De M3 GTS-V neus toont al wat appetijtelijker, nietwaar?
Die BMW M3 grille blijft de mensheid verbazen. Toevallig had mijn moeder er een heel simpele vraag op: “Oh, wat grotesk. Waarom doet BMW dit eigenlijk?” Nu moeten we heel eerijk toegeven dat het enigszins gaat wennen. Ook is het heel erg afhankelijk van de kleur en uitvoering hoe het toont.
Oh, en in het echt’ is het minder aanstootgevend. Het is voornamelijk een feature die niet lekker werkt op een tweedimensionaal beeld. In het ‘vleesch’ heeft de neus van de M3 wat jaren ’90 Muscle Car-vibes (zoals de Pontiac Trans Am Firebird). Misschien niet het mooist, maar wel indrukwekkend.
M3 GTS-V
Daar doet Vorsteiner een schepje bovenop. Ze hebben nu namelijk onderdelen uit de GTS-V Aero Program voor jou in de aanbieding. Dat is een aanvulling op de vele upgrades die ze hebben laten zien.
Het is niet de eerste keer dat Vorsteiner een GTS-V programma heeft voor de BMW M3 (en BMW M4) heeft. De specialist uit Californië heeft dat al sinds de E9X-generatie.
In dit geval betreft het vooral aanpassingen aan de voorzijde. Ze zijn overduidelijk veel dikker aangezet en absoluut niet voor de mensen die anoniem door het leven willen gaan. Er is een grotere splitter en een nieuwe motorkap met extra luchtinlaten.
Maar het meest opvallende is de neus. Ze hebben de grille bij de GTS-V aangepast. Deze is niet zozeer subtieler (hou op!), maar ergens ligt het prettiger op het netvlies. Wat ze hebben gedaan: de spijlen zijn nu horizontaal (optioneel kun je ook een gaasgrille krijgen) en misschien wel belangrijker: de verhoudingen zijn anders. De grille is breder, maar loopt ook minder diep door. En met net name dat laatste pakt heel erg goed uit, naar onze bescheiden mening.
Prijzen
Goedkoop zijn de onderdelen niet. Het is Vorsteiner, dus is het allemaal van echt koolstofvezel. Dat is op zich wel cool, alleen wellicht niet al te praktisch. Met name een carbon splitter: dat is juist het onderdeel dat het makkelijkst beschadigd raakt. De voorbumper (inclusief de splitter dus) kost je 4.895 dollar, ongespoten en zonder montage, maar inclusief btw.
De motorkap is nog wat duurder met 5.495 dollar. Wat de sideskirts en ducktail-spoiler kosten is niet bekend. Wel dat alle onderdelen zorgen voor minimaal dezelfde hoeveelheid downforce (als het niet meer is). Ook de airflow is verbeterd (voor betere koeling). Dus het zijn niet alleen esthetische aanpassingen, een M3 GTS-V is ook objectief beter.
Meer lezen? Deze 10 auto’s waren de minst betrouwbare okazies!
lekkerlinksrijden zegt
De hele voorkant ziet er niet uit, dus wat maakt het uit
Dutchdriftking zegt
Gisteren toevallig een filmpje zitten kijken van een e92 M3. Dat vond ik destijds een wat saai design. Maar man wat is dat nu toch een tijdloze schoonheid. Zeker vergeleken bij dit gebakje.
rollingstoned zegt
“Oh, en in het echt’ is het minder aanstootgevend. Het is voornamelijk een feature die niet lekker werkt op een tweedimensionaal beeld.”
Hier in Den Haag zie je ze op zo’n elke straathoek in de Bezuidenhout, maar ook in ‘in het echt’ blijft het een verre van fraaie ‘feature’ imho…
cossiekiller zegt
Ik vind het een hele verbetering 👌🏼
Nu nog een ster in de grille en een AMG V8 in het vooronder… O wacht…
leaper035t zegt
Mooier wordt ie er niet op want in schoonheid zit elegantie. En dat heeft deze grille niet. Wel bruter, stoerder of gapender.
mcaa zegt
Dikke waggie, dikke pattas. Deze gaat de buurt heet maken
autodrome zegt
Miss Piggy was ook geen schoonheid …..
scrmeagle zegt
Ik vind hem prachtig