou krijgen dan was het gewicht NOG hoger uitgevallen…. idd een goede reden. ;)
Zonder dollen: achterwielaandrijving is leuk, maar ik zal niet beweren dat een 4wd per sé minder leuk hoeft te zijn (Murcie LP640 anyone?)
a_buis zegt
@wOoOdy: kweetniet hoor, maar de beschreven scheurbaasjes komen in elk merk auto voor. Denk niet dat de AUDI rijder of de BMW rijder meer bestaat tegenwoordig. Net als bij jobs hop je nu sneller naar een nieuw merk. Ben zelf van FWD auto’s keer in een RWD Beemer gestapt omdat ik graag wat meer actie in een onderstel ervaar op een op/afrit cq een klaverblaadje. AWD geprobeerd maar daar had ik geen snelheidssensatie in, te voorspelbaar en ja, te safe (als dat kan). Dus on topic: Ja, die BWM knalt sneller de bocht uit dan die geshopte AUDI, maar het was wel fun! …
Rvh zegt
@ autoblogger oké dan houd ik mijn mond ; )
bert zegt
http://www.youtube.com/watch?v=Fanb679LB_s
Dit gebeurt er met quattro – technologie :)
Chief_S5 zegt
Tja, zelfs als Audi-Fanboy moet ik zeggen dat dit wel zielig is hoor.. :? (Ik zou je niet eens een Fanboy willen noemen als je zulke reclame gaat maken..)Er zijn genoeg andere (normale) manieren om leuke reclame voor Audi te maken zonder er andere automerken bij te betrekken die het dan zogenaamd slecht doen. Zoals die van de RS6 (Say Cheese!) en de RS4 (Die met de garage en de flitspaal). Maar ja, nu hopen dat sommige mensen het niet te serieus nemen, en dat er geen discussies hierover ontstaan.. :)
CSL zegt
4wd doet me denken aan het eerste keer dat ik leerde fietsen met extra twee wieletjes aan de zijkant.
of was het nou deze?
Ik denk dat mensen die voor 4wd gaan ook eerder voor een quad zouden kiezen ipv een Motorfiets. Op een sportauto hoort een 4wd gewoon niet. Al dat extra gewicht en verlies aan vermogen etc.. 4WD is voor als je in de bergen woont.
Eddy zegt
Ik vindt het persoonlijk zielig dat een constructeur een andere constructeur ondermijnt. Het getuigt volgens mij van weinig zelfzekerheid en/of ambitie. Dit blijft uiteindelijk business, dus heb je er alle baat bij om uw eigen winkel te runnen, en zwijg je bij voorkeur als vermoord over de ‘concurrentie’.
Laat de vergelijkingen maar over aan de buitenstaanders (pers, media,…)
lodewijk HPF-racing zegt
@ Rick dos
Die is goed :D
@ Ron
Inderdaad man.
Ik denk dat het gewoon bij iedereen anders is wat hij/zij leuk vindt om mee te rijden, ik vindt ook wel dat RWD het leukste en veiligste is. Tenminste als je de ervaring hebt om het onder controle te houden.
Bas zegt
Hahahaha…Ook al is de BMW nog zoooo snel, de scherpe bocht achterhaald m wel!
Karel zegt
Ik vind het vermoeiend deze compensatiedrang van beide kanten, hoezo gefrustreerde reactie het stigma van de BMW-rijder wordt hier naar mijn inzien steeds weer bevestigd, ik vind dat jammer. Ik durf op een feestje bijna niet meer te vertellen een BMW te rijden omdat ik weet dat er meteen scheve gezichten en snerende reacties volgen.
Dan zegt
BMW heeft ook modellen met vierwielaandrijving! Waarom daar geen test mee?
Of zijn ze bang?
speedlimit zegt
@ rick dos
Goed bezig met je foto…moest er al meteen aan denken maar je was me al voor ;)
@ Emmanuel
Weet jij uberhaupt wel wat ’n rallywagen inhoudt?
300pk en ’n gewicht waar de s4 en zelfs de RS4 U tegen zeggen…tegen zo ’n rallywagen leggen ze ’t gegarandeerd af.
Henk zegt
@bert
Zinloze reactie…
Wie zegt dat die audi in het filmpje quattro heeft?
Ron zegt
@Karel: Ik rij BMW voor mezelf, zonder mij druk te maken over imago of vooroordelen, dat zou je ook eens moeten proberen. Wat een ander ervan vindt kan me aan m’n kont roesten. Ik geniet van mijn auto zonder anderen op de weg te irriteren, en ben dus blijkbaar een uitzondering op het beeld wat jij hebt. Jij bent hier degene die de vooroordelen herhaalt en dus mede in stand houdt.
Ron zegt
@Dan: je zou inderdaad een vergelijkbare foto kunnen maken maar dan met een Audi zonder Quattro in de greppel, en een 530xd die door de bocht heen rijdt…
Fiat Coupe 20v turbo zegt
Persoonlijk vind ik Audi reclames (en ook Volkswagen reclames trouwens) echt geniaal. Van de ski schans in 1986 tot de reclame waarbij een Audi over de zee rijdt.
Hier een kleine samenvatting van legendarische reclames, genieten geblazen!!!
http://www.youtube.com/watch?v=CU7omDxkhEc
Beaten zegt
zo ken ik er nogwel meer :P
ondanks dat ik meer met Mercedes heb dan met BMW, vind ik em wel goed!
[IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y32/iXTeC/drivingpleasure-1.jpg[/IMG]
Beaten zegt
welke tags moet ik gebruiken om foto’s te plaatsen?
Kyanite zegt
Sinds een paar weken ben ik in het gelukkige bezit van een Audi A4 Avant 1.9 Tdi Quattro. Deze auto heb ik gekozen om straks veilig in het koude en besneeuwde Noorwegen te kunnen rijden. Sneeuw en gladde wegen is met zowel een voor- als achterwiel aangedreven auto niet echt aangenaam, dus gewoon lekker met quattro erdoor heen rijden.
PS zijn knipperlichten bij zowel BMW als Mercedes een optie?
bmw6cyl4life zegt
nou grappig hoor…
Josje zegt
zelfs DIT is afgekeken van BMW
serieus!!!
vroeger had Mercedes een reclame waar je een MB (ik weet niet meer welk type) over een bochtige weg ziet rijden, en plotseling valt de MB van een klif af. de bestuurder stapte uit zonder letsel. motto van MB toen:
wat er ook gebeurt, in een Mercedes zit je veilig
toen is BMW hierop ingesprongen door een Beemer over dezelfde weg te laten rijden, langs dezelfde plek waar de MB van de klif af vloog. alleen de BMW reed zonder problemen door. motto van BMW toen:
als je gewoon niet wilt crashen, koop een BMW
dit wetende vind ik deze reclame verschrikkelijk flauw, goedkoop afgekeken en het benadrukt nogmaals de fantasieloosheid en gemis van creativiteit van AUDI!
Josje zegt
valt me nu trouwens op dat audi het icoontje van een hagedis gebruikt om quatro te promoten. we zien bij de post van B100 allemaal dieren waarom de natuur kiest voor krachtige achterpoten.
wanneer je dit wilt uitleggen is het duidelijk dat Audi een lagere autosoort is? :P (net zoals de Hagedis gerekend wordt tot de lagere dierensoorten)
dit ff terzijde ;)
Ron zegt
@Beaten: “Je kunt eenvoudige tags (, en ) en smilies gebruiken,
URL’s (incl http) worden automatisch gelinkt”
Lezen is ook een vak zullen we maar zeggen?
tieuw zegt
in theorie is achterwiel aandrijving veel beter want bij 4 wiel het je 2 aandrijfassen dus veel meer gewicht dus heb je een nog zwaarder motorblok nodig om het te compenseren dus het je nog meer gewicht
Racer X zegt
Een beetje een sneue reclame. Ik vind de Audi achterban vaak provocerend. En op provocaties komen reacties. Achja, doe mij maar een Porsche. Met RWD.
Agly zegt
vind dit een geslaagde reclamefoto. Achterwielaandrijver is nu eenmaal moeilijker te besturen in moeilijkere omstandigheden. Op dat vlak heeft de quattro duidelijk een voordeel.
Maar doet m i niets af van de kwaliteiten van beide.
Citrofiel zegt
Heerlijk die reclames waarin ze op elkaar afgeven! :D
Rick S zegt
@ B100
Ow ja ik begrijp het, bmw heeft achterwielaandrijving omdat ze op een konijn willen lijken :) .
@ CSL
Een 4wd trekt per definitie harder op, aangezien de motor het volle vermogen kan verspreiden over 4 wielen. Ik zei ook al tegen Rick Dos, ik zie jullie bmw rijdertjes wel weer op de wintersport als jullie lekker met de kettingen bezig zijn bij een paar vlokjes sneeuw ;) .
MrSelected zegt
Jammer alleen dat Rick Dos een geavanceerde 4wd systeem onder zijn BMW heeft hangen dan alle Quattro’s..
Best een flauwe reclame (kan de humor er op zich nog wel van inzien), die eigenlijk niet eens helemaal klopt. Een 4wd auto heeft van nature meer onderstuur, waardoor je (mede dankzij het gewicht van de auto’s van tegenwoordig) sneller gaat schuiven. Als, en dan ook ALS, je een M3 goed kan besturen zal een Quattro nooit en te nimmer winnen op bochtige wegen..
Floris zegt
Mooi om te zien hoe de kortzichtige fanboys over elkaar heenvallen naar aanleiding van een plaatje dat ergens is opgedoken en overduidelijk geen officiële advertentie is. Lighten up!
Knorrit zegt
Met de Fiat Panda lach je iedereen uit…
Ron zegt
@Knorrit: mijns inziens word je met de Fiat Panda juist door iedereen uitgelachen ;)
Solstice zegt
This is what happens if you can’t drive properly?
Scooperdepoep zegt
BMW, auto’s voor mannen die WEL kunnen rijden ;- )
bmwF zegt
hah, wat een vergelijking weer die op geen zak klopt.. 4wd tegen 2wd kan je gewoon niet vergelijken 4wd hebben is altijd beter, maarja audi nam 4wd omdat ze anders niet tegen de concurrentie op konnen. wel goed gevonden
M Freak zegt
Kan ik hier uit afleiden dat wegwerkers liever iets sportiefs rijden zoals een M3 en geen saaie Audi A4? :P
Martijn zegt
of te wel, achterwiel aandrijving als je weet wat je doet, je kan rijden en je houdt van driften. Quatro voor alle lieve vaders die ook snel willen rijden.
w0o0dy zegt
@martijn: als je gaat parachutespringen neem jij dan ook GEEN reserve parachute mee? Je weet toch wat je doet? Dan kan er natuurlijk niets meer fout gaan…..
Ik rij zelf een achterwielaandrijver privé en een voorwielaandrijver voor m’n werk maar alles heeft zo zijn voordelen. 4wd kan net zo leuk zijn als achterwielaandrijving (bijvoorbeeld als er een intelligent 4wd syssteem onder de auto zit dat de krachten variabel naar de voor- of achteras kan sturen). Goede 4wd systemen hebben de nadruk op achterwielaandrijving liggen en sturen wanneer nodig steeds meer vermogen naar de vooras. Door zo’n systeem valt er prima met de auto te spelen en is de auto in gevaarlijke situaties toch makkelijker onder controle te houden.
Dat er mensen zijn die zich zo tegen 4wd afzetten snap ik niet zo, voelen jullie je bedreigd of zo? Waarom zo agressief in de verdediging? Hebben jullie er last van als er iemand meer grip heeft in de regen? Waarom eigenlijk?
Een goed systeem is een goed systeem, een slechte is slecht. Dat heet weinig met het principe te maken en heel veel met de uitvoering. Kennelijk heeft Audi een heel goede afstelling van het 4wd systeem en het onderstel voor elkaar gekregen en kennelijk is de nieuwe M3 niet zo geweldig als de vorige M3 op het circuit….. tja zo gaat dat, that’s life.
speedliner zegt
Wat een zielige commentaren toch allemaal hé. Hebt toch respect voor een ander merk, en een ander systeem van aandrijving al is het het “voor losers 4WD aandrijving van Audi” of het “klote weggedrag bij 3 vlokken sneeuw BMW”. Ik bedoel denk eens drie keer na hé elk systeem verdient mijn respect en heeft zijn voordelen en nadelen dat het ander systeem niet heeft. Quattro heeft voordelen tegenover achterwielaandrijving van BMW, maar ook omgekeerd hoor !! En ja zelfs VOORwielaandrijving heeft voordelen tegenover Quattro of achterwielaandrijving, maar ook nu weer ook andersom en vice versa enzovoort !! En mensen kijk Audi kan nu niet even de omschakeling doen naar achterwiel hé, iedereen weet als je aan Audi denkt dat je aan Quattro denkt. Maar bij BMW ook hoor iedereen die denkt aan BMW die denkt aan achterwiel. En vergeet dit NIET, uwe eigen smaak is niet iemand anders zijn smaak, tzou toch een saaie wereld zijn als er allemaal BMW’s of Audi’s in België rondreden hé. Heb je juist een nieuwe 530 of A6 gekocht dan heb je hem 10min later al twintig keer gezien in dezelfde kleur dan nog ook. Dus hou gewoon op met dat gezever en heb respect voor iedereen zijn smaak en keuze !! Mijn mening is dat als je een BMW fan bent van in het hart dan kraak je deze foto niet af, maar dan lach je er gewoon mee, je moet toegeven BMW fans dit is toch grappig of niet ? En die foto van Jaguar t.o.v. BMW is toch ook grappig, en al die andere foto’s en filmpjes zoals die van Mercedes is toch ook hilarisch, behalve die van die dieren enzo van BMW die snap ik toch niet helemaal, maar daar gaat het niet om. Dus lach er gewoon mee en begin niet hier een boze reactie te schrijven van ja maar “BMW is toch beter enzovoort en Audi Quattro is voor losers die niet kunnen rijden en Quattro heeft onderstuur en…” blablablabla,…
Thanks
Ari_M6 zegt
Weten ze dat wel zeker… wat dan van die R8. dat is toch ook quatro.
Rick dos zegt
“als je gaat parachutespringen neem jij dan ook GEEN reserve parachute mee?”
Zozo, dat is een hele zwakke analogie……
sidelo zegt
Gaaf die reclames van BMW met het paard en de kikker, maar wel erg slecht bedacht van de haas, Dat blijft toch gewoon een prooi dier wat moet vluchten voor het echte werk, doe mij dan maar een katachtige die met 4 poten altijd in de aanval gaat :) en op uithoudingsvermogen altijd de baas is!
18 zegt
Jongens toch, BMW, neen Audi, BMW, neen Audi.. Toch wel beetje kinds. De Audifans moeten niet over de BMW-fans hun arrogantie klagen want ze zijn minstens even hautain over hun veredelde Volkswagen.. En wie toch iets van autokenner is geeft toch grif toe dat Audi nog een lange weg te gaan heeft om de autosport-successen van BMW te evenaren..
Wanneer komt er een AudiF1-renstal?
De koninginneklasse van de autosport…
Quattro is veilig, maar driften is ZO VEEL LEUKER…
En qua styling kijken de Audi-ontwerpers toch echt wel goed naar wat BMW uitbrengt!! Vroeger was Audi boller maar nu hebben ze van die BMW-lijnen!!!
Zie A5, nieuwe A4,..
En qua motorenvergelijking, kijk maar eventjes naar de
“engine of the year awards”. Verdere uitleg overbodig!!!
Loco zegt
En wat dan gedacht van de SH-AWD van Honda? Onbekend maakt onbemind maar dit is ook top.. Er bestaan meer dan 2 constructeurs op de wereld.
Staar jullie niet blind op BMW of AUDI.. Allebei merken met mooie wagens, de ene meer dan de andere maar dat ligt in smaken, dus ja..
Maar er lopen nog een paar pioneers in autoland rond, en hun design begint echt wel gevaarlijk te worden voor de Duitse merken..
Jappen kennen nu ook het belang van wagens met emotionele uitstraling, neem daarbij dat hun betrouwbaarheid beter is dan van een Duitser en het worden klantenafsnoepers.. Wat als tegen binnen hier en 10 jaar het enorm cool is om met een Japanner te rijden?
10 jaar geleden wou ik toch ook niet in een Audi gezien worden eerlijk gezegd..
mettje zegt
4 wielaandrijving is net als sex met een condoom; het is het net niet! Maar wel safe…
speedliner zegt
@ mettje
LoL
okkie zegt
@18: Le mans…
okkie zegt
Als Quattro niet goed is, waarom zie ik dan steeds meer op de nl. wegen AWD, 4 matic, en waar is de x5 mee aangedreven? Deze zijn niet altijd 100% 4×4 maar het komt wel heel erg vaak voor of niet?
En ja dan heeft er maar 1 echt goede Quattro, en in de duurdere uitvoeringen nog regelbaar ook.
We zullen zien in de toekomst……………
Ron zegt
@(t)okkie: wie zegt hier dat Quattro niet goed is? En hoe kom jij er vervolgens bij dat er maar 1 echt goede Quattro heeft? Alleen Audi heeft Quattro ja, bij de andere merken heet het anders. Maar wie zegt welke 4-wielaandrijving het beste is? Geen idee.
Als je refereert naar de foto in dit artikel, die is natuurlijk onzin om meerdere redenen:
– als je een achterwiel aandrijver op een droge weg in de greppel parkeert, kan je gewoon niet rijden, en als je niet kan rijden kan je misschien inderdaad beter quattro nemen,alhoewel, aan de foto van de R8 hierboven zie je ook dat met quattro succes bepaald niet gegarandeerd is.
– BMW heeft modellen die wel 4-wiel aandrijving hebben en Audi heeft modellen die dit niet hebben, dus we kunnen deze foto ook omdraaien met een Audi in de greppel en een BMW x-drive die door de bocht rijdt.
Waar wil je dus precies naartoe met je verhaal?
18 zegt
@ okkie: Ja, Le Mans… Zware concurrentie van Peugeot..
’t Is eens iets anders dan Ferrari, McLaren en al de andere topmerken é..
;)
Soul Show zegt
@ CSL
Het is wel triest voor je dat je al die tijd had gedacht dat je eerste fietsmobiel ook 4WD had.. :-)
CSL zegt
@Soul Show
HEt gaat erom dat je een iedee krijgt.
Tegenwoordig is het tractie programma zo uitgebreid dat 4×4 alleen in de bergen nodig zijn. Mocht iemand een je een BMW 4×4 willen dan koop ze toch een X5, X6, of X3. Die zijn toch al zo zwaar. Of je nou een A6 station quatro koopt of een x3, lekker belangrijk. Als je echt een 4×4 nodig hebt, ga toch een verhoogde rijvaardigheidscursus volgen ofzo i.pv. je schuilen achter je 4×4.
GimmeTheFunk! zegt
@CSL,
Euuhm, quote:
HEt gaat erom dat je een iedee krijgt… Mocht iemand een je een BMW 4×4 willen dan koop ze toch een X5, X6, of X3.
Allereerst in Word typen en dan met spellingscontrole (F7) er overheen rijden, en het geheel met ctrl+c & ctrl+v hier in dit kader plakken :-) Dan leest het voor ons ook wat makkelijker… Of voor Soultrain :-)
Alleen de zinsopbouw corrigeert SC niet :-)
CSL zegt
@GimmeTheFunk!
je hebt hellemaal gelijk!
AMG Powerrr zegt
@ M Freak,
dat denk ik niet. Die wegwerker hoeven minder reparaties aan de weg uit te voeren als er zo’n held in een M3 de bocht uitvliegt ( en de RS4 in zijn baan blijft)
Robin zegt
zo zien we dit graag